Miltä tuntuivat ensimmäiset kivuliaat/oikeat supistukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laahkana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laahkana

Vieras
Siinäpä se otsikossa. Eli mulla ei ole supistellut koko raskauden aikana. Nyt pari viime päivää on supistellut, tai ainakin oletan näiden olevan supistuksia. Nyt menossa rv 37. Eilen kävin lääkärissä ja kuulemma paikat on kiinni ja mikään ei viittaa synnytykseen.

Mutta kun teillä synnytys käynnistyi, niin miltä tuntuivat ne ihan ekat oikeat supistukset. Oliko ne vielä kohtuu kivuttomia vai oliko ne niin kipeitä, että jalat menee alta? Mun supistukset on sitä luokkaa, että jähmetyn paikalleen ja puren suun yhteen, en halua hengittää enkä myöskään liikkua. Nipistys kestää n. 10 sekuntia. En tosiaan usko että synnytys olis käynnistymässä, kun lääkärikin sanoi ettei siihen mikään viittaa, mutta kommenttia haluaisin.

Nehän on kaikilla vähän erilaisia, mutta tässä miten minulla.

Niitä harjotussuppareita tuli jo reilusti ennen laskettua aikaa ja ne oli täysin kivuttomia, tuli vaan sellanen pöhkö ja tönkkö olo mahaan ja maha meni ihan kivikovaksi.

Sitten kun ne oikeat supistukset alkoivat niin ne oli ihan selkeesti kivuliaita, mutta ei ne ihan ekat vielä jalkoja alta vieny. Mulla alko ensin tulemaan sellasia vähän niinku vatsakrampin tapaisia 10 minuutin välein ja pikkuhiljaa ne vaan voimistuivat ja selkäkipu tuli mukaan kuvioihin. Ihan ne kunnon supistukset tuli niin, että ensin alkoi sattumaan selkään ja siitä se sitten levisi vatsan puolella. Se kivulian huippu kesti hetken aikaa ja sitten alkoi taas laimenemaan ja kipu meni ohi.. Ja sama sitten hetken päästä uudestaan :)

No minulla NE supistukset kyllä olivat todella voimakkaita, enkä pystynyt keskittymään juuri muuhun kuin siihen, että se menee ohi! :D Eli kyllä noi sun supparit saattaa olla juurikin niitä! :) Mä uskon, että sen tietää!

Ne sellaset kivuttomat on niitä valmistavia supistuksia jotka muokkaa sitä kohdunkaulaa ja avaa.
Oikeet synnytys supistukset tuntuu siltä että ei haluu kirjotelella nettiin mitään :D
Ei siis nipistele vaan raastaa takaraivossaki :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne sellaset kivuttomat on niitä valmistavia supistuksia jotka muokkaa sitä kohdunkaulaa ja avaa.
Oikeet synnytys supistukset tuntuu siltä että ei haluu kirjotelella nettiin mitään :D

:D Näin minäkin olen ymmärtänyt niistä oikeista oikeista suppareista. Mutta ei kai sullakaan ensimmäinen oikea supistus ollut jumalattoman voimakas, vai oliko? Sitä tässä just yritän hahmotella.

mä erotin oikeat supistukset niiden kestosta, oikeat supistukset kesti noin 30 sekunttia- 1 minuutti ja olihan ne aikas kipeitä alusta lähtien, mut harkkasupparit saatto kestää 10-20 sekunttia.

sun kannattaa kumminkin varautua siihen et ens yönä tulee lähtö. viikkoja kuitenkin on jo ihan mukavasti. mut tsemppiä synnytykseen kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja laahkana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

:D Näin minäkin olen ymmärtänyt niistä oikeista oikeista suppareista. Mutta ei kai sullakaan ensimmäinen oikea supistus ollut jumalattoman voimakas, vai oliko? Sitä tässä just yritän hahmotella.

Juu kyllä oli, kun synntys käynnisty niin kyllä siitä tiesi että nää on niitä OIKEITA nyt :) ihan oikeesti

Tähän voi tuumata sen mitä kätilöt aina toitottaa: kyllä ne erottaa harjotussuppareista.
Ja nyt jos sulla ei viel ole synnytys käynnissä (ne lääkärit tiedä mistään mitään, se on nähty) opettele hyvä' nainen just nyt näillä suppareilla se että AINA supistuksen aikana rentoutat leuan. Auttaa syynytyskipuihin ja kuulemma voi jopa noeuttaa synnytystä, koska jos puret hampaat yhteen alapäänkin lihakset jännittyy.

Ja mä oisin kahdesti jo synnyttäny kotiin jos oisin uskonu ohjetta että tulet sitten kun et enää kotona pärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja mn:
mä erotin oikeat supistukset niiden kestosta, oikeat supistukset kesti noin 30 sekunttia- 1 minuutti ja olihan ne aikas kipeitä alusta lähtien, mut harkkasupparit saatto kestää 10-20 sekunttia.

sun kannattaa kumminkin varautua siihen et ens yönä tulee lähtö. viikkoja kuitenkin on jo ihan mukavasti. mut tsemppiä synnytykseen kuitenkin.

Kääk! Ei kai vielä =) Vaikka kyllä mä tuosta mahasta jo voisin päästä eroon. Mutta eilenkin supisteli, muttei yhtä pahasti, melkein yhtä pahasti kuitenkin. Vaikka ei nää siis oikeesti pahoja ole, kuten joku sanoikin; pystyn vielä koneella istumaan ja kirjoittelemaan vallan mainiosti.

Jotenkin vaan mun takaraivossa on ne lääkärin sanat, ettei vielä mitään tapahdu, kun paikat on täysin kiinni jne...

kaverille muuten sanottii aamulla 9 aikaan että menee varmasti yliaikaseks, ei ole mitään tapahatunu alakerrassa, vauva synty illalla 22 maita :laugh:
Ja jos ne nyt on semmottia napakoita ja tekkee miel syyttää sitä ukkoo ku tuohon on joutunu ni mäne niin kuumaan suihkuun ko kykenet, vielä parempi jos on sauna mahdollisuus, jos ei helepota ni se on todennäkösesti mänöä yöllä viimeistään.

Alkuperäinen kirjoittaja laahkana:
Alkuperäinen kirjoittaja mn:

Kääk! Ei kai vielä =) Vaikka kyllä mä tuosta mahasta jo voisin päästä eroon. Mutta eilenkin supisteli, muttei yhtä pahasti, melkein yhtä pahasti kuitenkin. Vaikka ei nää siis oikeesti pahoja ole, kuten joku sanoikin; pystyn vielä koneella istumaan ja kirjoittelemaan vallan mainiosti.

Jotenkin vaan mun takaraivossa on ne lääkärin sanat, ettei vielä mitään tapahdu, kun paikat on täysin kiinni jne...

joo niin ne paikat oli kiinni kun se lekuri tarkasti sut, mut se sisätutkimus saattaa edesauttaa synnytyksen käynnistymistä ja eihän se välttämättä viel synny, mut ain kannattaa noil viikoilla jo varautua siihen et saattaa periaatteessa syntyä milloin vain.

Täällä oikeitten supistusten alettua en pystynyt kun huutamaan. Vauva oli väärässä asennossa, ja yritti ulos yli 34 tuntia ennenku lääkärit sydänäänten laskettua päättivät sektiosta. Olisi kuulemma ollut mahdotonta synnyttää. Harmittaa vaan,että eivät todenneet vauvan virheasentoa aiemmin.. Nyt rv 36+4 menossa, muutamana päivänä supistellut kipeesti, mutta enimmillään 5 tuntia. Jännittää, että mitenköhän tämä syntyy ja koska..

Mulla oli sellainen tunne kun supistukset alkoivat, että aivan kuin vanne olisi kiristänyt alavatsaa, kuin jokin kouristus ehkä. Siitä ne nopeasti voimistuivat, ja muuttuivat kokoajan vaan kipeämmiksi ja lopuksi puristavan vanteen tuntukin jäi taka-alalle.

Mulla tuntuu sellainen hetkellinen kouristus vain. Korkeintaan 10 sekuntia.

Tai siis tuntui. Nyt ei oo puoleen tuntiin tuntunut kuin todella lieviä tuntemuksia. Meni vissiin ohi. Noin tunnin verran kerkesi supistella.

Yhteistyössä