Miltä teistä naisista tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lastenlääkäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lastenlääkäri

Vieras
Miltä teistä naisista tuntuu raskausaikainen pahoinvoiti, närästys, turvotus ja muut pienet ja vähäpätäiset kivut ja vaivat, joita naisilla on raskauden aikana?

Alkuraskauden pahoinvointi tuntui 3kk helvetilliseltä krapulalta. No päädyin tiputukseen. Tämä oli kamalin osuus raskaudessani. Närästykseen auttoi piimä eikä närästys ollut mitään verrattuna jatkuvaan oksentamiseen. Turvotusta oli paljon laitokselle jäi 11kg lapsi tästä 4300g.

TOIVON ettei kukaan lääkäri aliarvioi ja sano raskauspahoinvointia vähäpätöiseksi vaivaksi. Olin saikulla tai sitten välillä yritin olla töissä ämpärin kanssa. ja edelleen muistan kauhulla vaikka jo 5v tästä aikaa. Synnytys sujuikin sitten helposti ja vauhdikkaasti 5h kokonais kesto.

Mulla oli noista vain turvotusta. Sitäkin vain pari vikaa viikkoa ja pelkästään jaloissa. Lähinnä nauratti (minua ja kaikkia, kelle jalkojani esittelin) koska jalat oli niin pulleat, että ois voinu luulla niiden räjähtävän hetkenä minä hyvänsä. :)

pahoinvointi oli kuin krapula. närästys tuntui siltä että terävä tennispallo olisi tunkenut kurkusta ylös, turvotus tuntui kompelöltä ja pullealta, öisin oli suonenvetoa yms. mutta jos joku kysyi raskausaikana että miten olet voinut, vastasin että kaikki on mennyt tosi hyvin. Ei noi mitään kamalia vaivoja ollut

Alkuperäinen kirjoittaja Lastenlääkäri;23615720:
Miltä teistä naisista tuntuu raskausaikainen pahoinvoiti, närästys, turvotus ja muut pienet ja vähäpätäiset kivut ja vaivat, joita naisilla on raskauden aikana?

Vaikea uskoa, ettet koskaan elämäsi aikana olisi tuntenut pahoinvointia, närästystä, turvotusta tai muuta kipua ja vaivaa.

Mulla oli pahoinvointia, melkein kokopäiväistä alkuraskaudessa ja loppuraskaudessa oli närästystä. Vaikka aamut meni oksennellessa, oksennus saattoi tulla vaikka lenkillä ollessani niin ei se minua pahemmin ärsyttänyt. Tuntui, että se kuuluu asiaan. Vaikka ihan oikeasti inhoan pientäkin etovaa oloa, niin jostain syystä se ei minua raskauden aikana niin haitannut. En edes kenellekään siitä urputtanut, niin vähän se minua ärsytti.

En tiedä miten nyt asiaan suhtautuisin, hieman kypsemmällä iällä, saattaisin vaikka valittaa jokaisesta pienestäkin raskauden aikaisesta vaivasta. Mene ja tiedä. Se närästys taisi minua enemmän haitata kuin pahoinvointi.

[QUOTE="vieras";23615753]Mulla oli pahoinvointia, melkein kokopäiväistä alkuraskaudessa ja loppuraskaudessa oli närästystä. Vaikka aamut meni oksennellessa, oksennus saattoi tulla vaikka lenkillä ollessani niin ei se minua pahemmin ärsyttänyt. Tuntui, että se kuuluu asiaan. Vaikka ihan oikeasti inhoan pientäkin etovaa oloa, niin jostain syystä se ei minua raskauden aikana niin haitannut. En edes kenellekään siitä urputtanut, niin vähän se minua ärsytti.

En tiedä miten nyt asiaan suhtautuisin, hieman kypsemmällä iällä, saattaisin vaikka valittaa jokaisesta pienestäkin raskauden aikaisesta vaivasta. Mene ja tiedä. Se närästys taisi minua enemmän haitata kuin pahoinvointi.[/QUOTE]

Taisin ymmärtää tai lukea kysymyksen väärin. Närästys tuntui hieman ahdistavalta ja ärsyttävältä. Pahoinvointi sellaista, ettei tehnyt juuri mitään ruokaa mieli, suurin osa ruoasta ällötti, aamulla kun pesin hampaani, tuli oksennus. Etova olo, joka pahimmillaan aamulla.

[QUOTE="iiris";23615734]Alkuraskauden pahoinvointi tuntui 3kk helvetilliseltä krapulalta. No päädyin tiputukseen. Tämä oli kamalin osuus raskaudessani. Närästykseen auttoi piimä eikä närästys ollut mitään verrattuna jatkuvaan oksentamiseen. Turvotusta oli paljon laitokselle jäi 11kg lapsi tästä 4300g.

TOIVON ettei kukaan lääkäri aliarvioi ja sano raskauspahoinvointia vähäpätöiseksi vaivaksi. Olin saikulla tai sitten välillä yritin olla töissä ämpärin kanssa. ja edelleen muistan kauhulla vaikka jo 5v tästä aikaa. Synnytys sujuikin sitten helposti ja vauhdikkaasti 5h kokonais kesto.[/QUOTE]

.