Miltä tälläänen askartelu kuulostaas alle kouluikääsille? (Ikä 2-6v. )

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mä olen siis työharjoottelussa (lähihoitajan ) ryhmiksessä ja mulla on tulossa 3 päivän näyttö. Siinä kolmen päivän aikana pitää olla vähintään yksi suunniteltu toimintatuokio.

Olen oikiastaan koko ajan miettinyt, että se on jokin askartelu. No tänään aloon miettiä asiaa tarkemmin ja keksiin, että jos tehtäisiin lasten kanssa joulupallot.

Siis ihan kartongista isohko joulupallo johon voisi sitten liimata kartongista kuvioota, paljetteja, nappeja tms. Mä siis tekisin mallin ja valmiiksi piirtääsin ne kuviot, lapset sitten leikkaa viivoja pitkin. Sitten jokin naru liimattaisiin toiselle puolelle, että sen pallon saa roikkumaan. Muotona mietiin perinteesen pallon lisäksi sydäntä.

Miltä kuulostaa?

Ihan kiva! Kokeile ensin että napit ja paljetit kestää kiinni sillä liimalla. Mä tekisin kaksi palloa ja laittasin niistä narun läpi niin että ne jäis vastakkain, että molemmilla puolilla olis koristeet: kivampi joulukuusessa =) Isommat vois vaikka sormivirkata sen narun, jos aika käy pitkäksi.

Ihan hyvältä kuulostaa. (Tosin itse tykkäisin enemmän että lapsi toisi kotiin sellasen pallon jonka vois laittaa ikkunaan koristeeksi, että sisällä ois silkkipaperia.. Meillä kun ei ole oikein mitään paikkaa josta tollasen pallon laittais roikkumaan)

Älä turhaan piirrä mitään malleja. Pienet ei leikkaa viivaa pitkin ja isommat saa tehdä sellaisia koristeluita kun haluaa. Vai tarkoititko sen joulupallon vain piirtää valmiiksi? Se voi olla hyvä tehdä valmiiksi.

Juu, hyvin ehdotuksia tulee teiltä. Mä kehittelen tätä vielä, pitää vaikka huomenna harjoottelussa vähän tutkia muutakin "tilpehööri"-tarjontaa. :D Siihen perinteeseen palloon oli miettinyt, että siitä voisi mennä keskeltä sellaanen suikale? Kuten monessa oikiassakin pallossa menee.

Sitten mietin, että jos olisi 2-3 eri väristä kartonkia josta saisi valita sen pohjan. Ei olisi kaikki sitten samanvärisiä.

2-vuotiaat muuten leikkaavat hoitajan avustamana. Ja pitää joitakin isompiakin joskus auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Juu, hyvin ehdotuksia tulee teiltä. Mä kehittelen tätä vielä, pitää vaikka huomenna harjoottelussa vähän tutkia muutakin "tilpehööri"-tarjontaa. :D Siihen perinteeseen palloon oli miettinyt, että siitä voisi mennä keskeltä sellaanen suikale? Kuten monessa oikiassakin pallossa menee.

Sitten mietin, että jos olisi 2-3 eri väristä kartonkia josta saisi valita sen pohjan. Ei olisi kaikki sitten samanvärisiä.

2-vuotiaat muuten leikkaavat hoitajan avustamana. Ja pitää joitakin isompiakin joskus auttaa.

Mulla ainakin vähä niinku piti olla sellanen juttu missä lapset voivat itse valita värin,muodon tms.
Seurasin miten leikkaavat,missä järjestyksessä tekevät mitäkin ja sen sellaista.

Ideasi kuulostaa hyvältä:)
Minä tein lasten kanssa tuikkukippoja.Niihin liimaa ja hilettä/paljetteja.
Toisella kertaa lumitähtiä ikkunoihin ja kellot kartongista.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Mulla ainakin vähä niinku piti olla sellanen juttu missä lapset voivat itse valita värin,muodon tms.
Seurasin miten leikkaavat,missä järjestyksessä tekevät mitäkin ja sen sellaista.

Meille ei ole kyllä puhuttu mistään tuollaasesta. Sen toimintatuokion ei tarvitte edes olla askartelu vaan se voi olla jokin muu.

Hileet olis kyllä kans kivoja joulukoristeluus. =)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Meille ei ole kyllä puhuttu mistään tuollaasesta. Sen toimintatuokion ei tarvitte edes olla askartelu vaan se voi olla jokin muu.

Hileet olis kyllä kans kivoja joulukoristeluus. =)

Hileet on kyllä kivoja,toinen kiva ja halpa materiaali olisi ollut hiekka.

Yksi toimintatuokioni oli kuntopiiri.
Mä ainkin jouduin kirjoittamaan lapsista juttuuni,ja erikseen vielä yhdestä valitsemastani lapsesta.Seurasin miten hän käyttäytyy ja kehittyy tuona aikana kun olin harjoittelussa.Sain seurata kasvukansiosta aikaisempia juttuja.

Yhteistyössä