Miltä supistukset tuntuvat ja missä vaiheessa raskautta niitä alkaa tuntemaan? Onko tämä normaalia, onko syytä huoleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kipuilija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kipuilija"

Vieras
Olen raskaana 17. viikolla. Liitoskipuja (häpyluukipua, alapään luiden kipua) on ollut parin viikon ajan ja nyt on sen lisäksi tullut pistäviä/viiltäviä mahakipuja alamahalle. Neuvolan mukaan voi olla ihan normaaleja kohdun kasvukipuja, mutta itseäni vähän huolettaa...

Kivut ilmenevät/pahenevat rasituksessa, levossa menee ohi. Sellaisina päivinä, kun joutuu liikkumaan enemmän on illalla kauheat tuskat :( Se pistääkin miettimään, onko turvallista rasittaa itseään??

Nyt on myös ollut erilaisempaa alapääkipua kuin ne alapään luiden kivut, joita liitoskivuiksi siis olen luullut. Sellaista pistävää kipua... ja välillä vähän kuukautiskipujen tyyppistä mahakipua...

Miltä supistukset tuntuvat? Voiko niitä tuntea jo tässä vaiheessa raskautta ja jos niitä on niin onko se paha juttu???

supisteli ekasta viikolta 20 lähtien ja tokasta viikolta 16 lähtien. supistus tuntuu siltä, et maha menee ihan kivikovaksi ja hengästyttää.

noi sun kuvailemat vihlasut on kohdun kasvua, ei hätää!

Kuulostaa kohdun kasvukivuilta. Nyt alkaa ajat kun vauva alkaa vasta kunnolla kasvamaan ja kohtu kasvaa kovaa vauhtia.
SUpistukset eivät ole viiltoja, enemmänkin puristusta.
Ja rasituksessa kohdun kannattajalihakset joutuu kovalle koetukselle joten siitä johtuu kipu rasituksessa.

Veikkaan, että sulla on kohdun kannakkeiden venymisestä aiheutuvaa kipua.

Harjoitussupareita sulle voi alkaa tulla, mutta niiden ei kuulu sattua vaan vatsa vain pingottuu kovaksi. Jos ihan oikeita, kivuliaita supistuksia tulee, se ei ole hyvä juttu. Jos niitä epäilee, voi kannattaa poiketa lääkärissä.

mä olen koko raskauden ollut todella herkkä rasitukselle. maha pinkeenä herkästi ja liitoskipuja aika paljon. eikä niihin oikein auta kuin muistaa levätä. jos tulee paineen tunnetta ja menkkamaisia kipuja niin silloin kannattaa ottaa yhteys neuvolaan. siellä arvioidaan tilanne. ite käin noilla viikoilla näyttämäs kohdunkaulaani lääkärillä juurikin paineen tunteen takia ja kun käveleminen sattui niin ettei pystynyt. mut kaikkioli ok ja käski ottaa rauhallisesti. jos kireyttä ja kipua tulee myös levossa kannattaa otta yhteys poliin.

uskoisin et nuo on ihan normi juttuja mut jos pelottaa niin kannattaa tosiaan sinne neuvolaan soittaa. sieltä ne osaa ohjata eteenpäin ja pistävät lähetteen jos siltä näyttää.

nyt viikkoja 33+1 ja edelleen maha kiristyy todellaherkästi. pari päivää häpyluu ollut ihan tulessa. mut näillä mennään.

[QUOTE="kipuilija";22167899]Määräsikö lääkäri ihan sairaslomaa vai muuten vain yritit ottaa rauhallisemmin?[/QUOTE]

no mulla on oma yritys niin en tarvinnut saikkea vaan otin vähemmän hommia vastaan. kai olisin saikkea saanut jos olisin halunnut kun en todellakaan pystynyt joka päivä kävelemään. viikon kun oli rauhallisemmin niin helpotti mut tuli kyl olo heti takas jos rehki vähänkään.

Yhteistyössä