Miltä se kateus tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullamössö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pullamössö

Vieras
Missä tilanteessa olet ollut kateellinen? Miksi? Oletko myös tehnyt jotain, tunteassasi kateutta? Ymmärrätkö olevasi kateellinen, kun olet, vai ymmärrätkö sen usein vasta jälkeenpäin?

Uskallatko tunnustaa näitä asioita? Vai oletko nössö?

Milloin viimeksi olit kateellinen? Kenelle?

Kateus on mulla ainakin sellaista yleistä vitutusta :D En ole kateellinen naapureille enkä kenellekkään "tavikselle" mutta jos luen juttua vaikka lehdestä että joku filmitähti tai muu julkkis on ostanut linnan Ranskasta niin silloin vituttaa.

Kateus on sitä että haluaisi saada jotain pois toiselta ihmiseltä ja itselleen. Tällaista en ole kokenut koskaan. "Mulle kans!" on kyllä ihan tuttu tunne mutta koskaan en ole tuntenut negatiivisia tunteita sitä kohtaan jolla on mun haluamani, tai saati sitten haluaisin jotain pois joltain toiselta, jotta itse saisin sen. En ainakaan muista yhtään kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Kateus on sitä että haluaisi saada jotain pois toiselta ihmiseltä ja itselleen. Tällaista en ole kokenut koskaan. "Mulle kans!" on kyllä ihan tuttu tunne mutta koskaan en ole tuntenut negatiivisia tunteita sitä kohtaan jolla on mun haluamani, tai saati sitten haluaisin jotain pois joltain toiselta, jotta itse saisin sen. En ainakaan muista yhtään kertaa.

Kateus on myös sitä, että kokee ansainneensa jonkun, mitä on jollain toisella, mutta itsellä ei ole. Työpaikka, mies, ulkonäkö, arvostus.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
En ole koskaan ollut kateellinen, joten en voi vastata :) Olisi kiva tietää tosiaan, minkälaista se on?

Jeesusko se siellä kirjoittelee, pyhimysrinki päänsä päälä?

Sitten ilmeisesti niin. Ei se kateus ole ihmisen perusominaisuus (tosin nykymaailmassa aika harvassa taitavat olla ihmiset, jotka eivät ole mistään kateellisia kenellekään.)

En muista kyllä kokeneeni ainakaan aikuisiällä suoranaista kateellisuutta, mutta kyllä mä vähän "kade" olen niille ihmisille, kenellä on 5 tyttöä, sillä mä haluaisin itsekin 5 tyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja pullamössö:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:

Kateus on myös sitä, että kokee ansainneensa jonkun, mitä on jollain toisella, mutta itsellä ei ole. Työpaikka, mies, ulkonäkö, arvostus.

Ei tule vieläkään tuollaista tilannetta mieleen.

Mulla on ollut monia omasta mielestäni upeita työpaikkoja (vaikka normaali-ihmisen mielestä varmaan ihan kummallisia ja huonoja :D ) , ukko on just passeli (kelpais muillekin.. ), ulkonäössä ei ole valittamista, mua arvostetaan just tarpeeks, no ehkä joskus liian vähän mutta en mä tiedä ketään jota arvostettais niin paljon enemmän että haluaisin sen itselleni :D

Tottakai olen ollut elämäni aikana kateellinen, uskoisin että tuttu tunne monelle - ja normaali. Ei kateellisuus ole välttämättä negatiivista. Tällä hetkellä olen joskus kateellinen ihmisille, joilla on mukava työpaikka tai lapsia.

Minäkään en muista tai tiedosta olleeni kateellinen kenellekään yhtään mistään. Miksi olisin, mitä hyötyä siitä olisi? Jos haluan jotain, sitten pitää tehdä jotain sen eteen, että sen myös saa.

Alkuperäinen kirjoittaja pullamössö:
Kovin moni ei näköjään uskalla tunnustaa. Se ei vain ole rehellistä.

Epärehelliset ja itsekritiikittömät ihmiset ovat nössöjä.

Mikäpä sinä olet päättämään, kuka vastanneista on rehellinen ja kuka ei.
Kateus ei minusta kuulu ihmiseen välttämättömään tunnevalikoimaan. Jos ei ole kateellinen, ei vaan ole. Vai keksitkö jonkin asian, jonka vuoksi aivan välttämättä pitäisi olla kateellinen. Minä en keksi.

Jos on terve, on hyvä työ ja rahaa, ihana mies ja lapsi, kaunis koti ja kaikki mitä tarvitsee, niin mitä kadehdittavaa sitä enää olisi.

julkisuuden henkilòille en osaa olla kateellinen. kohteeksi tarvitaan joku tuntemani ihminen. kateus tuntuu siltà ettà harmittaa semmoinen asia jota minulla itsellàni ei ole ja sitten harmittaa jo se ajatus kateudestakin. mitààn kummempia tekoja en ole suorittanut kateuden takia mutta yritàn ajatella voisiko kateudenpisto olla hyvà syy motivoimaan itseni johonkin saavutettavaan asiaan