Miltä naisen/äidin tulee sitten näyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kertokaa

Vieras
Eräässä toisessa ketjussa kerrottiin ap:lle, että hän on pelle jos käyttää 26-vuotiaana (äitinä) tietynlaisia vaatteita. Teineiltä (13-19 v.) ymmärrän kauhistelun, mutta en voi ymmärtää, että päälle parikymppiset nuoret naiset ovat jonkun mielestä vanhoja ja heidän pitäisi pukeutua jotenkin tosi aikuismaisesti (mitä se lieneekin).

Mikä se tapa on? Kertokaa, miten tuon ikäisen pitää pukeutua? Pitäisikö samanikäisen äidin pukeutua eri tavalla kuin esim. sinkun? Laittakaa vaikka esimerkkejä siitä, miten 25+ pukeutuu töihin tai viihteelle.

Olisi myös kiva tietää, onko alle 30-vuotiailla ja yli sen ikäisillä jotakin eroa, millaista pukeutumista hyväksytte yli 30-vuotiaalta?

Ehkä palstalaisen tunnistaa esimerkiksi baarissa siitä, että hän käyttää aikansa muiden naisten vaatteiden ja iän keskinäisen soveltuvuuden arviointiin tiimarivihko apunaan. :laugh:

Mä käytän töissä ihan farkkuja,toppeja ,neuletakkeja ,korkkareita,tennareita,rennonpia housuja,huppareita. Laidasta laitaan siis, ei musta voi määritellä miten missäkin iässä pukeutuu.Sitä vetää niskaan sellaista missä viihtyy ja tykkää olla,tokihan pitää ottaa välillä huomioon millaiseen tilaisuuteen pukeutuu,ettei mene verkkarit jalassa häihin tms. =)

Ehkä se pelleltä näyttäminen tarkoittaa pikemminkin sitä, että on vähän tyhjäpäistä kyllä kieltämättä jos jo kolmeakymppiä lähentelevä fiksu (?) aikuinen lähtee mukaan kaikkiin teinien muotivirtauksiin, teini-ikäisillä tuo laumautuminen on vielä ymmärrettävää kun etsitään omaa identiteettiä mutta jo lähes kolmikymppisen luulisi omaavan sen verran itsetuntemusta ja itsevarmuutta että on löytänyt ja uskaltaa kantaa oman tyylisiä vaatteitaan, ei niitä sen hetken trendejä = teinien vaatteita.

Musta se kuulostaa aika katkeralta, että jos joku on nuoren näköinen yli kolmekymppisenä, että sen pitäs pukeutumisella muuttaa itsensä joksikin tietyksi, yli kolmekymppisen näköiseksi.

No, minä olen jo useamman vuoden päälle 30 ja pukeudun just niinkuin itse tykkään. Jos jonkun mielestä pukeudun väärin niin se on sen häpee.

Ikäistäni nuoremmalta kuulemma näytän. Tiedä sitten....

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Musta se kuulostaa aika katkeralta, että jos joku on nuoren näköinen yli kolmekymppisenä, että sen pitäs pukeutumisella muuttaa itsensä joksikin tietyksi, yli kolmekymppisen näköiseksi.

Tuskin siitä on kyse, että pitäisi näyttää jonkun tietyn IKÄISELTÄ, vaan jonkun tasoiselta ihmiseltä? Siitä, että tiedostaa tyylin, arvokkuuden ja arvostuksen kulkevan käsi kädessä (en tarkoita jakkupukuja tai merkkilaukkuja, tai mitä naiset nyt pitääkään statussymboleinaan, vaan olemusta). On myös tilanteita, joissa kannattaa vaikuttaa vakavasti otettavalta jne.

Minusta ihmisen olemus kertoo yllättävän paljon ajattelusta.

Oikeastaan aika onnetonta jos pitää miettiä miten pitää ikäisekseen pukeutua. Itse tykkään leikitellä aika paljon väreillä ja kengillä ja viis veisaan siitä olenko "äidin" tai "ikäiseni" näköinen. Kunhan mun on hyvä olla niissä vaatteissa ja ne sopii tilaisuuteen niin kaikki on ok.

Miks muuten on ok pukeutua miten haluaa ja erikoisestikin jos edustaa jotain tyyliä. Jos vaan tahtoo leikkiä ja kokeilla niin se ei käy. Eli aina pitäis olla tukena joku suuntaus yms. että voi erottua massasta.

Alkuperäinen kirjoittaja cet:

Tuskin siitä on kyse, että pitäisi näyttää jonkun tietyn IKÄISELTÄ, vaan jonkun tasoiselta ihmiseltä? Siitä, että tiedostaa tyylin, arvokkuuden ja arvostuksen kulkevan käsi kädessä (en tarkoita jakkupukuja tai merkkilaukkuja, tai mitä naiset nyt pitääkään statussymboleinaan, vaan olemusta). On myös tilanteita, joissa kannattaa vaikuttaa vakavasti otettavalta jne.

no mutta minkälaiset vaatteet sitten on sellaisia?
siis että kertovat siitä tasosta?
mun mielestä valtaosa nyt myynnissä olevista vaatteista on järkyttävän rumia, ihme trikoorytkyjä.. värit on kamalia, mallit on järkyttäviä.. siltikin niitä hehkutetaan muotilehtien sivuilla.. julkkikset käyttävät niitä..

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

mun mielestä valtaosa nyt myynnissä olevista vaatteista on järkyttävän rumia, ihme trikoorytkyjä.. värit on kamalia, mallit on järkyttäviä.. siltikin niitä hehkutetaan muotilehtien sivuilla.. julkkikset käyttävät niitä..

Kyse on varmaan myös siitä, miten niitä vaatteita kantaa. Ja että valitsee itselleen sopivat, oikean kokoiset ja väriset vaatteet jne. Ja tilanteeseen sopivat. Silmää pitää olla - muullekin kuin itselleen.

(Olen muotialalla töissä ;) )

Jonkun tasoiselta? Kuulostaa kyllä jokseenkin inhottavalta ajatustavalta. En halua osallistua tollaseen tasotteluun.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

Kyse on varmaan myös siitä, miten niitä vaatteita kantaa. Ja että valitsee itselleen sopivat, oikean kokoiset ja väriset vaatteet jne. Ja tilanteeseen sopivat. Silmää pitää olla - muullekin kuin itselleen.

(Olen muotialalla töissä ;) )

mä olen vahvasti sitä mieltä että pitää valita itselleen mieluisia, sopiovan kokoisia vaatteita, niitä värejä joista pitää...
mä olisin ihan kamala jos joutuisin johonkin noista tyyli ohjelmista, siis missä asiantuntijat valitsevat vaatteet ja tyylin.. koska tod. näk haukkuisin ne kaikki sokeiksi ja tyylitajuttomiksi :D
se miten vaatteita kantaa on hyvinkin riippuvainen siitä pitääkö jostain vaatteesta, viihtyykö sellaisessa...

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Mulle on aivan sama miten muut pukeutuu....mua ei huvita lokeroitua johonkin tiettyyn vaan laitan päälleni mitä huvittaa....ei pukeutuminen ole niin kamalan vakavaa...

Veit varpaat suustani. Tässä talvella olen, muutaman jumiutuneen vauvakilon ( seli seli :ashamed: ) ja kylmyyden takia mennyt ali siitä missä aita on matalin, mutta enköhän kesään mennessä taas palaa värikkääseen Indiska- tyyliini, olin sitten neljäkybää lähestyvä tai en. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Mulle on aivan sama miten muut pukeutuu....mua ei huvita lokeroitua johonkin tiettyyn vaan laitan päälleni mitä huvittaa....ei pukeutuminen ole niin kamalan vakavaa...

Veit varpaat suustani. Tässä talvella olen, muutaman jumiutuneen vauvakilon ( seli seli :ashamed: ) ja kylmyyden takia mennyt ali siitä missä aita on matalin, mutta enköhän kesään mennessä taas palaa värikkääseen Indiska- tyyliini, olin sitten neljäkybää lähestyvä tai en. =)

Todellakin. Minunkin mekot odottavat kaapissa ja ne monet ihanat topit ja tunikat....tulisi pian kesä :D

Yhteistyössä