Miltä kuulostaa tällaiset Joulutarjoilut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
:) Elikkä:

- Perunalaatikko
- Punajuurisalaatti
- Kinkku
- Rosolli
- Lipeäkala
- Riisipuuro + sekahedelmäsoppa
- Suolakala (lohta)

- Tavallista leipää
- Joululimppu

- Glögikakku
- Maustekakku
- Tiikerikakku

- Piparkakut
- Joulutortut
- Ässät

- Maitoa
- Vichyvettä
- Glögiä

- Joulupöydän konvehteja

Mitä vielä laittaa lisää mukaan? Jotain makeaa tekisi mieli tarjoilla vielä lisääkin, samoin jotain suolaista herkkua... Mutta mitä?

Hirveästi makeita..... varsinaisesta ruokapöydästä jättäisin lipeäpaskan pois, tilalle savukalaa, graavikalaa, silliä. Kylmiä lihoja kuten maksapasteijaa ja lihahyytelöä. Lihapullia, porkkana/lanttulaatikkoa.

[QUOTE="Nitta";24919195]Suolaisista tuli mieleen suolasienisalaatti, keitetyt kuoritut perunat, joku raikas salaatti? Kinkulle joku sinappinen lämmin kastike?[/QUOTE]

nämä lisäisin. Ja ehdottomasti lanttulaatikkoa ja porkkanalaatikkoa. Meillä ollut myös silliä,kylmäsavulohta,mätejä ja katkarapuja. Tänä jouluna en rosollia tee,kun sitä ei kukaan syö. Lipeäkala kamalaa,sitä ei meillä ole.
Riisipuuro on lounaalla.

[QUOTE="vieras";24919211]Savulohi, lanttu - ja porkkanalaatikko. Kuka tykkää lipeäkalasta? Toisenlainen salaatti punajuurisalaatin tilalle. Koska rosollissahan on jo punajuuria.[/QUOTE]

Ne jotka osaa sen valmistaa ja syödä oikeiden oppien mukaan. Eli maitokastiketta, suolaa ja mustapippuria

Alkuperäinen kirjoittaja näin;24919268:
Lipeäpaska??? Kaikkea typerää sitä kuulee aikuisten suusta! Ja vaikka SÄ et siitä tykkää, niin moni muu tykkää!

No tosi pahoillani jos järkytyit... mä tunnen kohtuullisen porukan ihmisiä ja niistä tasan 1 pystyy laittamaan tota suuhunsa tai sietää edes sen hajua. Ja se on mulle yks hailee jos se on jonkun lempiruoka.

Mätiä ja semetanaa kera sipulin ja keitettyjen perunoiden lisäisin menuun. Ei joulua ilman mätiä. Graavikalaa pitää olla useampaa sorttia ja sienisalaatti on myös ehdoton. :)

Meillä on yleensä porukka aterian jälkeen niin ähkyssä, että makea menne nipi napin torttu mieheen. Mutta jos noita baagelsseja on tarkoitus napostella joulunpyhät, niin sitten ymmärrä miksi moinen määrä.

No tosi pahoillani jos järkytyit... mä tunnen kohtuullisen porukan ihmisiä ja niistä tasan 1 pystyy laittamaan tota suuhunsa tai sietää edes sen hajua. Ja se on mulle yks hailee jos se on jonkun lempiruoka.

Mulle on yks hailee onko se jonkun inhokki vai ei. Mutta opettele sellanen että ruokaa ei paskaks sanota. Taitaa olla vaan vaikeaa luopua moisesta junttiudesta! Sun pennut sanoo varmaan kylässäki ruokaa mikä ei miellytä paskaksi. Nyt tietää keiltä ne kauhukakarat tapansa oppii!

Alkuperäinen kirjoittaja näin;24919298:
Mulle on yks hailee onko se jonkun inhokki vai ei. Mutta opettele sellanen että ruokaa ei paskaks sanota. Taitaa olla vaan vaikeaa luopua moisesta junttiudesta! Sun pennut sanoo varmaan kylässäki ruokaa mikä ei miellytä paskaksi. Nyt tietää keiltä ne kauhukakarat tapansa oppii!
Voi herttinen...menikö jotain nenään? Mun lapset syö kotona ja kaikkialla muuallakin lähes mitä vain nurisematta ja mellastamatta. Erittäin hyvinkäyttäytyviä ruokapöydässä. Lasten kuullen en mitään paskaksi hauku. Täällä enin osa lienee aikuisia jotka pystyy suodattamaan lukemansa???

en itse tykkäis, mut tärkeintähän on mitä itse haluutte syödä. Meillä on runsaasti suolaisia vaihtoehtoja, monia tuossa tulikin. Kakkuja, torttuja ja pipareita tarjotaan jos tulee vieraita mut varsinaisella jouluaterialla otetaan jälkkäriks joko luumurahkaa tai karpalojuustokakkua. harvemmin meillä noita makeita menee ainakaan aattona.

Omaan makuuni liian vähän suolasta ja liikaa makeeta tarjolla :P ... Eli lisäksi ainakin porkkanalaatikko, lanttulaatikko, sienisalaatti, ... No leivän kanssa tietysti juustoa, meetvurstia, suolakurkkua, .. leipäjuustoa. Herneetkin puuttuu.

Lipeäkala pois ja gaarikalaa ja silliä tilalle,

Jälkiruokiin joku kuivakakku pois ja tilalle hedelmiä, klementiinejä ja jouluomenoita :P

Noo, kukakin tekee tavallaan, noi vaan on meidän joulutarjottavat yleensä ollu :) Jotain varmaan unohtu, mutta ihtelläni ei joulu vielä ole mielessä.

Yhteistyössä