Miltä kuulostaa nimi Maria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nimetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nimetön"

Vieras
Miltä kuulostaa nimi Maria? Vai onko ihan liian vanhanaikainen tai jotain?

Liikaa suurten ikäluokkien nimi???

Tytölle nimeä haetaan... Nimi Maria löytyy molempien suvusta.

Ihan nätti, mutten omalle tytölleni halunnut, koska puolet maailman naisista taitaa olla Marioita. Mulla ainakin useita tuttuja (ulkomaalaisia, latinotaustaisia) Maria nimisiä. Eli minulle tulee mieleen espanjalainen nainen.

Maria on tosiaan hyvinkin kansainvälinen nimi, tuttu toki Raamatusta. Miehilläkin tuota nimeä esiintyy katolisissa maissa.

Mulle Mariasta tulee mieleen isomummuni pieni käppyrä hahmo, mutta sitkeä ja virkeä mieli. Isomummu olisi kyllä mennyt espanjalaisesta mummusta myös.

[QUOTE="Vieras";28837848]Loppuun kulutettu. Maaria on kauniimpi.[/QUOTE]

Meidän suvussa versiot Marian nimestä ovat osin jo tosi haettuja. Jotenkin tuo matriarkka-Marian nimi kiehtoisi kovasti.

Itse en ole aiemmin koskaan kiinnittänyt huomiota Maria-nimeen, mutta tytön synnyttyä se yhtäkkiä tuli mieleen hyvänä nimenä.

Maaria, Maaria (mutustelee nimeä)

Meidän toisen tytön nimi on Maria. Eli tykkään kyllä. Ja on toki yleinen nimi, mutta Suomessa enempi käytetään toisena nimenä. Itse en tunne täältä muita Maria-nimisiä.

Taitaa olla yksi yleisimmistä (toisesta-)nimistä Suomessa.Kestosuosikki kautta vuosikymmenten itsekin olen xxxxxx Maria xxxxxxnen, samoin valjeni vaimo ja hänen tyttärensä.

Yhteistyössä