Millon tavalliseen sänkyyn?

  • Viestiketjun aloittaja annamanna harmaana
  • Ensimmäinen viesti
annamanna harmaana
Pikku muori täyttää kohta puoliin vuoden, pinnasängyssä nukutaan mutta siitä alkaa kuulumaan niin pahoja ääniä jo painon ja liikkumisen takia että on tässä sitten miettitty sängynvaihtoa.
Mites muuta on siirtäneen ns.lastensänkyyn nukkumaan?
Matkasänky on kyllä, se tietenki menee välivaiheena mutta siihenki pitäs sitten patja hommata....
Entä ne lisälaidat joita saa ostaa? Ajavatko asiansa? Jokapaikasta tullaan vielä pää edellä alas joten sekin on yks mikä askarruttaa...
 
Meidän tytteli siirtyi reilun vuoden ikäisenä omaan sänkyyn, mutta niin että sänky oli seinän ja meidän parisängyn välissä. Ja kun oppi tulemaan oikein päin ja hyvin alas sohvilta yms. Niin tehtiin siihen väli. Vielä nytkin kun hän on jo 2v, olen pitänyt sängyn laidassa pehmustetta ettei massuun satu, kun sieltä alas tulee... :)
 
Meillä esikoinen viihtyi pinnasängyssä melkein 2,5 vuotiaaksi ja mahtuikin sinne ihan hyvin. Keskimmäinen siirtyi juniorisänkyyn 1,5 vuotiaana (pinnasänky siis siirtynyt aina vauvalle). Kuopus (kohta 11kk) saa nukkua pinnasängyssä ihan kaikessa rauhassa... Ei ole sisaruksia tilauksessa ;) .
 
meillä huomattiin, että tyttö oppi tulemaan sängyltä ja sohvalta alas oikeaoppisesti noin 1,3 v iässä. silloin hommattiin jatkettava sänky, jossa on aikas korkeat laidat (ainoa sellainen, mitä kaupoista löytyi). jalkopäässä laitaa on madallettu niin, että siitä lapsi pääsee itseään kolhimatta alas. vaihto pinnasängystä tavalliseen meni meillä ihan lennosta. ekat päikkärit kun nukkui uudessa sängyssä, niin sen jälkee ei ole pinnasängyssä käväissytkään. aluksi ei edes tullut sieltä sängystä itse pois vaikka osasi. noin kuukauden päästä keksi, että sieltä pääsee pois, mutta toistaiseksi, jos yöllä lähtee liikkeelle, niin tulee suoraan meidän makkariin ja pyytää päästä viereen. sitten vaan kävelytetään takaisin omaan huoneeseensa ja sänkyynsä ja sinne se jää tyytyväisenä nukkumaan.
 
Meidän poju, nyt 1v3kk, on nukkunut tavallisessa sängyssä 10kk ikäisestä asti. Sänky on kylläkin ollut seinän ja oman sänkymme välissä ettei pääse putoamaan. Kuukauden verran sängyt olleet vasta erillään vaikka on jo aiemmin osannut itse laskeutua alas. Pinnasängystä luovuttiin, koska poika ei tykänny enää nukkua siellä...
 
oona10
Tätä minäkin olen viime päivinä pohtinut. Tyttö on 1v1kk, on osannut laskeutua alas jo 10-11 kuisena, hyvin pian kiipeämisen aloittamisen jälkeen oppi myös oikein alas tulemaan. Seuraava sänky on odottanut jo aikansa, saatiin kun serkku siirtyi aikuisten sänkykokoon. Olen ajatellut ihan lähipäivinä kokeilla lastensänkyä. Välissä kyllä käynyt mielessä, että olenko mä turhan hätäinen, mut oikeestaan, onko syytäkään pinnasänkyyn? Ehkä mä elättelen myös toiveita, josko nukkuis paremmin toisessa sängyssä. Heräilee vaihtelevan usein.
 

Yhteistyössä