millon sektio jos kyseessä perätila?

maito
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 21:01 vieras kirjoitti:
Yleensä siinä lasketun ajan tietämissä tehdään tai korkeintaan viikkoa ennen. Jos synnytys sattuu käynnistymään ennen sitä leikataan päivystyksenä.
Eivät minulle ainakaan kovin helpolla sektiota myöntäneet vaikka vauva oli perätilassa ja isokokoinen.....Synnyttämään vaan keinolla millä hyvänsä.....yrittivät vielä kääntääkin vauvaa vaikka järki piti sanoa,etteihän vauvalla ole enää tilaa siirtyä loppuviikoilla.....Paha mieli jäi tapauksesta vaikka kaikki päättyi hyvin:5kg poika syntyi sektiolla 4 vuotta sitten.....Jäi olo,että pitivät minua vain laiskana hysteerisenä lehmänä joka ei viitsi synnyttää vaikka olin peloissani vauvan puolesta....TYKSissä tämä.....
 
Mulla vauva kääntyi perätilaan viikoilla 38 ja risat, lääkäri tutki ja totesi että ei kannata yrittää kääntää enää, vauva oli sen verran tukevasti paikoillaan ja eihän noilla viikoilla enää ylimääräistä tilaa ole muutenkaan. Määräsi sitten lantioröntgeniin, ja kun lantiomitoissa oli ahtautta niin suunniteltu sektio siitä sitten tuli, viikkoja oli 39+1. =)
 
Esikoinen oli perätilassa ja 4vkoa ennen LA yritettiin kääntää mutta ei hievahtanutkaan, mulla silloin vatsalihakset niin timmis kunnos sanoi lääkäri (nyt niistä ei ole tietoakaan :LOL: ) Röntgenkuvat otettiin ja mitattiin mutta ahtaan lantioni takia varattiin suunniteltuun sektioon sama päivä kuin laskettuaika oli. Kaikki meni hyvin. Lääkeaineallergioideni takia en meinannut saada henkeä mutta happimaskista oli vähän apua.
Kuopus ei ollut perätilassa ja kävin koko viimeisen kuukauden ennen LA viikoittain lääkärillä ja jokakerta eri lääkäri ja he mittailivat ja miettivät synnytystapaani. Viimein viikko ennen LA yksi lääkäri päätti että suunniteltu sektio Mutta vasta viikon päähän LA:sta. Vauva päätti kuitenkin toisin ja alkoi jo syntymään samaisella viikolla eli jo ennen laskettua aikaa ja kovat supistelut olivatkin, mutta olen toisaalta onnellinen että sain kokea sellaistakin vaikken ihan koko loppusynnytystä saakaan kokea. Yöllä mentiin päivystyksenä sektioon kun leikkaussali vapautui ja terve poika syntyi 2h myöhemmin. Minä itse menin huonoon kuntoon ja jouduin teholle, joten näin pojan kunnolla vasta paljon myöhemmin.
 
Äiti76
Itselläni sektio tehtiin suunnitellusti viikko ennen laskettuaikaa raskausvko 39. Tyttäreni oli ollut jo perätilassa viimeiset 3 kk:tta, joten kääntöä ei edes yritetty. Yrittivät kyllä laittaa minut synnyttämään esikoiseni, mutta pidin pintani, ja siihen en suostunut. Eivät oikein mielellään ala tekemään sektiota, mutta pidä pintasi, jos sen todella haluat. :saint:
 

Yhteistyössä