Millon kirsikat on kypsiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kutku

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 145
0
36
:ashamed: :whistle:

Meil on kirsikkapuu, joka ei viime vuonna tehny yhtään kirsikkaa. Nyt noita näyttäs olevan, mut pitääkö sen kirsikan mennä vähän pehmeeksikin vai tosi pehmeeksi vai miten? En oo ikinä syöny kirsikoita ku joskus pienenä vaan kakun päällä niitä, mitkä on jossain liemessä. Nyt noi on tuollasia aika kirkkaan punasia...

On ne jo kypsiä ..kai...riippuu lajista,toiset on kypsiä kirkkaanpunasina,toiset kypsiä sellasina tosi tummina.Paas maistaen,sillä se selviää.Meille tuli tosi vähän kirsikoita tänä vuonna! :( ja ne kun on mun herkkua! Aattelin hommata itsepölyttävän kirsikkapuun tonne muiden puiden sekaan ens vuonna!

Meillä toi kirsikkapuu teki toisenkin kukkasadon, tosin nyt tuli vaan yks kukka :D Tuolla on vielä vihreitäkin kirsikoita. Mä maistoin perjantaina ja se maistu aika väkevälle, siitä noi on kyllä vähän muuttunu taas. Kai se täytyy käydä lähempää kattomassa. Saa nähä sit miltä maistuu, et tuleeko syötyä :whistle: En oo ainakaan niitä litkussa olevia ikinä tykänny syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Meillä toi kirsikkapuu teki toisenkin kukkasadon, tosin nyt tuli vaan yks kukka :D Tuolla on vielä vihreitäkin kirsikoita. Mä maistoin perjantaina ja se maistu aika väkevälle, siitä noi on kyllä vähän muuttunu taas. Kai se täytyy käydä lähempää kattomassa. Saa nähä sit miltä maistuu, et tuleeko syötyä :whistle: En oo ainakaan niitä litkussa olevia ikinä tykänny syödä.

Maku riippuu siitäkin onko se laji hapankirsikka vai makeakirsikka -ja jos oikein vaikeaksi menee niin voihan se olla koristekirsikkakin (sekin kyllä pitäisi olla syötävä). Me asutaan niin pohjoisessa (vitosvyöhyke) että täällä ei menesty kuin hapankirsikat.

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:

En määkään noista purkkikirsikoista tykkää..yäk!Mutta tuoreet!!!!Njammm....
Mulla kirsikkapuissa kirsikat kypsyy kyllä eri aikaan hieman eli toiset on kypsiä ja toiset raakoja...
Missä päin Suomea ko.kirsikkapuu on??

Tää kirsikkapuu löytyy Kuopion kupeesta. Ja kävin maistamassa, maistoin sellasta kirkkaan punasta, joka maistu ihan järkyttävän väkevälle ja sit sellasta tummemman punasta ja se oli sentään siedettävämpi, mutta en kyllä sitäkään silti söis.

Edellinen asukas puhu vaan kirsikkapuusta, ei mistään koristekirsikkapuusta. Tuollanen iso se on, ylimmät oksat varmaan 3 metrin korkeudessa.

Uusimmat

Yhteistyössä