Olin yksityispotilaana, joten sain itse valita leikkaavan lääkärin, jolla oli paras anestialääkäri, siitä varmaan johtui, etten pelottanut, tiesin olevani hyvissä käsissä.
Leikkaus kesti noin 1,5h. Minulta poistettiin myös munasarjat. Heräämöstä pääsin noin kuuden tunnin jälkeen. Nukuin kyllä koko ajan. Kipuja en tuntenut, sain tosi hyvin kipulääkkeitä, niin usein kun oli tarvetta. Antavat suun kautta, jos ei tule paha olo, muuten piikkeinä. En edes tiedä mikä on kipupumppu, joten siitä ei ole kokemusta. Sairaslomani on kolme viikkoa, mutta jos tehdään leikkaus vatsapeitteiden kautta, on toipuminen hitaampaa ja sairasloma on noin 4-5 vk. Yleensä pyritään leikkaamaan alakautta ja puudutuksessa. Minä pyysin nukutusta, koska minusta olisi ollut "" kauheaa"" maata jalat levällään ja kuvitella siinä kuinka kohtu poistetaan. (minulla myös hyvä mielikuvitus). Täytyy kyllä sanoa, että kaikki meni tosi hyvin.
Ainut huono asia oli se, että heräämössä oli niin kiire, että vaikka sanoin,minulla olevan vessahätä, sanoivat sen johtuvan tamboonista. Minun olisi pitänyt vaatia katetrointia, koska nyt rakkoni venyi niin, että sinne aina jäi virtsaa, vaikka kävin veskissä, eli jouduttiin sitten katetroida sairaalassa kolme kertaa.
Sairaalasta pääsin seuraavana päivänä leikkauksesta ja kotona jatkoin kipulääkkeitten syöntiä. Ei kivut olleet kummempia kuin kuukautiskivutkaan. Tämä viikko vielä sairaslomaa ja sitten saan jo nostella yli kolme kiloa painavampiakin. Seksielämän saa aloittaa noin 5 viikon kuluttua, kun tikit ovat sulaneet. Toivon sinulle onnea toimenpiteeseen!