Milloin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Makaronia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Makaronia

Vieras
Minkä ikäisenä olette antaneet makaronia ja soseutetaanko niinkuin kasvikset. Entä riisi? Sitähän voi antaa jo aika pienelle mutta miten sen laittaa? Mietin tällaisia kun olisi kiva antaa välillä muutakin kuin kasvissosetta ja tykkään tehdä ruuat itse.

kannatta myös aloittaa nuo viljat aakkojärjestyksessä eli kaura, ohra, ruis, vehnä.
voithan sitä riisiä kokeilla; tee vaikka porkkana-bataatti-riisi muhennosta sauvasekoittimella sileäksi.

yhdyn edellisiin, mutta kommentoin vielä sitä, että italialaisille vauvoille aloitetaan pasta siinä vaiheessa kuin suomalaisille peruna. Liekö suomalaisvauvoille vois antaa sitä siis yhtä varhain eli jo 4kk iästä alkaen...

viljojen aloitussuositus suomessa on nykyään 5 kk.
itse olen aloittanut kasvissoseet 3 kk iästä, vaikka suositus on 4 kk... esikoisen aikaan tuo suositus oli 3 kk ja hyvin se meni silloinkin. suositukset muuttuu, niissä on eroja eri maissa... mutta ei ne mitään lakipykäliä ole! eli jokainen tehkööt niinkuin hyvältä tuntuu!!
kysäiskääpä, millaisia suosituksia on ollut kun olette itse olleet vauvoja ja ihan täyspäistä sakkia (eikä pahemmin allergioita) on nykyisissä 3-kymppisissäkin =)

tuohon kokkausohjeeseen en osaa ottaa kantaa. mä kun olen puolivuotiaaksi antanut kaupan soseita.
mun tyttö söi n. 8 kk iässä riisit sellaisenaan ja makaroonikin täytyi vain paloitella,mutta sitä ennen.. en tiedä.

Makaronit voi soseuttaa jos tuntuu että tarvii, mutta vasta kun ovat kastikkeessa. Yritin soseuttaa pelkät keitetyt makaronit sauvasekoittimella, tuli liimaista mössöä joka melkein rikkoi laitteen!

Nykyään (tyttö 10 kk) ainakin valmisruoissa menevät spagettipätkät (2-3 cm) pilkkomatta, vaikka hampaita on vain 3 kpl.

Yhteistyössä