Milloin viimeksi olet kysynyt naapuriltasi

• Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
Rähinä-Reetta
Hyvää näyttäisi kuuluvan. Morjestelee niin iloisesti aina kun kohdataan - sanonkin häntä "onnelliseksi mieheksi".
Viimeksi juttusilla, kun kävi kysymässä olisiko meillä puutavaraa.
Vanhempi mies. Muistuttaa etäisesti Simo Salmista.

Meidän naapurissa asuu miehen sisko, ja koska sen vanhemmat punkkaa valtaosan ajasta meidän kellarissa, ei tarvi kysyä kälyltä kuulumisia, kun anoppi ne kertoo lähes reaaliajassa ihan kysymättäkin :)

Tänään mies kävi auttamassa yhtä naapuria remontissa, ja toinen naapuri (mies) kävi meillä. Itse juttelin ulkona kahden naapurin (eri perheistä) kanssa ja kyselin kuulumisia. Meillä on neljät sellaiset naapurit, joiden kanssa välillä istutaan iltaa tai käydään muuten kylässä toistemme luona.

Meillä on siis tosi kivat naapurit! Tämä on suht lyhyt päättyvä katu jossa omakotitaloja ja yksi rivari.

kerros
Pitäisikö kysyä sellaiseltakin naapurilta, joka ei koskaan katso päin, eikä vastaa kun tervehditään? Aivan järjettömän huonot käytöstavat on kyllä joillain ihmisillä! En tarkoita sitä, että kaikkien naapureiden pitäisi jutella keskenään, mutta edes tervehtiä voisi. Kyllä sen sitten huomaa onko toinen sen sorttinen, että haluaa jäädä vaihtamaan sanasen vai ei. Ilmeisesti raukat pelkäävät, että jos sanoisivat yhden kerran: "Hei!" muut naapurit tarttuisivat kuin takiaiset kiinni:O

Noilla sanoin en muista milloin olisin viimeksi kysynyt.

Mutta eilen aamulla kun tulin lenkiltä ja palatessani ohitin postilaatikolta lehteään hakevan naapurin , kysyin haluisiko ääliö syndelahjakseen setin kalsareita vai uudet tohvelit...
oli siis munasillaan ja täyttää 31.5 vuosia.

:)

Viimeksi muokattu:
"aapee"
Pitäisikö kysyä sellaiseltakin naapurilta, joka ei koskaan katso päin, eikä vastaa kun tervehditään? Aivan järjettömän huonot käytöstavat on kyllä joillain ihmisillä! En tarkoita sitä, että kaikkien naapureiden pitäisi jutella keskenään, mutta edes tervehtiä voisi. Kyllä sen sitten huomaa onko toinen sen sorttinen, että haluaa jäädä vaihtamaan sanasen vai ei. Ilmeisesti raukat pelkäävät, että jos sanoisivat yhden kerran: "Hei!" muut naapurit tarttuisivat kuin takiaiset kiinni:O
En tiedä. Vähän hankalaa se on kysyä sellaiselta. Itse vaan jäin miettimään onko meidän yhteiskunta niin sulkeutunut nykyisin, ettei voi naapurilta kysyä kuulumisia. Jollekkin se voisi olla päivän harvoja kontakteja.

Mulla on tuollainen naapurikin joka ei tervehdi ja katsoo toiseen suuntaan ettei vaan erehdytä sanomaan päivää. Olen hänen kanssaan joskus pari sanaa vaihtanut, kun oli katkaissut avaimensa lukkoon ja autettiin soittamaan huoltomies paikalle. Siltikään ei voi tervehtiä.

Yhteistyössä