Milloin vauva viikoksi hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Numbus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko muuten tehty seurantatutkimuksia, joissa verrattaisiin lapsia, jotka ovat olleet erossa vanhemmistaan esim. sen lomamatkan ajan ennen vuoden ikää ja sellaisia jotka eivät ole olleet vanhemmistaan ollenkaan erossa. Tutkittaisiin siis heidän psyykettä myöhemmiin ja katsottaisiin onko ollut vaikutusta?

Alkuperäinen kirjoittaja Mina:
Onko muuten tehty seurantatutkimuksia, joissa verrattaisiin lapsia, jotka ovat olleet erossa vanhemmistaan esim. sen lomamatkan ajan ennen vuoden ikää ja sellaisia jotka eivät ole olleet vanhemmistaan ollenkaan erossa. Tutkittaisiin siis heidän psyykettä myöhemmiin ja katsottaisiin onko ollut vaikutusta?

No tämähän olisikin loistava nollatutkimus. Katsos kun ihmisten psyykeen ehtii matkan varrella vaikuttamaan aika monikin asia eivätkä kaikki lapset ole samanlaisia alusta alkaenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Se taitaa vaan niin olla, että täällä näiden ruikuttavien mammojen miehiä ei kiinnosta lähteä vaimon kanssa kahdestaan mihinkään.

Minusta vaan on tyhmää olla itsekäs ja jättää pieni lapsi hoitoon, että saa miehen kanssa leikkiä lapsetonta.

Kaiken järjen mukaan yksi viikko on vain 1/52 vuodessa. Eiköhän sillä ole paljon enemmän merkitystä lapsen tulevaisuudelle mitä niinä ensimmäisen vuoden 51/52 viikkoina tapahtuu.. Olenko ainut, jonka päähän ei mahdu se, että miksi siitä yhdestä viikosta pitää niin paljon meuhkata, kun kuitenkin tärkeintä on se, mitä kotona tapahtuu se 98 % siitä vuodesta.. Läsnä kun voi olla lapselle niin monella eri tavalla, vaikka olisikin ns. hyvä äiti joka ei ikinä jätä lapsiaan hoitoon...

Kyllä se yksi viikko on myös tärkeä, etenkin 7kk ikäiselle. Niinä kuukausina kehittyy turvallisuuden tunne, joka joko kantaa koko loppuelämän tai sitten ei kanna. Se, että joku pohti kirjoituksessaan vauvan omistamisesta ja liian kiinteästä äitisuhteestaan, niin ei kyllä 7kk:n ikäisellä voi olla liian kiinteä. Ne ongelmat syntyvät sitten muissa ikävaiheissa. Ja ap:n vauvahan on siis 7kk, kun matkan ajankohtana, joten sen ikävaiheen kehitysjutut pitäisi huomioida. Kannattaisi jokaisen edes hiukan lapsen kehityksen etenemiseen tutustua, ennen kuin lähtee lapsia tekemään.

Enpä jaksa koko ketjua lukea, mutta ap:lle: meillä oli hiljattain 10-kuinen vauva viisi päivää hoidossa kun vanhemmat olivat matkalla ja tosi hyvin meni. =) Ei itkeskellyt eikä ikävöinyt, söi ja nukkui hyvin, seuraili meidän muksujen touhuja kiinnostuneena.

Ja tarviiko siihen tosiaan jonkun tutkimuksen tueksi, että tajuaa vauvan ja äidin välisen suhteen kiinteyden? Voiko oikeesti olla niin elämästä vieraantunutta porukkaa, ettei ymmärrä tuollaista asiaa? Äiti sen vauvan kantaa kohdussaan, synnyttää ja imettää, ja vaikka isi, kummit, mummut ja kaverit on tosi pop sitten myöhemmin, niin muutaman kuukauden ikäinen vauva ei tartte muuta kuin sen äitinsä. Näyttäkääpä mulle nyt sitten yksikin TUTKIMUS jossa on todettu päinvastaista?

Alkuperäinen kirjoittaja ten points:
Alkuperäinen kirjoittaja Numbus:
Itse en elä elämääni täysin lapsen ehdoilla, vaan pidän huolta, että minulla on myös lapsen ulkopuolinen elämä. Sen avulla sekä minä, että sitä kautta perheeni voimme paremmin.

Erittäin hienosti ajateltu ja sanottu! Näin sen kuuluisikin mennä!

:flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kommentti:
Kummasti ne vaan haluaa. Taitaa olla näössä vikaa, kun ei vaimon rupsahtaneisuutta huomaa ;)
Huomenna lähdetään kahdestaan mökille, miehen ehdotuksesta. Mikä lie ajatusvirhe hänelle tuli, kun sitä meni ehdottamaan.

Ihme tyyppi tosiaan, oman vaimon kanssa tahtoo reissuun :D

Ajatella, jotkut miehet voivat haluta viikonkin reissua, ja jopa äidit! :o

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kommentti:
Kummasti ne vaan haluaa. Taitaa olla näössä vikaa, kun ei vaimon rupsahtaneisuutta huomaa ;)
Huomenna lähdetään kahdestaan mökille, miehen ehdotuksesta. Mikä lie ajatusvirhe hänelle tuli, kun sitä meni ehdottamaan.

Ihme tyyppi tosiaan, oman vaimon kanssa tahtoo reissuun :D

Ajatella, jotkut miehet voivat haluta viikonkin reissua, ja jopa äidit! :o

Ja se heille suotakoon. Vaikka kuukauden reissu, tai ihan kuinka vaan. Aikuisethan päättää ihan itse, miten elämänsä elävät.

Mulla on nyt reilu puolivuotias lapsi, ja olen lukenut ihmeissäni esim. Kaksplussasta juttuja nk. vauvamyönteisyydestä ja lapsentahtisuudesta. Olen ihmetellyt, miksi sellaisesta kohkataan, kun ei kai mitään muuta ole...? Siis että kai se nyt on kaikille itsestään selvää, että vauvan ehdoilla mennään sataprosenttisesti, ja vasta isompi lapsi alkaa joustaa.

Riisun vaalenpunaiset silmälasini! Ilmeisesti vauvantahtisuus ei olekaan itsestäänselvyys!

7 kk vauvaa ei todellakaan voi laittaa viikoksi hoitoon, ellei ole pakkotilanne! Hullua, että jollekin on joku Thaimaan-matka pakkotilanne! Ei haloo.

Komppaan täysillä sitä mitä joku täällä kirjoitti: Pikkuvauvan vanhemmat eivät enää voi tehdä (eikä musta pitäisi edes haluta tehdä) samoja valintoja kuin lapseton pari. Miksette halua matkustaa vauvan kanssa?

Se, että matkakohteessa on kuuma, on ihan hullu selitys - valitakaa joku muu matkakohde! Onhan niitä maailmassa, herranjestas.

Yhteistyössä