Milloin univaippa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja V
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

V

Vieras
Eli kyselen milloin olette jättäneet vaipan pois lapsen nukkuessa? Meillä tyttö 2v8kk on n. Kuukauden ajan käynyt potalla aika itsenäisesti, eikä vahinkoja ole sattunut. Tunnistaa siis hyvin hätänsä, myös kakkahädän. Mutta päikkäreillä ja yöunilla pissaa lähes aina vaippaan ja tekee lähes aina sen kakan kun vaippa on laitettu, eli pyörii sängyssä puolisen tuntia ja sitten tulee sanomaan että kakka tuli. Samoin ulkoillessa ollaan käytetty vaippaa ja tyttö käyttää tilaisuutta hyväkseen ja kakkaa silloin.

Tänään oltiin ulkona ja kaupassa yht. noin tunnin verran ilman vaippaa ja hyvin meni. Joko uskaltais koittaa pistää päikkäreille ilman vaippaa? Lähes aina käy niin, et vaikka kuinka nopeasti heräämisen jälkeen otan vaipan pois, on hän just ehtiny sinne pissata ja sama homma yövaipan kanssa.

Onkohan tuo siis enemmän vaan tapa ja se tuntuu jotenki turvallisemmalta tehdä vaippaan tarpeensa? Äh, en jaksais pissalakanoita jatkuvasti pestä kun sitä tulee välillä vaipankin kanssa, myös pikkuveljeltään...

Aika myöhään olette alottaneet kuivaksiopettelun. Kokeile jättää päikkäreillä vaippa pois ettei yöllä tarvitse nousta lakanan vaihtoon. Jos lapsi tahallaan kakkaa vaippaan niin eipä siinä silloin oikein voi jättää vaippaa vielä pois.

En tiedä tavasta mutta me jätettiin pojalta 2v7kk yövaippa pois kun päiväunet olivat jo pitkään sujuneet ilman ja yövaippakin oli aina kuiva ja pari kertaa heräsi itse hätäänsä..mä oon varman päälle pelaaja varmaankin :) mut voithan kokeilla miten siinä käy

[QUOTE="1234";23009106]Aika myöhään olette alottaneet kuivaksiopettelun. Kokeile jättää päikkäreillä vaippa pois ettei yöllä tarvitse nousta lakanan vaihtoon. Jos lapsi tahallaan kakkaa vaippaan niin eipä siinä silloin oikein voi jättää vaippaa vielä pois.[/QUOTE]

Saako täällä heti kettuilua vastaukseksi asialliseen kysymykseen? Tyttöä on enemmän tai vähemmän säännöllisesti totuteltu pottaan 6kk- ikäisestä lähtien, ei vain ole ollut innoissaan asiasta. Viime kesänä meillä meni kohtuullisen hyvin tuon pottailun kanssa, mutta sitten vain kieltäytyi totaalisesti menemästä potalle tai edes riisumasta vaippaa. Eli todettiin, että pidetään pikku breikkiä ja kokeillaan myöhemmin uudestaan. Ilmeisesti tuo taantuma johtuu pikkuveljestään, kun tyttö haluaa ihan kunnolla leikkiä vauvaa; täytyy kääriä peittoon ja ottaa syliin ja keinuttaa niinku vauvalle tehdään... Hakee siis kai huomiotakin tällä.

tytöllä jäi vähän päälle kaksivuotiaana yövaippakin pois, kun aamulla vaippa oli aina kuiva. Jos vaippa on kuiva kun herää niin kannattaahan se sitten jättää. Mut voihan sen jättää muutenkin, katsoo vaan sitten vaikka pyyhkeen sinne lakanan alle...pari kertaa jos pissaa housuun yöllä niin voihan se sitten opettaa sen pissahädän tunnistamisen unenkin läpi

Meillä tyttö ollut täysin päiväkuiva jo keväästä, oli silloin 2v3kk. Päiväunet myös menee ilman vaippaa. Vaan yöt ei. Ei niin mitenkään. Useasti olen kokeillut jättää vaipan pois,mutta ei siitä vielä tullut mitään. Viikon on pisimpään yritetty nukkua yö ilman vaippaa - aina sänky märkä, 1-3krt/yö. Yritys loppui siihen vähäksi aikaa

Ei ole auttanut vaikka juomisia illalla säännöstellään, potalla käy reippaasti illalla parikin kertaa, omatoimisesti...mutta yökuivuus tuntuu utopialta. Yhtään kuivaa vaippaa ei vielä ole läpi yön ollut. Toisinaan kyllä herää ja menee potallekin, monasti vaan liian myöhään...

[QUOTE="1234";23009106]Aika myöhään olette alottaneet kuivaksiopettelun. Kokeile jättää päikkäreillä vaippa pois ettei yöllä tarvitse nousta lakanan vaihtoon. Jos lapsi tahallaan kakkaa vaippaan niin eipä siinä silloin oikein voi jättää vaippaa vielä pois.[/QUOTE]

Ja taas löytyi vuoden kasvattaja... Tuleeko tuosta kettuilusta hyvä mieli? Lapset on erilaisia ja toiset oppii varhaisemmin kuin toiset. Ja totta, toiset vanhemmat on "aktiivisempia" kuin toiset, ei se silti tee heistä sen enempää arvosteltavia.

Mä odotan rauhassa,että alkaa yövaipat olemaan kuivia aamuisin ja sitten vasta jätän pois.Päikkärit menee jo ilman vaippaa,mutta yöt ei.Niin ja meillä vasta myöhässä aikatauluista ollaankin kun lapsi on jo reilu kolme vuotias. :D En kuitenkaan näe mitään syytä pitää kiirettä asiassa.Yövaippa jää pois kun on jäädäkseen ja sillä selvä.

[QUOTE="vieras";23009265]Mä odotan rauhassa,että alkaa yövaipat olemaan kuivia aamuisin ja sitten vasta jätän pois.Päikkärit menee jo ilman vaippaa,mutta yöt ei.Niin ja meillä vasta myöhässä aikatauluista ollaankin kun lapsi on jo reilu kolme vuotias. :D En kuitenkaan näe mitään syytä pitää kiirettä asiassa.Yövaippa jää pois kun on jäädäkseen ja sillä selvä.[/QUOTE]

Harva kouluun yövaippojen kanssa enää menee. Ja sillä viivalla kun katsotaan, on ihan sama jäikö vaipat veke 1v vai 3v.

Meidän tytöllä jäi yövaippa pois kuukautta ennen kuin täytti 2v, päiväkuiva oli 1,5 vuotiaana.

Tyttö on nyt 3vuotias, ja kaksi kertaa on pissavahinko tullut sänkyyn.

Tosiaankaan ei ole mitään tulenpalavaa kiirettä edes teillä, joku viisaampi joskus sanoi että 4 vuotta on yökivuuden suhteen jonkun näkönen paalumerkki....mua aina niin ärsyttää kun mulla kaksi poikaa ja kaveri aina muistuttaa että muista pojat on hitaampia :D no jaa entäs sitten. Mun lapset on ollut 2v6kk ja 2v7kk lähtien yökuivia..enkä ole todellakaan heitä hoputtanut vaan odottanut että ovat itse valmiita

Yhteistyössä