Taloudelliset syyt pakottivat minut lähtemään takaisin töihin. Meillä on 3 lasta, joista 2 hoidossa, maksetaan heistä 320 hoitomaksua, saadaan alennusta, kun pojat ovat 4 päivää viikosta hoidossa.
Lisäksi kustannuksia tulee työmatkasta, bensoihin n. 80 euroa kuussa.
Kotihoidontukea kuntalisineen saisin noin 550 euroa miinus verot. Kun taas palkkaa tulee käteen 1650 euroa, tästä pois nuo kulut, niin selkeästi ollaan plussan puolella, varmaan noin tuhannen euron verran.
Meillä on asuntolainaa omistusasunnosta, sitä maksetaan 1200 euroa kuussa.
Voiko siellä tehdä lyhennettyä työviikkoa? Tykkäätkö työstäsi? Voitko palata töihin lyhyeksi ajaksi välttyäksesi maksamasta äippärahoja takaisin?
Imettämisen ei muuten tarvitse keskeytyä töihin menoon. Itse olen palannut kaikkien lasteni jälkeen töihin, joko heti tai melko pian äitiysloman päätyttyä. Ja olen imettänyt vielä, imetän iltaisin ja aamuisin, eikä maidontulo ole mihinkään loppunut. Imettäminen on pitänyt sitten ihan tietoisesti lopettaa.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 18:18 huolestunut aiti kirjoitti:
nayttaa silta etta tyonantaja ei anna hoitovapaata (palkatonta) ja tyo kutsuu kun vauva on juuri tayttanyt 8 kk. asumme ulkomailla ja tuntuu pahalta laittaa niin pieni tarhaan jos en saa hoitajaa kotiin. mielellani hoitaisin vauvan itse kun kerta imetankin viela.
paljonko mielestanne pitaisi saada lastenhoito kulujen jalkeen kateen etta tyo kannattaisi?
(asutko vuokralla vai onko asuntolainaa? montako alle kouluikaista lasta sinulla on?)
ja kun viela voivat tyonantajan puolesta maksatuttaa osan aitiysrahoista jos irtisanon itseni.
itsellani on kolme alle kouluikaista lasta joten lastenhoitokulutkin on aika isot.
PIKAISTA neuvoa odottava huolestunut aiti
kopioin tannekin jos joku voisi auttaa kertomalla oman mielipiteen