Eli minkä ikäisiä muksunne ovat olleet kun olette lähteneet taas "tuulettumaan" raskauden jälkeen?
Komppaan täysin. Kun on tehnyt päätöksensä lapsesta, niin kyllä aikuisen ihmisen pitää osata kantaa siitä myös vastuu.Mä en tehny lasta sen takia että joku muu huoltaisi sitä sillä aikaa ku roikun baarissa. Tein lapsen sen takia, että ne baarit ei enää kiinnostanu mutta vauva kiinnosti...
Alkuperäinen kirjoittaja björn:Täälläpäin muutama samanlainen tapaus. Oma mielipide on,että äiditkin on oikeutettuja käymään ulkona ystävien kanssa,mutta jos se on jatkuvaa niin voi vaan miettiä,tuliko lapsen hankkiminen ihan oikeaan aikaan..Meillä on töissä sellainen arviolta 18-20-vuotias tyttö, joka omista ja muiden työkavereiden puheista päätellen käy (ja on kuulemma käynyt) joka lauantai viihteellä miehensä kanssa. Sitä en tiedä missä se parikuinen vauva viikonloppunsa viettää, mummolassa kait jossa se viikotkin on hoidossa.
Jotenkin tuollainen tuntuu pahalta. Että pitää päästä tuulettumaan sen arjen keskeltä, ja elää aivan kuten ennenkin ilman vauvaa. Joistain ihmisistä vaan huomaa että on se oma henkinen kasvu ja identiteetin rakentuminen jäänyt puolitiehen.
Ja täällä meidän kylällä myös sellaisia nuoria äitejä,jotka ovan lapsensa tyystin hylänneet omien vanhempiensa hoiviin,jotta itse voi hillua kylällä kännissä,meidan naapurissa mm. asuu tällainen tapaus,tosin ikää jo 25 hänellä..
Tosin,asiahan on jokaisen oma.
No kaikki nyt ei varmaan ole noin ehdotonta ja mustavalkoista. Ihmiset tekevät juuri niin kuin parhaaksi näkevät, myös sinä.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Vauva on nyt 8 kk, ei ole vielä mitään tarvetta jättää kellekään.
Mä en tehny lasta sen takia että joku muu huoltaisi sitä sillä aikaa ku roikun baarissa. Tein lapsen sen takia, että ne baarit ei enää kiinnostanu mutta vauva kiinnosti...