Milloin tuli eka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysely/onnittelu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysely/onnittelu

Vieras
Hei!

Tässä kun vielä itse joutuu pitämään tietoa raskaudestaan salassa niin kiinnostaisi, että koska teillä ihmiset (ystävät, työkaverit ym.) ovat tulleet rohkeasti kysymään, että ollaankos raskaana tai joku on tullut jo onnittelemaan masusta.

Itselläni on menossa rv13 ja vielä pitäisi ainakin viikko pari sinnitellä löysillä vaatteilla. Onnistuukohan? Tiedän, että se on yksilöllistä, että koska maha alkaa näkyä. Olisi kuitenkin kiva kuulla muilta, miten on käynyt.

Onko muuten vinkkejä, mistä pk-seudulta löytyypi kivoja mammavaatteita (Onko sitä mama lucious merkkiä vain ihan Helsingin keskustassa?)

Mukavaa odottelua kaikille!

itselläni rv 20 menossa ja kukaan ei ole kommentoinut mitään. Paitsi viime viikolla jumpassa tuttu kysyi, että koska meille tulee vauva. Oli tiukka t-paita päällä. Harvan raskautta huomaa vielä rv 13.

Mulla menossa rv 11+ ja nyt jo kaksi on kysynyt suoraan, että olenko raskaana. Olen hoikka, joten turvotus näkyy helposti (vauvamahaa kun ei vielä ole) ja saa epäilyt heräämään.

Mulla on nyt viikko 28 menossa ja ihan viime päivinä töissä (ne jotka eivät tienneet) kysyivät, että ootko raskaana ku he ovat kuulleet huhuja ja näkyyhän tuo jo itseasiassa, ovat kommentoineet. Minä olen kans tosi hoikka ja tähän mennessä ""ylimääräistä"" on tullu vain n. 3-4 kg ja rv 13 ei kyl näkyny yhtään mitää, n. 20 viikolla rupes näkymään huomattavasti. Mulla yks kaveri ""kauhisteli"" miehensä kanssa, että hän ei ole koskaan ollut noin hoikka noihin aikoihin, hänelle kun tuppas tulemaan kummassakin raskaudessa tuplasti ylikiloja.

Hei!

Itsellä ei vielä kukaan ns. ulkopuolinen kyllä ole tullut asiasta onnittelemaan...ei sitä sillai edes huomaa, ehkä vain luulee tavalliseksi pömppömahaksi joka mulla on joskus ollutkin...
Äitini kyllä kyseli asiasta jo helmikuun alussa jolloin olin jotakin rv 6...
Kuulemma sen vain näki...heh..

varsinkin vanhemmat ihmiset saatta oikeasti nähdä naamasta=)

Ihan vauvamahaa ei oikeasti voi vielä näkyä rv 11, oli miten hoikka tahansa. Koska se alkio on rv 12:kin vasta n. 5-6 cm pitkä.

Pelkästään rintojen valtava kasvu ja vatsan turvotus saa minut näyttämään siltä että on raskaana, vaikka itse ""vauvamaha"" onkin pieni eikä voi vielä näkyä. eikä sitä niinkään tuntemattomat huomaa, mutta ne jotka tietää minkäkokoinen normaalisti olen.

Itse olen jo viikolla 29, ja vieläkään ei ole esim opiskelukaverit kysyneet suoraan mitään. Jotkut kyllä ovat katsoneet ehkä vatsanseutua hieman pidempään :). Nyt kyllä raskauden huomaa jo aika selvästi, mutta vaatteista riippuu tosi paljon, miten 'raskaanaolevalta' näyttää. Minulle maha on tullut aika myöhäisessä vaiheessa esiin, ehkä n. vkoilla 22-25 alkoi näkyä selvemmin. Ei minusta toisaalta ehkä uskoisi, että laskettuun aikaan on enää kaksi ja puoli kk jäljellä...

Minulla oli alkuraskaudessa vatsa sen verran turvonnut, että jo viikolla 10 housut kiristivät ja maha oli vauvamahamainen pallo. Turvotus kuitenkin laski ja jonkin verran ihan vatsan kasvusta johtuvaa mahaa oli ekan kerran havaittavissa ehkä n. vkolla 16-17. Tosi yksilöllisiä nämä jutut. Veikkaan kyllä, että ennen vkon 20 tietämiä on kaikkien kohdalla vähän niin, että pyöristyneet muodot voivat johtua lihomisestakin, joten kovin suoraan kukaan tuskin uskaltaa ennen sitä kysyä...

Mulla menossa rv 17+3 ja vasta yksi henkilö on (viikko sitten) mahan perusteella arvannut, että oon raskaana. Taisi johtua tiukasta paidasta aerobicissa... Pömpöttävää mahaani (alkuraskauden turvotuksesta johtuen) on jälkeenpäin kertonut muutama katsoneensa vähän ihmetellen, mutteivät ole mitään uskaltaneet sanoa. Eiköhän tuo maha kohtapuolin ""pompsahda"" ulospäin - vielä sitä on jaksanut vetää sisäänpäin :).

Minulta kysyttiin asiasta ensimmäisen kerran viikolla 27+. Olivat edellisenä päivänä tajuneet, että jotain on ehken tapahtunut. Eivät tosin nuo työkaverit meinanneet uskoa, kun kerroin todellisen viikkoluvun... :)

Viimeisenä työpäivänä kysyttiin ekan kerran spontaanisti, että et kai ole raskaana, silloin vk taisi olla 34 tai 35.
Talvivaatteet ja pieni maha, ja näinkin voi käydä.

Musta ei ulkoisesti nähnyt kukaan mitään, mutta muutama ihminen arvasi kun olin lopettanut tupakoinnin, vaikka tarkoitus oli kertoa raskaudesta vasta viikon 13 jälkeen, kun yhden keskenmenon olen saanut.

heippa!

Menossa on kaiketi 16+3 jos nyt on enää pysynyt kärryillä. Edellispäivänä kuitenkin eka asiakas tuli ja onnitteli. Leikin asiasta mitään tietämätöntä, koska huoneessa oli myös työkaverini joka ei asiasta mitään tiedä. jälkeenpäin tiedustelin asiakkaalta että mistä on kuullut tiedon ja kuulema siihen ei korvia tarvita...riittää kuulema että on silmät. Opiskelukaverini joka tietää asiasta sanoi että minusta mitään huomaa. Noh, ilmeisesti miehet osaa katsoa naisen vartaloa siihen malliin ettei niiltä pysty mitään piilottamaan. Kyllä tämän mahan mallista pystyy kyllä jo sanomaan että ihan normaalilta lihomiselta tämä möykky ei näytä. kertyy näppärästi kaikki tuohon eteen =)

Yhteistyössä