milloin terkkarille?

  • Viestiketjun aloittaja ninni
  • Ensimmäinen viesti
ninni
Hei kaikille.
olen seuraillut tuota vauvahaave palstaa hiljaisesti pari kk koska vasta kesäkuussa lopetin pillerit syötyäni niitä 12v. mutta nyt ajattelin käydä täällä kysymässä neuvoa viisaammilta.

Eli kuukautiseni myöhässä reilu viikko ja ensimmäisen kotitestin tein viikko sitten ja miinusta näytti. Tänään testasin uudelleen kun kuukautiset jo viikon myöhässä. Testi näytti selkeää plussa tulosta. ?? voiko näin hyvin käydä?Nyt kysynkin kannattaako ottaa suunta terkkariin ja tehdä testi vielä siellä niin saan varmuuden vai kuinka asia etenee ""oikein"" tästä eteenpäin.?

kiitokset avusta
 
rv 20
Onneksi olkoon.
Eivät varmaan ala neuvolassa tekemään testejä, kun luottavat kotitesteihin. kaikilla ne raskaushormonit ei kehity samaan aikaa, eli voi mennä useitakin viikkoja että näyttää plussaa vaikka raskaana on. Jos siis mietit sitä kun viikko sitten oli negatiivinen tulos. Plussaa se testi näyttää vain, jos olet raskaana. Siispä ota yhteyttä neuvolaan, mutta voi olla että antavan ensimmäisen ajan vasta tuonne rv 10, joten vain odottelemaan.
Onnellista odotusta!
 
samis
Minulla kävi juuri samoin kun sinulla. Kuukautiseyt myöhässä, tein testi ja se näytti miinusta. Ajattelin, että noh, ei tässä mitään, pillerit juuri lopetettu, voi siinä mennä pidemmänkin aikaa, ennenkuin menkat alkaa.
Viikon päästä alkoi olla rinnat hellät ja jotenkin sellainen olo, että ei kai vain kuitenkin...
Ostin testin ja plussaa näytti. Soitin heti seuraavana päivänä neuvolaan ja sieltä antoivat ajan. Ei kuulemma ollut tarvetta teettää näytettä uusiksi siellä, apteekin testin ovat kuulemma niin luotettavia. Mutta tietenkin sen saa jos haluaa.

Minä lopetin pillereiden syönnin keväällä ja tulin välittömästi raskaaksi, eli niin helposti se voi käydä. Näyttää vähän sinun tilanne samalta!

Eli ei muuta kun luuri käteen ja soitto neuvolaan!
 
ninni
Kiitokset vain teille kaikille vastauksista.

Täytyy nyt ristiä kaikki sormet,että kaikki menee hyvin.
Niin alussa kun ollaan.

Voi että kun on ajatukset kaikessa muussa paitsi työssä:)
 

Yhteistyössä