Milloin tavallista maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen antanut hapantuotteita kohta kuukauden ja poika on 11kk:tta. Puuron seassa on tavismaitoa rasvatonta, aamulla syödään maustamatonta jugurttia ja hedelmäsosetta, ruuan kanssa syödään raejuustoa. Tavis maitoa hän juo tarhassa joten musta voit alkaa antamaan pikku hiljaa tavismaitoa jo!

Meillä aloitettiin pojalla maitotuotteet pikkuhiljaa noin 10 kk iässä. Vajaa vuoden ikäisenä joi jo ihan tavallista rasvatonta maitoa kun kaikki tuntui hyvin sopivan.

Me aloiteltiin hapanmaito tuotteet pojan ollessa 10kk. Viili, maustamaton jugu ja raejuusto aiheuttivat itkuisuutta ja levottomuutta. Gefiluspiimä sopi pojan vatsalle ja sillä harjoiteltiin. Nyt poika on 11,5kk ja varovasti lounaan kanssa kokeilin tavallista rasvatonta maitoa ihan pikkuisen tilkan. Siitä ei näyttänyt tulevan oireita. Nyt kahtena aamuna olen puurot keittänyt maitoon ja olen lounaalla antanut nokkiksesta maitoa myös. Pikkuhiljaa hyvä tulee ;)

Meille sanottiin 10kk-neuvolassa että jos mitään oireita ei oo ollut niin voi jo antaa tavallista maitoa. (Korviketta imetyksen rinnalla n.7kk:n iästä lähtien ja viimeinen aamuimetys vähää ennen kun tyttö täytti 9kk.) Annoin kyllä aluksi (gefilus) piimää ja jugua mut sitten kokeiltiin rasvatonta maitoa eikä mitään oo tullut. Tosin joinain päivinä röyhtäilee mielestäni enemmän mut se taitaa enemminkin liittyä jogurttiin kuin maitoon.

Yhteistyössä