Milloin tää paha olo loppuu???

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Ei jaksais enää tätä raskauspahoinvointia! Pitäis kotona opiskella mutta ei tuu mitään ku koko ajan joko väsyttää tai sit on hirvee paha olo. Oksentelen lähes päivittäin ja jos en oksenna on olo kahta kauhempi. Oon nyt viikolla 8+6 ja pahaa oloa ollu nyt muutaman viikon, väsymystä jo yli kuukauden.

Milloin viikolla teillä on paha olo lähteny?
 
Olen niin pahoillani teidän puolesta joilla on vakea raskaus.. :| Itellä ollu niin helppoa, että oikeen hävettää.. Pahoinvointia ei ollenkaan ja olo on kun ei raskaana oliskaan, maha vaan on tosi iso. Nyt rv 23 menossa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
Mulla kesti koko raskauden :'(
Samoin. Tai ei ehkä pahoinvointi, mutta muutoin aivan kaamea olo. Tämä oli siis 3. raskaus, 2. odotuksessa ei ollut paljonkaan vaivoja ja 1. odotuksessa oli alkupuoli tosi kova pahoinvointi ja vilutus, mutta se meni 3. kuussa ohi.
 
syö
YLEENSÄ pahoinvointi loppuu noin 13 viikon tietämillä. Itselläni kesti 7 viikkoa. joka päivä oksensin. Mutta sen vaan jotenkin jaksaa, kohta se on sullakin ohi. Se voi loppua mikä päivä hyvänsä. Turha sitä on miettiä, keksit vain keinoja millä jaksat. Syö oikeasti koko ajan, muuten sulla on ihan hirveä olo.
 
tiu
mulla loppu oksentaminen tossa rv 20 jälkeen. ällötys, yökkiminen ja muuten kurja olo jatkuu vaan.. nyt rv 27...

mutta kai se aikanaan helpottaa. kyllä sitä on välillä itkua väännetty, ku alkanut toivo loppua ton oksentamisen takia, mutta niin sekin vaan vähitellen hävinnyt.

tsemppiä! kyllä se siitä! :)
 
ap
Oon jo lihonnu täs alkuraskauden pari kiloa kun syön vaan sellasta mitä tekee mieli ja ne mieliteot ei aina oo mitään terveellisiä... Hitsi, lihoon varmaan 20 kg raskauden aikana jos tää meno jatkuu! Ja kun syö usein ni tulee helposti syötyä liikaa... Silloin ku oksennan ni oksennan nii vähän et lihoon siitä huolimatta.
 
tintti
Itellä nyt rv 9+6, pahoinvointia oli noin viikon kahdeksannella raskausviikolla, sitä ennen oli väsymystä sen pari viikkoa. Nyt ei raskautta mistään huomaisikaan, ei minkäänlaisia oireita...
 
voi ei
Tuo unohtuu yllättävän nopeasti, vaikke se tieto nyt auta sua pätkääkään.
Yleensä helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen. Mulla helpotti joskus 16. viikolla, mutta oksensin viimeisen kerran 25+0. Sen jälkeen en muista eteovaa oloakaan.

Sä varmaan tiedät nää kaikki, mutta sanon silti. Pidä verensokeria tasaisena. Nappaile hedelmiä välipalaksi. Juo raikkaita juomia, hengitä raikasta ilmaa. (Nämä ohjeet pisti vihaksi siinä vaiheessa kun olisi halunnut käydä makaamaan kippurassa Prisman kylmälle lattialle kun etoi).

Itse en kokeillut sitä inkivääriä, mutta olen kuulut hyviä kokemuksia.

:hug: koeta jaksaa. Suurimalla osalla auttaa aika.

 
hei
Mulla oli ihan sama tilanne, opiskella olis pitäny ja vielä kiirehtiä, että sais kaiken valmiiksi mitä oli aikonut ennen ku vauva syntyy. Mulla oli kaikista pahimmat just rv 8-12, sitten helpotti. Nyt on vointi ollut niin hyvä, että kaiken mitä on jäi alkuraskaudesta tekemättä, olen kirinyt kiinni ja pahoinvointi on enää muisto vain. Painoakaan ei ole enää tullut.

Kyllä se siitä. Annat vaan luvan itselles nyt kärsiä, nukut ennemmin kuin itku kurkussa yrität väkisin vääntää kouluhommia. Syöt vaan usein sen minkä pystyt, mutta yritä syödä kunnon ruokaa. Mulla ainakin puurot ja keitot pysy parhaiten sisällä. Banaani yöpöydälle ja se nassuun ennen ku nouset edes ylös. Tsemppiä sinne, tuo oli oikeesti ihan painajaismaista aikaa.
 

Yhteistyössä