milloin synnyttämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katiska

Vieras
Hakuaisin tiedustella teiltä joilla on jo lapsia merkkejä synnytyksen lähestymisestä.
Millaisia oireita?
Milloin limatulppa irtosi?
Ym.
Itselläni viikkoja 38+4 ja on ollut kovia suppareita joinakin iltoina. Toissa iltana olin aivan varma että lähtö ennen aamua olisi edessä.. Mutta ei sittenkään:( Olisin jo niin kovin valmis. Supistukset ovat olleet niin kovia että ottavat ihan tosi kipeästi reisiinkin. Ja vatsa minulla on toiminut nyt viikon verran tosi hyvin kun yhdeksään kuukauteen ei juuri ole toiminut:)
Mutta kun ei aikaisempaa kokemusta niin en oikein tiedä mitä ennusmerkkejä voi olla ja miten kauan ennen kuin sitä sitten tositoimiin päässtään.
Kiitos jo etukäteen auttajille:-)

Minä en tuntenut mitään ennekuin samana päivänä - eli aamuyöstä alkoi supistukset niin että selässä tuntui. Yhdeksästä alkaen (aamulla) niitä tuli säännöllisesti mutta ei varsinaisesti sattunut. Päivän mittaan ne sitten kovenivat ja rupesivat oikein sattumaan. Mies tuli töistä noin klo 15 ja sairaalaan lähdettiin klo 18. Limatulppa ei irronnut eikä vedet mennyt mutta siinä vaiheessa supistukset olivat tosi kovia ja kipeitä. Nousin aina seisomaan kun supistus tuli. Sitten vain synnytyssaliin ja tyttö syntyi klo 23.34. Päivää aikaisemmin en tuntenut mitään muutosta edellisiin viikkoihin, joten kyllä sen varmaan huomaa vasta sitten ihan sinä päivänä... näin minulla.

Mulla tuli limatulppaa n. viikkoa aiemmin ja pikkuhiljaa. Synnytystä edeltäneenä päivänä valitin neuvolassa tajutonta ylävatsa(ja koko vatsa) kipua ja vatsa oli aivan kivikova. Mulla ei ollu varsinaisia suppareita, enemmänkin todella kivuliaita vihlasuja alapäässä. Ja nukuttua en saanut kivuilta, jonka jälkeen synnytys alkoikin muutamassa tunnissa.

Heips,

Olen kolme kertaa synnyttänyt ja nyt taidan muuten olla samoilla raskausviikoilla kuin sinä. Kovin on yksilöllistä noi kaikki tuntemukset. Monet kertovat, että vatsa menee sekaisin ennen synnytystä joko muutamana päivänä tai juuri sinä päivänä kun synnyttämään lähdetään. Limatulppa on minulta irronnut isona klönttinä vuorokausi ennen synnyttämään lähtöä. Limatulpan irtoamisesta on ollut kivuliaamma supparit jotka tasaiseen tahtiin päivän mittaan voimistuneet, kunnes on ollut pakko lähteä. (Minulla tähän mennyt aikaa puolikin vuorokautta). Joillakin kuulemma tulppa irtoaa aiemmin. Minulta on nyt irronnut kyllä limaa, mutta ei samanlainen iso n.8 cm klöntti, kuin synnytyksen käynnistyessä.

Mutta taas jälleen kerran olen huomannut, että vaiks olis kuinka monta synnytystä kokenut, raskaudet kovin erilaisia. Olen kärsinyt kovistakin säännöllisistä supistuksista useamman viikon. Silti eilen lääkäri totesi, ettei kohdunsuu ollut kypsynyt vielä...

Eli lyhyesti: Olen vasta synnyttämään lähdön aikoihin kokenut varsinaiset oireet. Ei mitään merkkejä esim. edellisenä päiovänä.
mimmi

Ja esim. limatulppaa voi tulla viikonkin ennen synnytystä ja joillakin tulee vasta synnytyksessä.

JOillakin synnytys käynnistyy aiemmin vaikkei olisi tullut yhtään kipeää supistusta koko raskausiaikana ja kohdunsuu olisi täysin epäkypsä.

Siis mahdotonta on ennustaa oikeastaan mistään.

Viimeistään 2 viikon päästä lasketusta ajasta aletaan käynnistellä, että sitten viimeistään syntyy.

Yhteistyössä