Milloin sairaalaan? Nytkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pöllö

Vieras
Aina näitä kysellään, mutta pitää taas kysyä kun tällä kertaa on oma peffa tulessa ;)

Olen ensisynnyttäjä. Tänä aamuna huomasin pikkuhousunsuojassa ruskeaa tuhrua. Ensimmäiset selkeät supistukset tulivat 15.30, silloin noin 11 min. välein. Otin klo 16 panadolin joka ei auttanut yhtään.

17.30 alkaen supistukset on tulleet 6-10 min välein ja tuolloin 17.30 housuihin lorahti vähän enemmän jotain ruskeaa. 18.30 alkaen supparit tullet 5 min välein.

Sairaalaan soitin klo 21, sieltä tietenkin sanottiin että omien tuntemusten mukaan matkaan. Ajomatka kestää 45-50 min. Kuinka kipeitä supistusten pitäisi olla että kannattaa lähteä matkaan? Supparit on selvästi kipeämpiä ja alkavat terävämmin kuin alkuillasta, mutta kyllä ne vielä stepaten kestää ja mies hieroo alaselkää, joka on kuulemma kivikova. Ja tosiaan supistukset tuntuu selässä ja alavatsalla.

Ei ole kiva lähteä ajamaan yön selkään turhaan, mutta toisaalta alkaa pelihermo pettää meiltä molemmilta ;)

Mulla toisessa synnytyksessä avautumisvaihe meni huonekavereitten kanssa osastolla eikä supistukset järin kipeitä olleet. Ei mitään kivunlievitystä, hengittelin vaan syvään, sitten kun pitkän anelun jälkeen siirsivät synnytyssaliin, olinkin jo täysin auki :o
Ja tuolla osastolla olin koska synnytys piti käynnistää muttei tarvinnutkaan kun alkoi itsestään.
Eli kannattaa melkein lähteä sairaalaan, supistukset tuntui molemmissa synnytyksissä alamahassa ja ristiselässä mullakin.

Tosiaan aina näitä kysellään vaikka neuvo on että sairaalaan VASTSA KUN KIVUT OVAT NIIN KOVAT ETTEI ENÄÄ PYSTY OLLA KOTONA. Eri asia jos vuotaa verta tai muuta sellasta.
Zemppiä synnytykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Tosiaan aina näitä kysellään vaikka neuvo on että sairaalaan VASTSA KUN KIVUT OVAT NIIN KOVAT ETTEI ENÄÄ PYSTY OLLA KOTONA. Eri asia jos vuotaa verta tai muuta sellasta.
Zemppiä synnytykseen.

Me ollaan tehty 3 kertaa näin ja sairaalassa ehditty olemaan 30-45 min ennen syntymiä =)

Zemppiä synnytykseen.

Joopa joo. Ja kun me ihmiset ollaan erilaisia. Mun sisko ois synnyttänyt kotiinsa jos ois tota noudattanut. Mun vieruskaveri sairaalassa oli noudattanut, muksu vartissa ulkona, kun sairaalaan pääsi ja oli ensisynnyttäjä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
Zemppiä synnytykseen.

Joopa joo. Ja kun me ihmiset ollaan erilaisia. Mun sisko ois synnyttänyt kotiinsa jos ois tota noudattanut. Mun vieruskaveri sairaalassa oli noudattanut, muksu vartissa ulkona, kun sairaalaan pääsi ja oli ensisynnyttäjä.

Mäkin olisin synnyttänyt kotiin jos olisin noita neuvoja kuunnellut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Zemppiä synnytykseen.

Me ollaan tehty 3 kertaa näin ja sairaalassa ehditty olemaan 30-45 min ennen syntymiä =)

Niin eli ette ole myöhästyneet ettekä turhia joutunut siellä makaamaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
Zemppiä synnytykseen.

Mäkin olisin synnyttänyt kotiin jos olisin noita neuvoja kuunnellut.

mä tein näin ja oli siinä ja siinä että ehdittiin saliin ajoissa....onneks sairaala on melkeen naapurissa....

Vaikeaahan sitä on eka kertalaisena arvioida, itselläni alkoi esikoisesta supparit samoihin aikoihin kuin ap:lla, sietämättömiksi ne lakoivat mennä vasta n. 4 aikaan aamulla, sairaalassa oltiin klo 6 -> 3 cm auki ja vielä 14 tuntia olin salissa ennen kuin poika syntyi...

Parempi tietty mennä liian aikaisin kuin liian myöhään, tulehan sitten kertomaan ap miten meni, onnea matkaan.

Kannattaa lähteä sinne jos epäilyttää. Kivempi se siellä on olla kun alkaa tapahtumaan. Mulla ollu semmonen tilanne että kipeistä suppareista huolimatta en oo auennu 4 cm pidemmälle mutta heti kun sain tipan synnärillä niin lapsi oli puolessa tunnissa pihalla =)

Yhteistyössä