Milloin raskaus näkyy ultrassa?

Kävin gynekologilla neljä päivää sitten kp 30 ja hän totesi PCO:n ultralla. Sanoi samalla, että yksi munasolu saattaa olla irronnut tässä kierrossa, kun näkyy "tyhjä" munarakkula (jos käsitin oikein). tietysti kysyin, että onko mahdollista että olisin raskaana ja hän vastasi ettei mitään raskauteen viittavaa näy eikä usko raskauteen enää tässä kierrossa. Munasolu on kuulemma jo irronnut jos on irrotakseen.

Ihmettelen vaan sitä, miten gyne voi sanoa etten ole raskaana jos munasolu on irronnut ennen tutkimusta ja hedelmöitynyt, muttei ole vielä kiinnittynyt kohtuun (kiinnittyminehän tapahtuu vasta 6-7 päivän kuluttua hedelmöitymisestä). Eihän hän hedelmöitynyttä munasolua varmaan ultrassa pystyisi näkemään ennen kiinnittymistä:) Siksi näitä asioita pohdin kun kohta pitäisi aloittaa Terolut-kuuri. Eli onkohan haittaa, jos olisinkin raskaana? Testeissähän ei vielä näy mitään.
 
Raskaus näkyy usein vasta alk. vk7, joillakin hieman aiemmin.
Mutta varmuudella näkyy siis vasta vk 7-8.
Itsekin aikanaan kävin ultrassa vk5, eikä näkynyt yhtikäs mitään.
Pari viikkoa myöhemmin näkyi. Silloin oli eka raskaus ja huolestuin todella kun ei heti mitään näkynyt.
Testaa ennen kuin aloitat kuurin, pari viikkoa kuukautisten poisjäännistä.
Liian aikainen testaaminenkin voi antaa väärän negan, joten kärsivällisyyttä. ;)
 
alkuperäinen
Kiitos vastuksesta! Niinpä, olis varmaan hyvä testata pari viikkoa kuukautisten poisjäännistä. Minulla kierrot kuitenkin niin epäsäännölliset, että menkat voisivat alkaa vasta kp58 ja gyne käski aloittamaan Terolutit kp35.

Siksi haenkin vastausta siihen, että olisiko hän pystynyt ultralla näkemään jos raskaus olisi alkanut. Eli olisiko esim kohtu erinäköinen silloin? Nyt hän sanoi niin varman oloisena ettei täällä näy mitään raskauteen viittaavaa eikä siis tosiaankaan usko minun tässä kierrossa raskautuvan. Jäi ihmetyttämään tuo miten voi varmuudella poissulkea raskauden.

Sitten kun sanoin, että minulla on ollut hiukan menkkamaisia tuntemuksia, niin sanoi, et voi olla hyvinkin menkat tulossa kun kohdun limakalvo hieman paksu? Eikös se ole paksuhko myös silloin jos raskaus on alkamassa?
 
kävin ultrassa gynellä tänään ja mulla näkyi siellä raskaus...epäili et 5 tai 6 viikkoa...

teroista sen verran että mä ainakin söin noita just, eli otin viime viikon keskiviikkona viimeisen..ja raskaana olin jo silloin...tuskin siitä haittaa on, syö ja jos viikon sisään ei ala menkat, niin kato uudestaan
 

Yhteistyössä