Esikoisella tuli 2,5 vuotiaana uhman seurauksena sellainen vaihe, ettei vaan suostunut millään päikkäreille. Yritin viikko kaupalla väkisin nukuttaa joka päivä ja uhkailin, kiristin ja lahjoin, mutta mikään ei auttanut. Tyttö vaan sanoi, että "minä olen iso tyttö, minä en enää nuku päikkäreitä!" eikä siihen auttanut mikään. Annoin siis valvoa. Nyt kun tyttö täytti 3 vuotta ja uhma meni ohi, niin ihan yhtäkkiä on alkanut nukkua uudelleen päikkärit joka päivä.
Näkihän sen tässä välilläkin, että tuo lapsi olisi vielä tarvinnut ne päikkärit. Oli kiukkuinen iltaisin ja kitisi ja vääntelehti ihan yli-väsyneesti aina päikkäriaikaankin, mutta kun mikään ei auttanut, niin mikään ei auttanut.
Nyt kun nukkuu, niin nukkuu helposti vaikka 3 tuntia, jos antaa. Yleensä olen herättänyt 2 tunnin jälkeen, koska muuten alkaa iltaunet kärsiä. Ja tyttö on kuin eri ihminen, niin kiltti ja reipas koko illan kun on nukkunut enimmän väsymyksensä pois. Toivottavasti tätä onnea jatkuu vielä piiiiiitkään. Mun puolestani tuolla eskarin jälkeen, ennen kouluun menoa, voisi vasta jättää päikkärit pois.