milloin opintolaina rapsahtaa tilille tammikuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
öö.. mä en käsitä. ainakin osuuspankissa kun hain lainan sieltä, saan itse nostaa sitä kerran kuussa ihan mikä päivä vaan nettipankin kautta oma määritteinen summa max300 kk ja se tulee seukki päivänä viim. tilille.

Alkuperäinen kirjoittaja what?:
öö.. mä en käsitä. ainakin osuuspankissa kun hain lainan sieltä, saan itse nostaa sitä kerran kuussa ihan mikä päivä vaan nettipankin kautta oma määritteinen summa max300 kk ja se tulee seukki päivänä viim. tilille.

mä päätin nostaa lainan kahessa erässä ku sanottiin että se on yleinen käytäntö?

Kyllä se riippuu ihan pankista ja siitä minkä sopimuksen teit heidän kanssaan, Kela määrää minä päivänä aikaisintaan voi nostaa tietyn kauden lainat, otahan opintotukipäätökset ja lainan paperit käteen ja etsi päivämäärä.

noi amiksen opintolainat tulee eri systeemillä kuin AMK:ssa yms. opiskeleville joille se tulee 2 kertaa vuodessaa, vaikka voihan se sopia pankin kanssa eri tavallakin jos haluaa.

AP:lle, siinä lainantakauksessahan on se rajoitus että maksetaan 2 kertaa vuodessa, mutta muutoin riippuu varmaan hiukan pankistakin että kannattaa kysyä sieltä.

Yhteistyössä