Eli liki vuoden päästä :/Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Syksyllä.
no jos sie välttämättä haluat tehä omenahilloa niin onhan nyt puolalaiset omenat suht edullisia että niitä sitten vaan ostamaanAlkuperäinen kirjoittaja chef:Eli liki vuoden päästä :/Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Syksyllä.
No keksi mulle puuhastelua näille lähipäiville Mä haluaisin tehdä joko omenahilloa (on ymmärtääkseni helppoa) tai mehua...mutta ei mulla mitään mehumaijoja ole :/
joo...mä menen torille sitten syksyllä ja teen hilloaAlkuperäinen kirjoittaja Nyynä:sie oot jotenki niin ihana. eli syksyllä ne on halvimmillaan. menet sillon turun torille ostamaan (toivottavasti ens kesä on yhtä hyvä omenoitten kannalta ku viime kesäki oli) ja rykäset hilloksi, kompotiksi ja vaikka kuivaatki talven varalle
Mä odotan syksyyn...kun mä yritän tässä muuttua talousneroksi. Ei sille hillolle mitään käyttöä nyt ole (pakkaseen menisi koko satsi) mutta jotain tekemistä kaipailen ruoan parissa ja hillo ois ollut kivaa puuhasteluaAlkuperäinen kirjoittaja Nyynä:no jos sie välttämättä haluat tehä omenahilloa niin onhan nyt puolalaiset omenat suht edullisia että niitä sitten vaan ostamaanAlkuperäinen kirjoittaja chef:Eli liki vuoden päästä :/Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Syksyllä.
No keksi mulle puuhastelua näille lähipäiville Mä haluaisin tehdä joko omenahilloa (on ymmärtääkseni helppoa) tai mehua...mutta ei mulla mitään mehumaijoja ole :/
Joo...yritystä ei tosiaan puutu.Alkuperäinen kirjoittaja ilostutat mua:Sä se jaksat yrittää
Mie napsin syksyn tullen omenat puista ja laitan hilloks,en ole kaupasta ostanut omenoita hilloa varten.
miten sie siinä onnistuit? mie ymmärrän sen ekan kerran mutta mikä siinä nyt epäonnistu? kait laitoit tarpeeksi sitä kastiketta siihen päälle ettei levyt kuivahtaneet?Alkuperäinen kirjoittaja chef:Joo...yritystä ei tosiaan puutu.Alkuperäinen kirjoittaja ilostutat mua:Sä se jaksat yrittää
Mie napsin syksyn tullen omenat puista ja laitan hilloks,en ole kaupasta ostanut omenoita hilloa varten.
Eilinen lasagne valui reisille, mutta tänään on päivä uusi!
Joo...tällä kertaa levyjä oli oikea määrä ja ne kypsyivät jne. Juustokastike vaan ei onnistunut joten jouduin siivilöimään sen niistä klimpeistä ja lopputulos oli se, että se ei ollut saostunut joten se oli käytännössä pelkkää maitoa ja juustoa.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:miten sie siinä onnistuit? mie ymmärrän sen ekan kerran mutta mikä siinä nyt epäonnistu? kait laitoit tarpeeksi sitä kastiketta siihen päälle ettei levyt kuivahtaneet?Alkuperäinen kirjoittaja chef:Joo...yritystä ei tosiaan puutu.Alkuperäinen kirjoittaja ilostutat mua:Sä se jaksat yrittää
Eilinen lasagne valui reisille, mutta tänään on päivä uusi!
mie meinasin siun blogia käyä kattomassa mutta ei ollu ennää profiilissa sitä osotetta :/
Mihkä hintaan kannattaa niitä omppuja sitten ostaa? Eli minkä hintainen on halpa?Alkuperäinen kirjoittaja piina:Ei mikään estä sua nyt tekemästä omenahilloa. Monesti on nytkin joku omenalaatu tarjouksessa, joten kun sellaisen bongaat, ostat vain reilummin ja hilloat.
Kesällä vissiin...mutta miten se tähän liittyy. Porkkanat, punajuuri ja lanttu on jouluntienoolla ihan sikahalpaa...eikä ne mun tietääkseni joulukuussa kypsy vaan kesällä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oletkos koskaan miettinyt että koska ne omenat mahtaa kypsyä...
KiitosAlkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:http://kotiliesi.fi/ruoka/arkiruoka/omatekoinen-omenahillo-sailoo-sadon
Ei kilo omenoita kovin paljoa maksa
Kokeile nyt tehdä hilloa,vaikka omenat eivät olisikaan niin halpoja kuin syksyllä...syksyinen omenahillosi onnistuu sitten täydellisesti.harjoitus tekee mestarin.
ahaa... eli tuolleen kävi lasagnen kanssa. mie annan siulle vinkin tuon juustokastikkeen teossa: sekota se tarvittava määrä jauhoja öljyyn tasaseksi, suth juoksevaksi seokseksi ja sitten kun maito on kuumentunut niin lisäät sen öljy-jauhoseoksen sinne kokoajan vatkaten. sitten kun se kastike on paksuuntunu niin lisäät sinne suolan ja valkopippurin (jos haluat antaa sille makua) ja sen raastetun juuston ja sekottelet niin että se sulaa. sen juustokastikkeen kanssa kannattee olla aikaa, eli hätäseen sitä ei kannate tehä. mie en ole koskaan saanu tasasta valkokastiketta silleen että oon laittanu voit ja jauhot pannulle ja sitten sen voin sulettua lisänny maidon. toki sen maidon pitää olla kuumaa kun sen sinne lisää niin ettei niitä paakkuja tulis, mutta aina vaan tulee. jotenka oon sitte keksiny ruveta käyttämään tuota öljykikkaa. ja tulee ihan yhtä hyvä kastike.Alkuperäinen kirjoittaja chef:Joo...tällä kertaa levyjä oli oikea määrä ja ne kypsyivät jne. Juustokastike vaan ei onnistunut joten jouduin siivilöimään sen niistä klimpeistä ja lopputulos oli se, että se ei ollut saostunut joten se oli käytännössä pelkkää maitoa ja juustoa.
Kun lasagne sitten tuli uunista ulos ja siitä otti ensimmäisen palan, niin se pohja oli täynnä nestettä :headwall: ei se makuun onneksi vaikuttanut, mutta ulkonäkö ei ollut paras mahdollinen :ashamed:
Blogia en ole päivitänyt yli kuukauteen kun en ole ehtinyt...enkä ole kokennut kuin yhtä uutta ruokaa tuon jälkeen. Tässä se linkki http://www.chef.vuodatus.net/ mutta mitään uutta siellä ei ole, eikä hetkeen tule, kun en kerran pääse sitä hilloakaan tekemään
Karjalanpaistinkin onnistuin kämmäämään muutama päivä sitten vaikka sitä olen vissiin tehnyt nyt jo kolmesti...unohdin sen ilman kantta liian kuumaan uuniin ja sipuleille kävi käry. Mä olen täysin toivoton :|
26v...tätä se teettää kun ei ole ollut äiti opettamassa ruoanlaittoa :saint:Alkuperäinen kirjoittaja :):Minkä ikäinen chef olet?
omenat kannattee ehottomasti kuoria ennen hillon tekemistä. joku valkea kuulas on ehkä semmonen ettei sitä tarvi ku pestä kunnolla mutta muut suosittelisin kuorimaan.Alkuperäinen kirjoittaja chef:KiitosAlkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:http://kotiliesi.fi/ruoka/arkiruoka/omatekoinen-omenahillo-sailoo-sadon
Ei kilo omenoita kovin paljoa maksa
Kokeile nyt tehdä hilloa,vaikka omenat eivät olisikaan niin halpoja kuin syksyllä...syksyinen omenahillosi onnistuu sitten täydellisesti.harjoitus tekee mestarin.
Paljonko tuosta kilosta tulee hilloa...siis desilitroina?
Mulla ei ole sosemyllyä, mutta sauvasekoitin on...onko ne omenat silti pakko kuoria?
Saako tota hollomarmelaadisokeria ihan tavan kaupasta? Tavallinen sokeri ei vissiin kelpaa?
Kauan toi valmis hillo säilyy pakkasessa?
Ja tuleeko itsetehty halvemmaksi/kalliimmaksi kuin kaupan hillo?
Mä pohdinkin että on pakko olla joku muu, helpompi tapa tuon toteutukselle.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:ahaa... eli tuolleen kävi lasagnen kanssa. mie annan siulle vinkin tuon juustokastikkeen teossa: sekota se tarvittava määrä jauhoja öljyyn tasaseksi, suth juoksevaksi seokseksi ja sitten kun maito on kuumentunut niin lisäät sen öljy-jauhoseoksen sinne kokoajan vatkaten. sitten kun se kastike on paksuuntunu niin lisäät sinne suolan ja valkopippurin (jos haluat antaa sille makua) ja sen raastetun juuston ja sekottelet niin että se sulaa. sen juustokastikkeen kanssa kannattee olla aikaa, eli hätäseen sitä ei kannate tehä. mie en ole koskaan saanu tasasta valkokastiketta silleen että oon laittanu voit ja jauhot pannulle ja sitten sen voin sulettua lisänny maidon. toki sen maidon pitää olla kuumaa kun sen sinne lisää niin ettei niitä paakkuja tulis, mutta aina vaan tulee. jotenka oon sitte keksiny ruveta käyttämään tuota öljykikkaa. ja tulee ihan yhtä hyvä kastike.Alkuperäinen kirjoittaja chef:Joo...tällä kertaa levyjä oli oikea määrä ja ne kypsyivät jne. Juustokastike vaan ei onnistunut joten jouduin siivilöimään sen niistä klimpeistä ja lopputulos oli se, että se ei ollut saostunut joten se oli käytännössä pelkkää maitoa ja juustoa.
Kun lasagne sitten tuli uunista ulos ja siitä otti ensimmäisen palan, niin se pohja oli täynnä nestettä :headwall: ei se makuun onneksi vaikuttanut, mutta ulkonäkö ei ollut paras mahdollinen :ashamed:
Blogia en ole päivitänyt yli kuukauteen kun en ole ehtinyt...enkä ole kokennut kuin yhtä uutta ruokaa tuon jälkeen. Tässä se linkki http://www.chef.vuodatus.net/ mutta mitään uutta siellä ei ole, eikä hetkeen tule, kun en kerran pääse sitä hilloakaan tekemään
Karjalanpaistinkin onnistuin kämmäämään muutama päivä sitten vaikka sitä olen vissiin tehnyt nyt jo kolmesti...unohdin sen ilman kantta liian kuumaan uuniin ja sipuleille kävi käry. Mä olen täysin toivoton :|
annoitko sen lasagnen levähtää uunista ottamisen jälkeen ennenku rupesit ottamaan sitä? koska jos se on ihan kuumaa niin sitä nestettä varmasti löytyy sieltä pohjalta eikä se pysy kasassa.
kiitos blogiosotteesta, innolla oottelen ku saat sinne jottain uusia laitettua.
ja omenat... jos ne on noin euron kilo (siis nyt talvella) niin ne on halpoja. jos ne on lähemmäs kaks euroa niin sitten ei kannate alkaa tekemään hilloa (jos siis ajattelee sitä taloudellisuutta)