Milloin olette laittaneet samaan huoneeseen (vauva ja taapero)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaksin kaunihimpi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaksin kaunihimpi

Vieras
Meillä lapset 2,5v ja 5kk. Vanhempi nukkuu omassa huoneessa ja ottaa selvästi todella raskaasti sen, että muu perhe yhdessä.

Tuuminkin, koska lapset voisi laittaa samaan huoneeseen? Lastenhuone aivan meidän makkarin vieressä, joten voin vauvan yösyötön hoitaa kyllä jatkossakin, jos tarve. Toisaalta vauvan rytmi sellainen (yökukkuja), että usein tuo yösyöttö vasta silloin, kun aamunvirkku taapero ponkaisee ylös.

miten sulle on lapsia suotu kun tollaseen et itse vastausta tiedä, kyllä sääliks käy lapsi raukkoja ja varsinkin sitä isompaa joka on julmasti erotettu muista..

Alkuperäinen kirjoittaja täydellinen;27892328:
miten sulle on lapsia suotu kun tollaseen et itse vastausta tiedä, kyllä sääliks käy lapsi raukkoja ja varsinkin sitä isompaa joka on julmasti erotettu muista..

Aika rankka väite! Meilläkin vauva nukkui kehdossa imetyksen ajan vanhempien sängyn vierellä ja vanhempi sisarus omassa huoneessa, omassa tutussa sängyssä. Toki isompi sisarus on aina saanut yöllä tulla viereen.

Vastaus ekaan kysymykseen: Meillä nuorempi siirtyi 5kk iässä lastenhuoneeseen.
Hiljaa hyvä tulee ;)

Meillä nuorempi siirtyi lastenhuoneeseen reilu vuosikkaana. Jos olisi ollut parempi nukkuja, olisi siirretty jo aiemmin. Meillä raja meni öiden sujumisessa ja siinä, että pystyy laittamaan oikeaan sänkyyn. Pinnasänky samoin tein purettiin, kun tyttö meni siskon alapetille.

Tämä menee asian vierestä, mutta menköön. Itse olen taas suunnitellut sitä, että isompi lapsi saa jatkaa meidän makkarissa nukkumista isänsä kanssa ja itse taas nukun vauvan kanssa lapsen huoneessa. Minusta näin takaan yörauhan isälle ja isommalle lapselle.

Meillä siirettiin 4 kk ikäinen aikoinaan nukkumaan etälapsen kans samaan huoneeseen. Ja kun kuopus syntyi, niin se siirtyi 8 kk ikäisenä nukkumaan samaan huoneeseen muiden kanssa. Etälapsella oli ikää 4 v pikkusiskonsa siirtyessä samaan huoneeseen ja kun kuopus siirtyi niin etä oli silloin 7 ja keskimmäinen vajaa 3. Hyvin on mennyt, nukkuvat mielellään yhdessä. Meillä siis nukkuvat kaikki kolme samassa huoneessa, vaikka toinenkin makkari olisi. Mutta se on pyhitetty pelkästään lasten leikkihuoneeksi ja nukkariin ei viedä sitten leluja eikä siellä päivällä leikitä. Hyvin toimii!

[QUOTE="äiree";27892466]Tämä menee asian vierestä, mutta menköön. Itse olen taas suunnitellut sitä, että isompi lapsi saa jatkaa meidän makkarissa nukkumista isänsä kanssa ja itse taas nukun vauvan kanssa lapsen huoneessa. Minusta näin takaan yörauhan isälle ja isommalle lapselle.[/QUOTE]

Olen alkanut harkita samaa hommaa! Hampaat valvottaa meillä ja mies herää töihin aamu 5 aikaan. Pitääpä ehdottaa asiaa

Meillä suunnilleen samanikäiset lapset, ja ajatus on, että vauva siirtyy lastenhuoneeseen sitten kun nukkuu edes suunnilleen putkeen yön, nyt heräilee yleensä 2-3 kertaa yössä. Ihan omaa laiskuutta, en jaksa kuskata vauvaa huoneesta toiseen syöttämisen ajaksi. Meillä onneksi isompi lapsi ei ole mitenkään protestoinut näitä nukkumisjärjestelyjä.

Onko kukaan uskaltanut laittaa 2-vuotiasta yli puolivuotiaan vauvan kanssa samaan huoneeseen? Meijän kaks-Vee varmaan kampeais itsensä vauvan pinnikseen: pelottaa, että nukkuis tieten vauvan päällä halaamassa :/ vähän vainoharhaisuutta, Ai nou...

Meillä lapset 2,5v ja 5kk. Vanhempi nukkuu omassa huoneessa ja ottaa selvästi todella raskaasti sen, että muu perhe yhdessä.

Tuuminkin, koska lapset voisi laittaa samaan huoneeseen? Lastenhuone aivan meidän makkarin vieressä, joten voin vauvan yösyötön hoitaa kyllä jatkossakin, jos tarve. Toisaalta vauvan rytmi sellainen (yökukkuja), että usein tuo yösyöttö vasta silloin, kun aamunvirkku taapero ponkaisee ylös.

Me nukuimme kaikki samassa huoneessa kun lapset oli tuon ikäisiä.
Toisessa makkarissa leikittiin.

• Tykkää
Reactions: Salla07
Sitten kun yösyötöt oli loppu eli n. 8kk iässä. Mä en vaan olis jaksanut yöllä hypätä toiseen huoneeseen imettämään, paljon helpommin meni kun vauva nukkui vieressä. Ja ei sitten isompikaan häiriintynyt yöllä.

Meillä lapsilla ikäeroa 1v7kk, pienempi siirtyi lastenhuoneeseen nukkumaan n. vuoden iässä. Ensimmäiset 10kk nukkui vaan ja ainoastaan käyttäen mua tuttinaan joten silloin ei voinut. Sitten päätettiin odottaa että muutetaan uuteen kotiin ja siellä laitetaan heti samaan huoneeseen isomman kanssa.
Muuten olisi varmaan siirretty jo heti kun tissistä eroon pääsi.
Riippuu lapsesta siis, jos nukkuu hyvin ja einsyö tai syöttöjä harvassa, niin miksei aiemminkin? Ongelmahan enempi varmaan siinä, että isomman unet ei turhaan häiriintyisi? Esikoinen meillä nukkui jo 3kk omassa huoneessaan, koska häiriintyi jokaisesta äänestä silloin vauvana. Kävin sitten imettämässä siellä.

Meillä on lapset 1v10kk ja 7kk, ja muutto isompaan asuntoon on vielä tämän kuun aikana. Tuolloin on tarkoitus laittaa lapset keskenään samaan huoneeseen, joskin jos nukkumisesta omassa huoneessa ei vielä tule mitään, niin saavat sitten toki tulla vanhempien kamariinkin, pieniähän ovat vielä :)

Meillä kuopus siirrettiin esikoisen 1,5 v. kanssa nukkumaan kun kuopus oli 3,5kk. Eli heti koliikin loppumisen jälkeen. Olin itse 3 kk:n koliikin jälkeen niin väsynyt, että meille tämä oli paras ratkaisu, etten itse herännyt vauvan joka äännähdykseen. Vaikka kuopuksen joka öisiä heräilyjä jatkui yli 1 vuotiaaksi, niin siltikään kumpikaan lapsista ei tähän päivään mennessä ole herännyt toisen ääniin. Lapset ovat nyt 2 ja 3 vuotiaita, eli useita sairastelujaksojakin on tähän yhteiseen nukkumiseen liittynyt. Itse kuulen kyllä jos lapset heräävät liikenteeseen, eikä olisi tullut mieleenkään, että esikoinen olisi vahingoittanut yöllä vauvaa.

Onko kukaan uskaltanut laittaa 2-vuotiasta yli puolivuotiaan vauvan kanssa samaan huoneeseen? Meijän kaks-Vee varmaan kampeais itsensä vauvan pinnikseen: pelottaa, että nukkuis tieten vauvan päällä halaamassa :/ vähän vainoharhaisuutta, Ai nou...

Meillä laitettiin samaan huoneeseen nukkumaan ekan kerran kun laitokselta päästiin. Ja vanhempi lapsista oli tuolloin 2,5-vuotias. Ihan hyvin tuo vanhempi ymmärsi että on pikkusiskon sänky. Kyllähän se joskus päivisin jotain tavaraa välillä sinne kanto.

Mutta ei meillä tuolla vanhemmalla öisin mitään haluja päästä vauvan pinnikseen.

Yhteistyössä