Milloin olet tyytyväinen elintasoosi?

• Viestiketjun aloittaja mitä tavoittelet
  • Ensimmäinen viesti
mitä tavoittelet
Siinäpä se kysymys tuli. Onko aina tarve tavoitella enemmän ja parempaa (autoa, asuntoa, sohvaa, laukkua), vai riittääkö tämän hetkinen elintaso vaikka hamaan hautaan?

Meillä on pieni asuntolaina (100 000€) ja siihen nähden isot tulot. Kun saadaan tämä maksettua alle 10 vuodessa, ei enää lainaa ikinä kiitos.

"vieras"
Olen opiskelija ja ei tule todellakaan riittämään tämän hetkinen elintaso loppuelämäksi. Opiskelen hyväpalkkaiseen ammattiin, minulle riittäisi jos palkasta jäisi käteen 3000 tai yli. Siihen olisi tyytyväinen, sillä olisi varaa kaikkeen kivaan ylimääräiseen, harrastuksiin, kalliisiin matkoihin, konsertteihin jne.

"jeps"
Olen ihan tyytyväinen. Kaksi kohtalaista velatonta autoa, velaton mökki ja talosta lainaa n 100 000 euroa. Silti menee vähän säästöön ja joskus varaa matkustaakin.

tällä hetkellä
Tällä hetkellä olen tyytyväinen elintasoon. En kuitenkaan halua tätä loppuelämän elintasoksi, sillä silloin tekisi tiukkaa. Mies töissä, mä juuri valmistumassa, mutta opintotuet loppuun käytetty, joten pari kuukautta olen tuloton. Yksi lapsi ja asutaan vuokralla. Kun ostaa pääosin käytettynä vaatteet lapselle, ei ole velkaa, ei paljon autoilla, matkustella tai ostella itselle vaatteita niin elintaso ihan hyvä yhdenkin tuloilla. Syödään hyvin, voi ostaa välillä jotain pientä "turhaa".

Ois mukavaa saada pian toisen palkkatulot, niin saataisiin lisää rahaa asuntosäästöön ja voisi ostaa uutenakin vaatteita lapselle ja ostella itselleenkin vaatteita.

"mamma13"