Milloin ois syytä käydä lekurilla tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alapäästään sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alapäästään sekaisin

Vieras
Viimekierrossa kuukautiset viikon myöhässä ja jotenkin tuntui noita raskausoireitakin...tai sitten kuvittelin..?
Testejä tein=> rfsu, haamuplussaa ennen ½tunnin "älä katso enää" -rajaa, mutta apteekin omalla selvä negatiivinen, joten nega se varmasti olikin.

Vuoto kesti viikon runsahkona, mikä ei mulle mitenkään erikoista.

Nyt kahden viikon jälkeen tuli ekaksi ihan tippa veristä vuotoa ja sitten muuttui ruskeaksi. Tätä kesti vain pari päivää.

Kannattaako huolestua ja lähteä tarkastuttamaan asiaa, vai jäisikö ihan vaan seurailemaan, että mitä seuraava kierto tuo tulleessaan???

Jos on tullu +, edes haamu, olet ainakin jossainvaiheessa ollu raskaana. Nega voi tulla, vaikka on raskaana, mutta + vaatii aina sitä raskaushormoonia. Mutta keskenmenohan tulee uiseimmiten kuukautisten mukana, eli nainen ei edes huomaa ja tiedä olleensa raskaana.
Mä menisin neuvolaan testiin tuossa tilanteessa. Täällä se ainakin hoituu niin, että menee tk:hon, jättää näytteen luukkuun ja sanoo ekalle vastaantulijalle, oli se sitten neuvolantäti, kouluterveydenhoitaja tai vastaanoton täti, että siellä on näyte, mistä pitäis tehdä raskaustesti. Viidessä minuutissa saa kuulla tuloksen.

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Sinuna testaisin uudestaan eihän se ole tavatonta että niukat menkat tulee vaikka onkin raskaana ja jos tuokin näyttää negaa niin sitten tilaat ajan lääkäriin.

Ois kyllä tooooosi huono tuuri jos nyt oisin raskaana. KOndomit käytössä eikä mielestäni rikkoontunut tms.

Ja noi yhdynnätkin jääny toooooosi vähiin:(

Todennäköisemmältä tuntus nyt jokin muu häiriö...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jos on tullu +, edes haamu, olet ainakin jossainvaiheessa ollu raskaana. Nega voi tulla, vaikka on raskaana, mutta + vaatii aina sitä raskaushormoonia. Mutta keskenmenohan tulee uiseimmiten kuukautisten mukana, eli nainen ei edes huomaa ja tiedä olleensa raskaana.
Mä menisin neuvolaan testiin tuossa tilanteessa. Täällä se ainakin hoituu niin, että menee tk:hon, jättää näytteen luukkuun ja sanoo ekalle vastaantulijalle, oli se sitten neuvolantäti, kouluterveydenhoitaja tai vastaanoton täti, että siellä on näyte, mistä pitäis tehdä raskaustesti. Viidessä minuutissa saa kuulla tuloksen.

mutta olen kuullut, että noi rfsu:n testit tekee tuota haamuplussa juttua ihan vaikka ei oiskaan raskaana.
Selvennyksenä: eli tuo ko testi alkoi muuttumaan vähän ennen ½tunnin rajaa haamuplussaksi. Normaalin testiajan (oliko 5min.) selvä nega.
Apteekin raskaustesti näytti seur päivänä negaa, eikä muuttunut miksikään plussaksi. Tästä pari pv eteenpäin, alkoi menkat.

Yhteistyössä