Milloin nimi Mikko oli muodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku-Mikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen itse 1970-luvun puolivälissä syntynyt ja luokallani muutama Mikko. Samoin isoveljieni ikäluokissa eli -70 ja -72 syntyneissä. Mutta toisaalta Mikkoja pyöri enoni luona, ja olivat 1940-luvulla syntyneitä :)

Mulla oli luokkakaveri, joka on syntynyt -77 ja koulukavereita oli pari vuotta ja vuoden vanhempi ja 3 tai 4 vuotta nuorempi. Sitten on vielä työkaveri, joka on nyt ehkä vähän reilu 50v. Niin, ja kaverini ukkikin on Mikko, mutta sen ikää en tiedä. Ehkä jotain 80-90?

Mikko taitaa olla sellainen kestosuosikki. Aivan kuten tyttöjen nimissä Anna. Itse haluaisin nyt syntyväst pojasta Mikon, mutta eipä tuo mun mies taida omaa nimeänsä pojan nimen takia vaihtaa... :D

[QUOTE="mmmm";25714069]oon syntynyt 1977 ja meidän luokalla oli parhaimmillaan ala-asteella kolme Mikkoa.[/QUOTE]

Samaa vuotta aioin ehdottaa, pikkuveljen hyvä ystävä on Mikko.

Tunnen -91 syntyneen Mikon, ja yhtena opettajana oli joskus Mikko, joskus 60-luvulla syntynyt arvelisin. Mutta mulle Mikko on aika ollut nuoren pojan nimi, koska pitkaan tunsin vain tuon mua 10 vuotta nuoremman Mikon :) Ihan hassulta tuntuu etta jollekin se ei kuulosta pikkupojan nimelta. Ja varmaan ihan tasta syysta olen ihmetellyt miksei sita anneta pojille nimeksi, kun se on muutenkin kiva nimi minusta.
Janna kuinka paljon mielleyhtymat vaikuttaa.

Mikko on niitä nimiä, jotka ovat olleet jo sata vuotta muodissa. Tunnen Mikkoja, jotka ovat syntyneet 1920-luvulla ja nuorimmat 2000-luvulla. Ikiaikainen kaunis nimi.

Yhteistyössä