"Milloin lapsi oppi siistiksi?" Siinäpä taas kysymys! Ei tuo siisti ole, eikä taida koskaan oppiakaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Draumsyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Draumsyn

Aktiivinen jäsen
31.07.2009
5 320
1
36
Lapsen huone on kuin hävityksen kauhistus. Mitään ei saa paikalleen laitettua, paitsi jos vieressä seison ja natkutan. Kaikki on hujan hajan ja mitään järjestystä ei ole. Tai on, oikein hieno järjestys nimilappuineen kaikkineen, mutta mikään tavara ei ole siellä, missä sen merkitty paikka on.

Ja sitten pitäisi täyttää sairaalan papereihin kohta, jossa kysytään, milloin lapsi on oppinut siistiksi. Joo, ei tähän päivään mennessä.

Mutta kai siihen pitää raapustaa se alle 2 v, jolloin lakkasi kakkaamasta vaippaan. Sitä sillä kuitenkin tarkoitetaan. On kyllä maailman tyhmin kysymys! Miksi ei voi kysyä suoraan sitä, mitä tarkoittaa? Oppi siistiksi, huoh.

Auts, olen monen lapsen äit ja mummokin jo enkä ole vieläkään opinut siistiksi.

Sideharsot taisi kyllä jäädä kovin pienenä kun minut emalipotalle istutetiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;26778369:
No tuota, ehkä joskus 19v:n hujakoilla jos on jo muuttanut pois kotoa?:rolleyes: (ihan vaan omakohtainen kokemus)

Heh. Jos on isäänsä tullut, ei opi silloinkaan... Hyppii vaan tavarakasojen yli ja tiskaa sitten joskus, kun kaikki astiat on loppu eikä enää ole rahaa mennä hampurilaiselle.

Heh. Jos on isäänsä tullut, ei opi silloinkaan... Hyppii vaan tavarakasojen yli ja tiskaa sitten joskus, kun kaikki astiat on loppu eikä enää ole rahaa mennä hampurilaiselle.

Oi mun esikoiseni kyllä siivoaa ja laittaa ruokaa, ihan melkein päivittäin jopa. :) Laittoi jopa pikkusisaruksilleen kunnon herkkuruoat kun olivat heillä keskenään.:heart:

Ei tuo 9v ole siisti, huone on kuin sikolätti. 9kk on siistimpi lelujen suhteen, tosin esikko kakkasi viimeksi lattialle noin 5 vuotta sitten ja vauva väsäsi tortun lastenhuoneen vaalealle nukkamatolle noin 5 minuuttia sitten...

26 vuotta takana, harjoituksia jatketaan yhä. Lupaan ilmoittaa kun onnistuu... TOSIN mulla on vähän semmoinen kutina että harjoitukset on alkaneet vasta n. 1,5 vuotta sitten mun tullessa kuvioon mukaan...

Hehee, en siis ilmeisesti ole ainut, joka tahtoisi kirjoittaa vastaukseksi, että ei ole oppinut vieläkään. Voisi siinä vaan olla ihmettelemistä, jos niin kirjoittaisin. Luulisivat, ettei meidän 8-vuotias vieläkään osaa kakata muualle kuin housuun. :D

Minua kerta kaikkiaan ärsyttää tuollaiset kiertoilmaisut, joihin vastatessaan vielä tavallaan joutuu valehtelemaan. Mutta kakasta puhuminen kai on sopimatonta, täytyy puhua siistiksi oppimisesta. Huoh edelleen.

Haluisin myös tietää. 9kk ikäinen ei ymmärrä asiasta mitään. 6v lojuttaa tavaroitaan missä sattuu, mutta siivoaa kyllä ne paikalleen tarvittaessa, tosin ei viivasuoraan. Vaatteissa ja naamassa usein tahroja mm. jäätelöä. Ja me perheen aikuiset... no valkoiset sukat ei meillä valkoisina pysy, muttei tiskipöydällä hometta kasva.

Yhteistyössä