Milloin lapsi hoitoon?

Eli meillä poika lähtee tarhaan elokuussa jolloin ikää 1v4kk.
Päivien pituudeksi tulee n.6h.
Vähän tuo meinaa hirvittää niinkuin varmaan kaikkia vanhempia tässä tilanteessa.
Milloin teillä lähtee/on lähtenyt lapsi hoitoon ja onkos sujunut hyvin?
Onko ollut paljon sairasteluja tai muita ongelmia?

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2005 klo 12:10 Äiskäpäiskä kirjoitti:
meillä ollaan samassa tilanteessa: poika 1v. lähtee päiväkotiin elokuussa. Mua ei itseasiassa hirvitä yhtään. Poika on tosi sosiaalinen tapaus ja mitä enemmän ihmisiä ja hulinaa, sitä tyytyväisempi on.
meillä alkaa myös päiväkotiura elokuun puolessa välissä, tyttö silloin 1v3kk :wave:

ja äiskäpäiskän kanssa just samoja ajatuksia; mustakin tuntuu, että tyttö tulee oikein nauttimaan hoidossa olosta! ainakin toivottavasti...
 
olli oli puolitoistavuotias kun aloitti pphoidon. Rehellisesti: alku oli ihan kamalaa. Huusi viedessä ja nukkui huonosti hoitopaikassa.
Olin varautunut henkisesti tähän, tietysti lapsi protestoi muutosta !
parin viikon jälkeen kaikki alkoikin sujua, ja nyt on mennyt hirmuisen hyvin !!
Poika viihtyy, ja nyt lomalla kyselee päivittäin hoitotätiä ja kavereita.
Sairastelu lisääntyi, lapsi oli todella terve ennen hoidon aloitusta...mutta sellaista se vaan on se arki.
Aika auttaa.
Itseäni inhotti tulla tänne töihin, mutta nyt olen jo toista mieltä. Mukavaa on niin äidillä kuin lapsellakin !!
Näin siis meillä.
 
meillä poika alottaa ryhmäperhepäivähoidossa 1.9,poika on erittäin sosiaalinen tapaus ja ei ole tähän päivään mennessä vierastanut ketään,luulisin että hoitoon viemnen on helppoa,mutta mistä sitä ikinä tietää!!!
Olen kyllä ajatellut että poika ei edes huomaa että äiti on poissa kun on kavereita ja uusia leluja ja paljon muuta uutta tutkittavaa!!!
Mutta vähän silti jännittää jättää lapsi vieraaseen paikkaan hoitoon,mutta kyllä se siellä pärjää,olen koko ajan yrittänyt olla asian kanssa luottavaisin ja positiivisin mielin,oppiihan lapsi siellä erilailla uusia asioita ja on niitä leikkikavereita,ei tarvitse aina äidin naamaa katsella =)

ja ikää pojalla silloin on 1,4v.
 
mä en yhtään ajatellut etukäteen, että kuinka pitkään olisin kotona, kun ei ole työpaikkaa odottamassakaan. Kun tyttö oli noin 1,5-v niin vaan tuntui siltä, että olisin voinut jo viedä hoitoon, aiemmin en olisi mitenkään raaskinut.

hetken etsiskelinkin töitä, mutta kun tämä pikkukakkonen tärppäsi heti, niin päätin jäädä kotiin suosiolla, kukahan nyt olisi muutamaksi kuukaudeksi töihin ottanutkaan. Mutta luulen, että nyt tähtään toisen kanssa juuri tuohon 1,5v ikään, vaikka onhan se tietenkin yksilöllistä.
 
Meilläkin poika on tosi sosiaalinen tapaus eikä kyllä vierasta ketään,eli uskon että hoitoon vieminen ei sinäänsä ole suuri ongelma.
Mutta kun töihin lähtö lähenee niin itselle tulee pientä paniikkia että miten pärjää vaikka uskon ja toivon että kaikki menee hyvin.
Minkä pituisilla hoitopäivillä ajattelitte nyt hoidon aloittaa?
Meillä aluksi on 5-6h kun itse teen 6h päivää mutta jossain vaiheessa siirrytään kokopäivä hoitoon.
 

Yhteistyössä