I
Ippana
Vieras
hmm... olen tässä itse rv20 ja miettinyt seuraavaa... en ole koskaan ollut mikään ylihysteerinen lääkärissä käyjä - eli en ihan heti hetkahda jos jotain on , menen kun tuntuu että oikeasti tarvitsen hoitoa. Olen ihan normi terve neitokainen ollut aina, joskus jotain sairastelua jne.. Nyt sitten kun odottelen esikoistani, olen miettinyt että luonnollisestikaan en osaa sanoa,minkälaiset tuntemukset ovat ns. normaaleja ja mitkä taasen jollakin muotoa hälyttäviä ja kenties tarvitsisi hoitoa. En missään nimesä halua turhaan stressata ja juosta piipittämässä turhista vaivoista tms. mutta luonnollisesti olen sen verran vastuullinen että haluan lapseni parasta enkä halua mitään sattuu. Nyt pikkuhiljaa on alkanut tuntumaan jonkinlaisia pieniä vihlasuja, liikehdintää, ehkä harjoitussupistuksia jne. Alku on ollut niin helppoa kun ei mitään pahoinvointia, väsymystä luonnollisesti mutta muuten ihan suht loistava olo. Ja välillä kun on lukenut näitä tekstejä níin ja kun tuntuu että kaikki on koko ajan jostain nipistelystä tai kuumeisesta olosta, tai vihlonnasta tai paineesta yms yms huolissaan niin pitäisikö minunkin? kyllä minulla välillä on nippassut niin että jalat on mennyt melkeistä alta, selkä krakaa kun fyysisesti raskas työ (teen tosin vähemmän töitä tällähetkellä) ja välillä luonnollisesti aika uupunut olo. Viimeyönä tuli sellainen tosi vihlova kipu - ehkä johonkin munasarjojen suuntaan - tämäkin on aina ollut minulle hankalaa, selittää miltä se kipu tuntuu ja missä ja aika kova kivun sietokyky minulla on aina ollut enkä jaksa murehtia jos massu joskus on kipeä vaan tavallaan opin elämään aina niiden asioiden kanssa... mutta tosiaan nyt ehkä eritavoin sitten saattaa ryhtyä miettimään näitä tuntemuksia, kun ei ole kyse vain minusta...
Mutta olisiko liikaa vaivattu jos joku viisaampi listaisi sellaisia ns. raskauteen normaaleja kuuluvia tuntemuksia, kipuja vaikka viereen aina asteikolla 1- pieni tuntemus 5 - iso kipu ja samoin sitten sellaisia joissa pitäisi jo huolestua ja olisi parempi mennä lääkäriin. Tiedän että näitä raskausoireita on listailtu, ne perusjutut tiedänkin, mutta nyt kun vaavi alkaa jo ilmoittelemaan itsestään enemmän niin olisi kiva mielenrauhan vuoksi ymmärtää mistä aina mikäkin johtuu. On vähän tyhmä olo, joku varmaan kritisoi tätä että mene lääkäriin jos tuntuu oudolta jne. mutta uskokaa, menen kyllä jos siltä tuntuu. Mutta jos joku jaksaisi näpytellä sellaisia normaaleja tuntemuksia ja vähän missä mittakaavassa ne on oikein on normaaleja ja missä vaiheessa hälytyskellojen tarvitsisi soida. Täällä kun lueskelee näitä juttuja niin välistä tuntuu että onhan minullakin juuri noita tuntemuksia mutta en minä ole vain mennyt juoksemaan kaikenmaailman extra-tutkimuksissa jne....
Mutta olisiko liikaa vaivattu jos joku viisaampi listaisi sellaisia ns. raskauteen normaaleja kuuluvia tuntemuksia, kipuja vaikka viereen aina asteikolla 1- pieni tuntemus 5 - iso kipu ja samoin sitten sellaisia joissa pitäisi jo huolestua ja olisi parempi mennä lääkäriin. Tiedän että näitä raskausoireita on listailtu, ne perusjutut tiedänkin, mutta nyt kun vaavi alkaa jo ilmoittelemaan itsestään enemmän niin olisi kiva mielenrauhan vuoksi ymmärtää mistä aina mikäkin johtuu. On vähän tyhmä olo, joku varmaan kritisoi tätä että mene lääkäriin jos tuntuu oudolta jne. mutta uskokaa, menen kyllä jos siltä tuntuu. Mutta jos joku jaksaisi näpytellä sellaisia normaaleja tuntemuksia ja vähän missä mittakaavassa ne on oikein on normaaleja ja missä vaiheessa hälytyskellojen tarvitsisi soida. Täällä kun lueskelee näitä juttuja niin välistä tuntuu että onhan minullakin juuri noita tuntemuksia mutta en minä ole vain mennyt juoksemaan kaikenmaailman extra-tutkimuksissa jne....