Milloin lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minävain"

Vieras
Mulla on lämpöä (kuumetta) aamulla mittari näytti lähes 38. Normaalilämpöni on alle 36. Huolestuttavaa koska mulle ei nouse kuume helposti. En edes muista milloin viimeksi olisi ollut kuumetta, ehkä 9 vuotta sitten! Oikeasti.

Lisäksi mulla on yskää, keuhkoputkea kuumottaa (vaikea sitä muutenkaa kuvailla) ja tohon rinnalle/kurkkuun sattuu kun yskii, ei muuten. Yskiessä tulee verenmaku suuhun, ei kuitenkaan verta... Ei nuhaa eikä muuta sellaista...

Mikähän mulla on?

Itellä kesti vajaa kaksi viikkoa tuollainen. Välillä oli kuumetta 38,2, pari kuumetonta päivää ja taas nousi yli 38C.
Yskä oli ihan kamala . Epäilen et oli influenssa koska pää oli myös kipeä.

No älä nyt ainakaan vielä mee, säästä ne ajat niille joilla on oikeati lääkörin tarve. Ei tollaseen flunssaan ole mitään poppakonstia. Normaali kotihoito.

No sulla on mitä todennäköisemmin viruksen aiheuttama flunssa. Nyt vaan lepoa, nestettä ja särkylääkettä. Menet sitten lääkäriin, mikäli tauti ei viikossa helpota tai jos vointi menee todella matalaksi. Eikä edes välttämättä tarvitse siinä kohtaa lääkäriä, riittää kun katsotaan pika-crp ensin ja sen jälkeen katsotaan lääkärin tarve.

Yhteistyössä