Milloin lääkäriin? 1,5v ja 3 v sairastaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairas lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairas lapsi

Vieras
Meillä on 1,5 v ja 3v lapset.

Molemmat sairastuivat la-su välisenä yönä kurkunpäänulehdukseen. Käytiin su-aamuna lekurissa ja antoivat pitkävaikutteisen kortisonin.

Tauti on jatkunut siitä, että molemmilla on ollut maanantaista lähtien 38 kuumetta, yskää ja nuhaa.

3 vuotiaalla oli noin tunti sitten 38,1 ja annoin panadollia ja mittasin äsken 38,6. 3 vuotiaalla on lisäksi ollut ripulia koko päivän yöstä alkaen.

1,5 vuotias on nyt kuumeeton, mutta erittäin yskäinen ja räkäinen.

Pitäisikö huomenna mennä jo lääkäriin tsekkaa vaikka tulehdusarvot?

Aika huolestuttavalta kuulostaa toi jatkuva kuume ja lisäksi alkanut ripuli...mun mielestä. Kyllä käyttäisin lääkärissä heti huomenna ja samalla saisivat kattoa pikkusisaruksen myös.
Koska kuumehan ei näytä laskevan ja tauti tuntuu pahentuvan vaan ripulin kera. Paitsi jos aamulla on selkeästi parempi kunto.
Pienokaisille pikaista paranemista!!

Olisiko sikainfluenssaa? Aika samanlaisilla oireilla oli meidän lapsilla 4 vuotta sitten. Se influenssa loppui muuten kuumepiikkiin ja vatsaoireisiin. Jos teillä menee samalla tavalla, niin huomenna voisi olla jo oireeton päivä. Toivotaan niin! Jos ei helpota, niin veisin huomenna lääkäriin.

jos lasten voinnissa ei oo mitään vikaa, eli syövät, juovat ja jaksavat vähän leikkiä, niin en veisi. Jos taas eivät syö, juo, eikä jaksa muuta kuin maata, niin veisin.

Veisin huomenna lääkäriin niin ei tarvi mennä viikonloppuna päivystykseen. Meillä melko samoja oireita ja ainakin pienemmällä rs-virus. Korvat kannattaa mennä tsekkauttaa, jos on tulehdus nin saa antibiootit ja alkaa tauti heti parantua.

Kiitos paljon vastauksista. Aina mietityttää, että viekö vai ei.

Täytyy varmaan katsoa, miten päivä valkenee. Molemmat ihan reippaita, normaalia väsyneempiä kyllä, isompi selvästi väsyneempi, siitä olen ehkä enemmän huolissani, samoin ehkä pienemmän röhästä.

Meillä pitää vain aamulla heti soittaa klo 8 saman päivän ajat, muuten joutuu päivystykseen.

Mä en kyllä lähtisi arvauskeskukseen saamaan kolmea lisätautia ellei lasten vointi ole selkeästi huonontunut. Tavallinen flunssakin voi helposti kestää parikin viikkoa eikä siihen ole olemassa lääkkeitä.

Yhteistyössä