Milloin kertoa raskaudesta esimiehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Missä vaiheessa raskautta olet kertonut töissä esimiehelle asiasta? Minulla on hyvät välit pomoni kanssa ja toimin asiantuntijatehtävissä, mutten tahdo hötkyillä. Mikä olisi työnantajan kannalta korrekti ajankohta? Siihenhän milloin viimeistään on kerrottava oli jokin määre, siis tietty aika ennen äitiysvapaalle jääntiä, mutta mikähän se oli ja onko se sopiva?

Missä vaiheessa raskautta olet kertonut töissä esimiehelle asiasta? Minulla on hyvät välit pomoni kanssa ja toimin asiantuntijatehtävissä, mutten tahdo hötkyillä. Mikä olisi työnantajan kannalta korrekti ajankohta? Siihenhän milloin viimeistään on kerrottava oli jokin määre, siis tietty aika ennen äitiysvapaalle jääntiä, mutta mikähän se oli ja onko se sopiva?

Mä kerroin heti varhaisultran jälkeen koska meillä raskauteen liittyvät käynnit saa tehdä työajalla. Kannatti siis kertoa kun oma työaika 8-16 ni meinaa väkisin poissaoloja, helpotti ettei tarvinnut ottaa miinustunteja.

Plus aika pian se ois selvinnyt muutenkin kun oli pakko hakea muutama päivä sairaslomaa.

Ekasta raskaudesta (keskenmeno) kerroin heti plussan tullessa (sikiölle haitallinen työ), toisesta kerroin n. vko 6 tai 7 kun en voinut tehdä kyseisiä töitä ja oksentelukin alkoi. Tästä kolmannesta laitoin s postia pikkuisen vajaa 2kk ennen varhennetun äitiysloman alkua (hoitovapaalla esikoisen kanssa)