taina, olen tainut olla noissa kauhutarinoissa; kahdesti. eka kesti 72 tuntia ja toka reippahat 14tuntia... synnytystavan arviossa joksin, kun vinttikoira, mutta kun kone sanoo, että pieni vauva on tulossa, niin sitähän lääkärit ekana uskoo. painoarvoit heitti kummallakin kerralla alakanttiin.
jaana, mie olen 158cm ja mieheni 195cm.. mutta eihän se viel mitään sano, voihan se olla, että sie olet luontainen synnyttäjä.
vaadippas röntgenkuvien ottoa, että ottaavat lantion sisämitat ja sitten olette topakkana! miulla toisessa tiedettiin, että on ns. rajatilalantio eli pienet mahtuu tulemaan, isot ei. silti minä "sain" yrittää pakertaa toisellakin kerralla sen 14 tuntia, vaikka toi miehen ja miun pituus epäsuhdan ja isokokoisen esikoisen lisäksi miulla oli raskausdiabetes ja kohdunkorkeus koko raskauden yläkäyrällä.
kyllä vikaa on huittisessakin, sillä totta maar, mie toivoin saavani synnyttää normaalisti, kun esikoisen hoito on hankalaa haavan kanssa. eli olisin voinut laittaa lääkärille kampoihin aikaisemminkin, mutta toisaalta tuntui sen kaamea ekan synnytusmaratooni jälkeen, ettei ne kuitenkaan minua kuuntele.
pitäkää puolenne hyvä ihmiset ja pidetään peukkuja, että erityisesti lapsella kaikki on hyvin. sehän se on pääasia, onneksi nuo synnytystarinat jäävät taka-alalle aina tapauksen traumaattisuudesta riippuen. ekaa sulattelin varmaan vuoden, mutta tätä tokaa synnytystä en muuten, kun ihan vähän vaan teille tässä märehdin.
:hug: