Milloin juoksemaan synnytyksen jälk.?

Heipparallaa, aurinkoista kevätpäivää kaikille :)

Eli milloin olette uskaltaneet aloittaa hölkkäilyn/juoksemisen synnytyksen jälkeen? ...itellä tekis kauheesti jo mieli alottaa, mut vasta niin vähän synnytyksestä et en tiiä uskaltaako vielä (et ei kohdunlaskeumaa ym. saa!)

Kaikki meni niin hienosti itellä synnytyksessä et tuntuu niinku ei ois suunnilleen ees synnyttäny...ihana juttu!!

Kiitti kaikille vastanneille jo etukäteen :flower:

Minä aloitin 6 viikkoa synnytyksestä. Tuolloin tunsin ajoittaista vihlontaa alavatsassa, ja pidin kahden viikon tauon. Kahdeksan viikkoa synnytyksestä aloin juosta säännöllisesti usean lenkin viikossa. Lopetin juoksemisen kun olin raskaana viikolla 26. Mulla oli megamaha, joka hölly ja hillu joka suustaan edessä :whistle:

vuke
minä lähin liian aikasin ja liian lujaa...
tuloksena verenpaine joka vasta nyt ku 4 viikkoa oon taukoa pitäny urheilusta,on laskemaanpäin.siis vielä se on liian korkealla,mutta toivon että laskkee pian normaaliin lukemiin.
lähin 5-6 viikkoa synnytyksen jälkeen.jälkitarkastuksesssa vasta tiesin että paineet ovat kohonneet ja sillonki luultiin että on vain sattumaa että ne sillon oli korkeat.
nyt mulla on oma mittari ja mittaan 2 kertaa viikossa.
keho siis rasittu liikaa,ylikunto,eli liikaa urheilua kuntooni nähe.
oon ollu aina kova urheilemaan.liikkunu 5 kertaa viikossa juoksua kävelyä,sauvakävelyä,sählyä ja kuntosalia.luulin että oon jo kunnossa 5 viikkkoa synnytyksen jälkeen,mutta näin ei ollu. 5 lapsi synty niin toipuminen vie jo kauemmin ku ennen.
että älkää alottako liian aikadin,tää ei oomukavaa että jälkeenpäin joutuu olleen liikkumatta kuukausia.
vauva nyt mulla 4kk :heart:

Pitää ehdottomasti saada lantionpohjan lihakset kuntoon,ettei tule sitä kohdunlaskeutumaa.Tein itse lp-lihasliikeitä paljon päivittäin ja aloitin juoksun vasta 10kk synnytyksestä.Sitä ennen kyllä kävelin reippaita lenkkejä ja jumppasin kotona.Ei ole tullut ongelmia.... :)

Minä juoksin 2kk synnytyksestä ja polvet kipeytyivät tärryytyksestä. Ajattelin taas kohta kokeilla uudelleen (3kk nyt aikaa). Jälkitarkastuksessa mulle annettiin lupa liikkua normaalisti kunhan tekee lantionpohjalihaksiakin.

Vastaanpa tähän, vaikka ketju onkin jo kesältä... Eli kolmannen synnytyksen jälkeen meni yli vuosi ennen kuin juoksu tuntui kivalta. Lääkäri toki antoi luvan juosta jälkitarkastuksen jälkeen, mutta vaikka kuinka treenasin lantiopohjanlihaksia niin aina vaan tuntui että valuu sisuskalut alakautta ulos.

pari kuukautta ku on kulunu niin sitten. siihen asti hyvin harjotella lantionpohjaa ja kävelylenkkejä.. eipä oo ollu koskaan ongelmia juoksun alotuksen kanssa ollu, kun muistaa myös raskauden aikanakin/jälkeen jumpata lantionpohjaa. =)

Yhteistyössä