Milloin ja miten olette kertoneet sisaruksille uudesta vauvasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miestä lukuun ottamatta en ole koskaan kertonut kellekään tulevasta vauvasta ennen kuin eka kolmannes on ollut takana. Ei meillä lapset ainakaan kauheasti kyselleet, miksi haluamme uuden vauvan. He pikemminkin alkoivat käydä lelukoppaansa läpi ja etsivät sieltä tulevalle vauvalle sopivia leluja, jotka sitten keräsivät pieneen koppaan. Eli halusivat jakaa omista leluistaan vauvallekin. :D Ja pohtivat kolmannen kohdalla lähinnä sitä, onkohan se sitten pikkuveli vai -sisko, joka on tulossa.

Uutiseen suhtautuminen toki riippuu myös kovasti siitä, minkäikäinen isompi sisarus on. Meillä lapsilla on kohtuullisen isot ikäerot, eli ovat nyt 12v, 9v ja 5v.

Lapset tosiaan kyllä kertoo uutisen sit kaikille... Viikon 18 rakenne ultraan mennessä mulla on jo mahdoton kupu... Joten siihen asti ei nyt varmaan voida odottaa...

kerroin np-ultran jälkeen,tyttö kyllä epäili ennen sitä,että olen raskaana..np-ultran jälkeen siksi,että olen kokenut yhden km:n ja halusin odottaa ultraa,että kaikki on ok..

rv28 vasta kerrottiin lähes 3-vuotiaalle, oli ihan tarpeeksi pitkä aika vielä sen jälkeen ihmetellä ja totutella asiaan. jos olisi aiemmin kysellyt jotain niin oltais toki kerrottu.

[QUOTE="sta";26095929]rv28 vasta kerrottiin lähes 3-vuotiaalle, oli ihan tarpeeksi pitkä aika vielä sen jälkeen ihmetellä ja totutella asiaan. jos olisi aiemmin kysellyt jotain niin oltais toki kerrottu.[/QUOTE]

Meillä vanhin lapsi jo koululainen. Joten uskon että, huomaa melkopian kun vatsa kasvaa. Noin pitkällä siis rv 28 olen jo melkoinen plussapallo...

Miestä lukuun ottamatta en ole koskaan kertonut kellekään tulevasta vauvasta ennen kuin eka kolmannes on ollut takana. Ei meillä lapset ainakaan kauheasti kyselleet, miksi haluamme uuden vauvan. He pikemminkin alkoivat käydä lelukoppaansa läpi ja etsivät sieltä tulevalle vauvalle sopivia leluja, jotka sitten keräsivät pieneen koppaan. Eli halusivat jakaa omista leluistaan vauvallekin. :D Ja pohtivat kolmannen kohdalla lähinnä sitä, onkohan se sitten pikkuveli vai -sisko, joka on tulossa.

Uutiseen suhtautuminen toki riippuu myös kovasti siitä, minkäikäinen isompi sisarus on. Meillä lapsilla on kohtuullisen isot ikäerot, eli ovat nyt 12v, 9v ja 5v.

....

Yhteistyössä