Milloin imetys helpottuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vauva 3,5kk ja taas yksi imemislakko selätetty, tänä aamuna alkoi tissi kelpaamaan. Sitä ennen vauvan imuote meni jostain syystä huonoksi, repi rintaa niin että sattui, sitä ennen oli taas yksi raivarikausi... Imetys on muutaman päivän kerrallaan helppoa, kun tulee taas jotain. Tai siis niin on mennyt tähän asti. Edellisen imetys kaatui noihin raivareihin/lakkoihin, nyt tajusin onneksi pumpata ja sain pitkän yrityksen jälkeen maidon herumaan pumpulle, sekä löysin sellasen "syöttöratkaisun" (ainun alma) josta vauva joutuu imemään samalla tavalla kuin rinnasta, nuo nyt auttoi usean päivän imemislakon yli.

Ei kai imetys ole loppuun asti tällaista säätämistä?

Noita rintaraivareita tulee, mutta menevät kyllä ohi. Itse koitin imettää silloin samalla kävellen, tuntui hieman hämäävän muksua ja niin maistui tissikin vähän paremmin. Voi olla, ettei rinnasta heru maitoa samaan tahtiin kuin ennen, ja vauva turhautuu siihen. Ehkä tilaa lisää maitoa, mistä noista vauvoista aina tietää :D

Mutta vastaus kysymykseesi, ei ole loppuun asti säätämistä, kyllä se siitä rauhoittuu taas :)

ei ole. Tai ei ollut minulla ainakaan. Siitähän ei voi mitään päätellä. Alku oli vaikeaa kun maito ei noussut eikä sitä tuntunut koskaan tulevan paljon. Pumppaamalla ei irronnut mitään. Imetin 10kk, mutta annoin kyllä korviketta myös 4kk eteenpäin ja kiinteiden maistelu aloitettiin samoihin aikoihin. Sen jälkeen taisi helpottaa. Loppua kohden se olikin jo ihan mukavaa puuhaa. Varsinkin kun ei tarvinnu ihan jatkuvasti imettää.

Meillä alkoi lakkoilut myös 3,5kk iässä. Ei niitä nyt niin usein ollut eikä ne kestänyt yleensä kuin pari päivää. Ehkä noin 2viikkoa-1kk oli niissä yleensä väliä. Oli ne silti kuluttavia, kun aina sai pelätä, että milloin kelpaa tissi ja milloin ei ja koko imetysajan niitä lakkoiluja siis oli. 5,5kk oli kuitenkin täysimetyksellä ja sitten 8kk loppui imetys, kun alkoi puremaan hampaillaan ja muutenkaan ei sitten enää tissi kelvannut. Oon tyytyväinen itse, että jaksoin sinnikkäästi noinkin pitkälle, vaikka se toisinaan oli väsyttävää. Tsemppiä vaan!

[QUOTE="juupaseipäs";28507127]Noita rintaraivareita tulee, mutta menevät kyllä ohi. Itse koitin imettää silloin samalla kävellen, tuntui hieman hämäävän muksua ja niin maistui tissikin vähän paremmin. Voi olla, ettei rinnasta heru maitoa samaan tahtiin kuin ennen, ja vauva turhautuu siihen. Ehkä tilaa lisää maitoa, mistä noista vauvoista aina tietää :D

Mutta vastaus kysymykseesi, ei ole loppuun asti säätämistä, kyllä se siitä rauhoittuu taas :)[/QUOTE]

Mulla alkoi kuukautiset heti jälkivuodon jälkeen, ja ainakin niiden aikaan vauva kieltäytyy syömästä, jos imetän vauvan nukkuessaan niin saattaa pari kertaa vuorokaudessa onnistua. Sit on noita herumiseen ja suihkutisseihin liittyviä raivareita. Olen noiden lakkojen aikana koittanut kaikkea, laulaen ja kävellessä imettämisestä suihkussa tai pimeässä huoneessa imettämiseen, sitä että mies pitää vauvaa pystyasenmnossa tissillä ym. siis oikeasti KAIKKEA mikä tulee mieleen, mutta ei ole auttanut. Tänään taas onneksi söi kuitenkin. Seuraavia menkkoja odotellessa B)

[QUOTE="vieras";28507166]Mulla alkoi kuukautiset heti jälkivuodon jälkeen, ja ainakin niiden aikaan vauva kieltäytyy syömästä, jos imetän vauvan nukkuessaan niin saattaa pari kertaa vuorokaudessa onnistua. Sit on noita herumiseen ja suihkutisseihin liittyviä raivareita. Olen noiden lakkojen aikana koittanut kaikkea, laulaen ja kävellessä imettämisestä suihkussa tai pimeässä huoneessa imettämiseen, sitä että mies pitää vauvaa pystyasenmnossa tissillä ym. siis oikeasti KAIKKEA mikä tulee mieleen, mutta ei ole auttanut. Tänään taas onneksi söi kuitenkin. Seuraavia menkkoja odotellessa B)[/QUOTE]

Niin ja olin siis ap, vaikka kirjoitin "vieraana" :)

Yhteistyössä