Milloin ensimmäistä kertaa "ulos" vauvan syntymän jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja pubruusu
  • Ensimmäinen viesti
pubruusu
Yökerhoja en harrasta, mutta päiväseltään parilla oluella shoppailun lomassa käynti polttelis ja mietin, milloin muut on käyneet ensimmäistä kertaa "viihteellä" vauvan syntymän jälkeen?

Imetän, mutta lapsi ottaa pullosta tarvittaessa, ikää vauvelilla nyt 1,5kk. Voisi ottaa parit oluet päivällä siten, että yöllä voisi kuitenkin imettää. Mutta milloin, siinäpä pulma... :)
 
"vieras"
Mulla venyi kiinnostuksen puutteesta. Yli tunnin poissaoloja taisi olla näin:
- lapsen 2kk iässä jälkitarkastus
- 8kk kaupungilla kaverin kanssa ostoksilla ja kahvilla
- 10kk 4-6h kurssipäiviä
- 1v3kk leffassa
- 1v5kk siskon luona tyttöjen iltaa viettämässä
- 1v6kk illanistujaisissa

Mut joo, en tarkoita että muiden pitäisi tehdä näin :D Meillä oli totaalisen tissivauva, menoja kaipaamaton äiti sekä kantoliina jolla muksu kulki kätevästi mukana. Ja alle tunnissa ehti kuitenkin poiketa vaatekaupassa tai hiustenleikkussa tms. Alkoholia on tullut nautittua joitain yksittäisiä annoksia, ehkä 2-3 krt/vuosi 1-2 annosta ihan kotona. Nyt on kyllä suunnitelmissa kesälle festareilla käyntiä, joskin raskausmahan kanssa saa alkot jäädä.

Nyt tuon joutaisi jättää jo hoitoonkin, kunhan keksisi syyn :D
 
"laura."
[QUOTE="vieras";28174416]Miksi niitä lapsia pitää tehdä, jos niiden kanssa ei halua olla!?! ;)[/QUOTE]

Miksi oma elämä ja pienet hetket "vapaata" ovat kiellettyjä lapsen saamisen jälkeen? ;)

Mulla tammikuun alussa syntynyt lapsi ja täysin rintaruokinnassa.. Ei suostu juomaan pullosta yhtään.. Samoin oli esikoinen. Grrr.. Mulle vapaata on tällä hetkellä kun viikonloppuna pääsen saunaan tunniksi pariksi makaamaan yksin kun mies katsoo lapsia. Arkena ehkä kerran kahdessa viikossa sattuu niin, että lapset nukkuvat edes 15 minuuttia yhtäaikaa päikkäreitä. Oman ajan kaipuu on kyllä kova. Mies onneksi ymmärtää tämän ja on luvannus, että kunhan pojan imetys loppuu kokonaan (ehkä n. vuoden iässä) niin sitten varataan minulle neljän päivän kylpyläloma hemmotteluineen ja YKSIN! :D :D
Esikoisen imetyksen loputtua olin kesällä viikonlopun Helsingissä yksin..
Kävin joogassa, hieronnassa, shoppailin, luin rauhassa kirjoja kylpyammeesssa hotellissa ja söin hyvin. Oli kyllä ihanaa! Silloin olin tosin raskaana, joten alkoholi ei sopinut kuvaan, mutta se ei ole ollut minille koskaan välttämättömyys.

Ensi kevättä odotellessa.. :)
 
Baariin menin kun poika oli tasan 7 viikkoa. Ekan kerran jäi miehen kanssa kaksin kotiutumisen jälkeisenä päivänä kun kävin aamu- ja iltalenkillä koiran kanssa ja lisäksi kävin asioilla. Ekan kerran oli hoidossa n. 6 viikon ikäisenä kun olin kampaajalla ja mies töissä.

Alusta asti oon siis mennyt omissa menoissani, tällä hetkellä käyn 3krt/vko jumpassa (yhtenä iltana mies on pojan kanssa ja kahtena iltana on hoitajan kanssa kotona) ja lisäksi välillä muita menoja. Ei mun mielestäni sitä omaa elämää pidä heittää hukkaan vaan sen takia että on äidiksi tullut.
 
"hmm"
[QUOTE="vieras";28174416]Miksi niitä lapsia pitää tehdä, jos niiden kanssa ei halua olla!?! ;)[/QUOTE]

Mutta silti on ihan hyväksyttävää että ISÄ on erossa lapsesta ja töissä 8 h/päivä. Äidin pitää olla kiinni lapsessa 24/7 tai muuten on huono äiti.

Itsellä 2kk ikäinen vauva ja ihan hyvin voisin tässä piankin käydä vähän viihteellä (viimeistään vappuna menen) Yöllähän lapsi nukkuu! Tai ainakin meiän vauva herää vain 1-2 kertaa yössä syömään, ja mies pystyy hoitamaan yösyötöt pumpatulla maidolla. Ja seuraavana päivänä voi sitten nukkua kun lapsi nukkuu päikkäreitä :)
 
..
Vauvan kanssa joka ei pullosta syö on vähän hankalampaa lähteä, muuten voisin käydä jossain hetken joskus mutta jääköön odottamaan hetkeä jolloin lapsen ei tarvitse huutaa nälkäänsä vain koska äiti haluaa viihteelle.
 
"vieras"
Oon itse miettinyt samaa tulevana äitinä, ja todellakin aion käydä välillä tuulettumassa! Onko se hyvä jos vauva on täysin kiinni tississä 24/7 ja äipällä ei ns. ole muuta elämää, paitsi olla vauvan kanssa kotona. Noin 2kk ikäisenä uskon että voisin lähteä ensimmäisen kerran muutamille joko niin että iskä hoitaa tai on mummon hoivissa. Mutta senhän näkee sitten tulevaisuudessa..
Alusta asti tullaan joka tapauksessa opettelemaan tuttipulloon ja olemaan mummojen hoidettavana. Ja näistä jeesustelukommentoijista "Miksi niitä lapsia pitää tehdä, jos niiden kanssa ei halua olla!?!" en jaksa välittää ja lähinnä pistää naurattamaan. Monella äidillä kun tuppaa oma elämä loppumaan vauvan myötä. Kukin tekee omat valintansa ja itse koen asian niin, että välillä (max. 1krt/kk) tuulettumassa käyvä äiti on paljon virkeempi olemaan lapsensa kanssa ja lapsi ei taatusti tuommosesta kärsi millään tavalla, vaan päin vastoin! ;)
 
"muu"
Kävin ekaa kertaa tyttöjen iltaa istumassa siidereineen poikineen kun vauva oli 6vko. Siitä lähtien kävin varmaan n. kerran kahdessa kuussa ulkona. Ainoastaan siinä vauvan ollessa 8-9kk jätin menot lapsen takia väliin, kun oli niin kova eroahdistus. Imetin pitkään, mutta en nähnyt sitä ikinä esteenä menoille. Oli se tosin kamalaa aina viihteellä ollessaan pumpata ahkeraan että maidontuotanto pysyi yllä. Ja öisinkin pumppailin orjallisesti 3h välein :D

Voi niitä aikoja. Onneksi lapsi on "jo" kaksi :D
 
"mööö"
Mulle olis paljon tärkeämpää päästä vaan vaikka shoppailemaan tai johonkin ulos, vaikka vaan kirjastoon. Alkoholi ei ole kyllä ajatuksissa etusijalla, aivan sama saako siiderilasin eteen vai kahvikupposen. Olis vaan ihanaa päästä hetkeksi johonkin istumaan rauhassa edes tunniksi. Juu aika lailla väsyttää välillä.
 
Vastaaja
minä aion lähteä heti kun huvittaa tämän neljännen syntymän jälkeen, olettaen että onnistuu. Valitettavasti 2 edellistä lasta ei huolineet pulloa lainkaan, niin heikoilla oli menemiset. Tarvii toivoa, että nyt on eri meininki.
 
"vieras"
Vauva nyt 6 kk enkä ole pahemmin viihteellä käynnyt. En ole jaksanut. ;) Eikä ole mieskään. Ajateltiin syömään lähteä koko perhe ulos, kunhan vauva oppii kunnolla istumaan. Se riittää toistaiseksi meille juhlatavoitteeksi.

Olen kyllä miettinyt tanssimaan lähtemistä, mutta sitä on vain vähän laiska. Kivempi illalla katsoa vaikka joku hyvä elokuva ja nukkua yönsä kunnolla, että jaksaa seuraavana päivänä taas.

Mielestäni on kiva, jos äidillekin tarjoutuu mahdollisuus viihteellä käymiselle. :) Itse en vain jaksa. Käykää te muut mun edestä. ;)
 
"vieras"
Vauva oli 1,5 kk kun mentiin miehen kanssa kahdestaan leffaan. Ei liittynyt alkoholia tähän... nyt vauvalla ikää 7 kk, ja ekaa kertaa oikein VIIHTEELLE olen menossa näillä näkymin toukokuussa kun ystävä valmistuu.
 

Yhteistyössä