B
"bataatti"
Vieras
Nyt on pakko vähän ihmetellä. Meillä syödään tavallista arkiruokaa, mm. keittoja, tarjouslihoja, edullisia kaloja. Vihannekset pitkälti juureksia ja sipuleita, toki joukossa välillä muutakin vuodenajan mukaan. Mielestäni meillä syödään hyvin eikä mitenkään erityisen "köyhästi", vaikka tulot ovatkin köyhyysrajan yläpuolella nippanappa...
...vaan tulipa nolo olo, kun olin kaveriporukan kanssa syömässä ravintolassa.
Juttelimme makutottumuksista kun tilasimme ja sanoin ottavani tiettyä ruokaa, koska "en tee sitä koskaan kotona". Eräs kavereistani kysyi että mitä sitten yleensä laitan ruoaksi ja minähän kerroin; edellisenä päivänä olimme syöneet muistaakseni jauhelihakastiketta. Kaveri vilkaisi nopeasti muita ja naurahti hermostuneesti että hän tykkää laittaa "vähän parempaa" ja kertoi sitten muutamia etelä-Eurooppalaisia reseptejään. Ensin lähinnä oudoksutti, mutta sitten oikeasti nolotti. Olin porukan ainoa, joka ei juonut kahvia hifistelylaitteella keitettynä, syönyt erikoisia juustoja tai ostanut aina mahdollisuuksien mukaan luomua!!
Ja ei, tämä ei ole provo. Asun Helsingissä ja olen tietoinen siitä, että tietynlainen hipsteri-touhu ruoan suhteen on IN nyt kaveriporukassani. He eivät ole mitään snobeja noin muuten, ihania ihmisiä- siksi minua ihmetyttikin. Se sama kaveri, joka kertoi resepteistään, kysyi muuten vielä myöhemmin että ihanko oikeasti aion tehdä pannukakkua iltapalaksi kun pääsen kotiin ("eikä, ihanan kasaria!!"). :O
t. järkyttynyt, ilmeisesti kärryiltä kauan sitten tipahtanut mamma...
ps. Seuraavat kaveri"treffit" ovat Kluuvissa, onko se uusi kauppakeskus niin kallis kuin mitä olen käsittänyt..?
...vaan tulipa nolo olo, kun olin kaveriporukan kanssa syömässä ravintolassa.
Ja ei, tämä ei ole provo. Asun Helsingissä ja olen tietoinen siitä, että tietynlainen hipsteri-touhu ruoan suhteen on IN nyt kaveriporukassani. He eivät ole mitään snobeja noin muuten, ihania ihmisiä- siksi minua ihmetyttikin. Se sama kaveri, joka kertoi resepteistään, kysyi muuten vielä myöhemmin että ihanko oikeasti aion tehdä pannukakkua iltapalaksi kun pääsen kotiin ("eikä, ihanan kasaria!!"). :O
t. järkyttynyt, ilmeisesti kärryiltä kauan sitten tipahtanut mamma...
ps. Seuraavat kaveri"treffit" ovat Kluuvissa, onko se uusi kauppakeskus niin kallis kuin mitä olen käsittänyt..?