Millasia juttuja teiän noin 3v. muksut höpöttelee sängyssä ennen nukahtamista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minni:)

Aktiivinen jäsen
28.12.2011
4 645
7
38
Ihan mielenkiinnosta kyselen. Meil tuolta kuuluu jotain tyyliin "voi tylsyys....äiti, kummitus...onko kummitukset kuolleet...(laulua)...mennäänkö huomenna päiväkodin jälkeen joen rantaan?...koska sinä tulet nukkumaan äiti?...Miksi sinulla on noin monta tödöä?...(laulua)...miksi kummituksia ei ole olemassa?" Ja höpinä jatkuu miksi....koska...(laulua)...miksi...miksi...miksi...(laulua, laulua, laulua) Poika 3v.

Viimeksi muokattu:
Meillä tyttö leikkii yleensä kissaa "Miau miau.." ja hyrisee ja työntää päätä kainaloon...

Poika taas puhuu mitä mieleen tulee.. Juttelee myös unissaan paljon. Yhtäkkiä saattaa yöllä kuulua "Hei, ei sinne saa mennä! ....Muurahaisia... En tiedä, en tiedä..". Poika ei lopeta itsekseen vaan pitää käydä auttamassa pää tyynyyn niin uinahtaa :)

• Tykkää
Reactions: Minni:)
Meillä on ihan täsmälleen samanlaista ja mä sit yritän siihen väliin sanoa "nukuttaisko jo, pistä silmät kiinni niin uni tulee" yms mutta ei kun toinen jatkaa vaan kyselyä :laugh:.

Kiva kuulla et muillakin on samanlaista höpötystä. :) Mäkin välillä sanonut et "no niin, voit sit kysyä aamulla, äiti tekee tässä nyt vielä vähän "kouluhommia", nukupa nyt..." :)

Meillä 2v. toistelee päivän aikana hänelle kertomiani asioita: "Kissa! Ihana kissa... ei saa lyyä kissaa... ei saa potkia vauvaa, äiti ei saa potkia... ihana vauva, ihana sisko... iskän kitara... hieno kitara. Banaani... hyvää banaani... ei vauva banaani..."

Joskus toistelee niitä asioita joita olen hermostuksissani sanonut ja siinä vaiheessa alkaa vähän kaduttaa omat puheet, vaikken kovin rajuja suustani päästäkään.

• Tykkää
Pari Salama-satua lukee yksinään kannesta kanteen. Ehkä parikin kertaa. Sitten saattaa jutella pehmolelun kanssa, ehkä puhella muutaman sanan päivän tapahtumista, mutta pääasiallisesti lukee noita satuja.

• Tykkää
normisti kaikenlaista höpöttelyä ja juttelua ym seinään ja sängynlaitaan kolistelua ja ties mitä vaan...:/

Nyt kun poika lähes 3-v, niin kummitus juttuja...ja noita...kummitustarroja oli ja päivisin huutelee bööö..kännkkäränkkälaulusta noidan keksinyt. Yksi ilta iltasadun jälkeen pinkaisi vaatehuoneeseen, ihmettelin et mitä sinne....tarkastin ettei noita ole siellä....
Tänään raasu simahti yliväsynä hetkessä, ei uhmansa takia suostunut pv-unilleen ja yöunet oli lyhyet (yritti tosin saada äitiä jäämään...niistän peittoon....äiti otan peiton pois sitten..ja hain nenäliinan ja niistin...enkä jäänyt enää kuuntelemaan vaan normi hyvät yöt rakastan sanat sanoin ja pussasin).

mielikuvitus on valloillaan.

Ei onneksi ole tullut yöllisiä kauhukohtauksia

Tai no joo kuullostaa et kamala hätä, mut nalle/peitto tippunut ja äidin pitää nostaa ja silitellä selkään.......

[QUOTE="enna";26278995]Sota juttuja..[/QUOTE]

Mistä oppinut sotajuttuja? Onko nähnyt uutisia, tai oppinut kavereilta yms.? Meil ei viel poika tiedä sodasta yhtikäs mitään ja mitä vähempi tietää, sen parempi.

normisti kaikenlaista höpöttelyä ja juttelua ym seinään ja sängynlaitaan kolistelua ja ties mitä vaan...:/

Nyt kun poika lähes 3-v, niin kummitus juttuja...ja noita...kummitustarroja oli ja päivisin huutelee bööö..kännkkäränkkälaulusta noidan keksinyt. Yksi ilta iltasadun jälkeen pinkaisi vaatehuoneeseen, ihmettelin et mitä sinne....tarkastin ettei noita ole siellä....
Tänään raasu simahti yliväsynä hetkessä, ei uhmansa takia suostunut pv-unilleen ja yöunet oli lyhyet (yritti tosin saada äitiä jäämään...niistän peittoon....äiti otan peiton pois sitten..ja hain nenäliinan ja niistin...enkä jäänyt enää kuuntelemaan vaan normi hyvät yöt rakastan sanat sanoin ja pussasin).

mielikuvitus on valloillaan.

Ei onneksi ole tullut yöllisiä kauhukohtauksia

Tai no joo kuullostaa et kamala hätä, mut nalle/peitto tippunut ja äidin pitää nostaa ja silitellä selkään.......

Meillä kans välillä yritetään semmosta tunteisiin vetoavaa tyyliä, et jäisin viereen tyyliin "äiti, älä jätä..." Sydän meinaa välillä särkyä, mutta ei voi kaikkea tehä pojan pillin mukaan. Peittoa kans pitäs usein olla laittamassa. Sillon kun aluksi laitan sen, potkitaan heti pois ja sanotaan ettei halua peittoa, sit jossain vaiheessa kuitenkin huutaa peittoa. Sitten sanon "kyllä sinä saat sen peiton ite"..."en minä saa..." ja lopulta laittaa sen peiton kuitenkin itse. :)

meillä 2v3kk poika : isillä on iso suu,minulla pieni suu. toni on tymmä,äppä haisee täällä,piksi,pikä täällä haisee? eii haise, nukkevauva ,vauvan mamma,ei minun mamma,piksi ulkona sattaa äiti piksi:D:Dpiksi=miksi. Onko äiti auto palkissa.piksi äiti auton ulkona?

• Tykkää
Meillä melkein 3v poika leikkii yleensä kauppaa. Sillä on semmonen kirja, missä on kauppa ja sitten kyselee " äiti, mitä haluisit ostaa" jne.
Satuja jos luetaan, niin se menee siihen että joka ikisen lauseen jälkeen kysellään että " miksi?" joten sadut kestää aika kauan.
Jos on kiukkunen, ei halua nukkua mankuu " äiti, ei tuu, ikinä" " äiti sanoo, nyt nukkumaan,ei saa huutaa" yms.

Ajelee myös autoilla tai leikkii metroa.

Jutut jatkuu myös nukuessa, suu käy koko ajan :)

• Tykkää
[QUOTE="Vieras";26279387]Meillä melkein 3v poika leikkii yleensä kauppaa. Sillä on semmonen kirja, missä on kauppa ja sitten kyselee " äiti, mitä haluisit ostaa" jne.
Satuja jos luetaan, niin se menee siihen että joka ikisen lauseen jälkeen kysellään että " miksi?" joten sadut kestää aika kauan.
Jos on kiukkunen, ei halua nukkua mankuu " äiti, ei tuu, ikinä" " äiti sanoo, nyt nukkumaan,ei saa huutaa" yms.

Ajelee myös autoilla tai leikkii metroa.

Jutut jatkuu myös nukuessa, suu käy koko ajan :)[/QUOTE]

Meil kans sama kun satua luetaan, niin joka lauseen jälkeen kysytään "Miksi?". Välillä ei jaksas ja vastaa vaan "No siksi koska se nyt vaan on niin". :) Sit jossain saduissa on jotain esim. et "kettu juoksee tiehensä..." Niin heti kysytään "Mikä on tiehensä?" Tai et "Kettu katsoi uteliaasti..." ni ei voi olla uteliaasti ku sen on se Utelias Vili...:)

Selittää ja höpöttää meilläkin jos jonkinlaista... Yleensä itse köllöttelen vieressä vähintään puoliunessa, ja sanon vaan mm...mmm... yhmm... väliin, puolet jutuista menee ohi... :D Saattaa katsella vielä itse kirjaa ja kyselee: äiti, mitä tää tekee?(tyyliin kuvasta jossa on vesikannu pöydällä) Äiti MITÄ TÄÄ TEKEE? kun minä torkun vieressä... Meillä ei vielä tule (onneksi ;)) miksi-kysymyksiä... Sit väsyneenä pojalla aina menee helpommin suu solmuun eikä meinaa saada sanottua joitain sanoja, niin harjoittelee sitten niiden sanomista. Tänään oli kirjassa Rauni-metsäkauris, ja pojan suussa se meni Nauri-kauriiksi... :) Sitten kuiskaten harjoitteli: Nau... Nau.. RAUni! Tai muutama ilta sitten: osker... oske... ORkesteri!

Selittää ja höpöttää meilläkin jos jonkinlaista... Yleensä itse köllöttelen vieressä vähintään puoliunessa, ja sanon vaan mm...mmm... yhmm... väliin, puolet jutuista menee ohi... :D Saattaa katsella vielä itse kirjaa ja kyselee: äiti, mitä tää tekee?(tyyliin kuvasta jossa on vesikannu pöydällä) Äiti MITÄ TÄÄ TEKEE? kun minä torkun vieressä... Meillä ei vielä tule (onneksi ;)) miksi-kysymyksiä... Sit väsyneenä pojalla aina menee helpommin suu solmuun eikä meinaa saada sanottua joitain sanoja, niin harjoittelee sitten niiden sanomista. Tänään oli kirjassa Rauni-metsäkauris, ja pojan suussa se meni Nauri-kauriiksi... :) Sitten kuiskaten harjoitteli: Nau... Nau.. RAUni! Tai muutama ilta sitten: osker... oske... ORkesteri!

Meil menee kans suu ain välil solmuun. :) Mä jo kuvittelin et ei kai se paljon pahempaa voi olla kun alkaa se miksi vaihe, kun jo kyseli kokoajan et mikä, mitä, koska jne. Mut kyl tää miksi vie voiton. Siin joutuu jo itekin vähän miettii... Miksi on pilvet? Miksi puista tulee tällaisia lehtiä? Miksi toi mummo on noin pieni...? :)

Yhteistyössä