Millasia ensimmäiset raskausoireet olleet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivottavasti raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toivottavasti raskaana

Vieras
Nyt kp16/31-44, lyhenemään päin näköjään koko ajan. Otolliset ajat nyt ilmeisesti päällä, sunnuntaista jomottelu siihen malliin...
Nyt paineen tunnetta munasarjoissa...

Miten aikasin raskausoireita voi tulla? Ja millasia ne ekat oireet teillä on ollu?

Älytön väsy, jo ennen kuin arvelinkaan olevani raskaana. Olin nukahtaa rattiin. Minä, joka ei juuri koskaan ole väsynyt ja pärjään yleensä vähilläkin unilla. Sitte oli menkkanippailuja saman päivänä kun niiden olisi pitänyt alkaa, mutta eipä sitten alkaneetkaan.

ei sul voi raskausoireita olla, ovisoireita korkeintaan tuossa vaiheessa kiertoa! Ovulaatio on tuolla kierron pituudella ko 12-16 :O
Itellä molemmissa raskauksissa oireet alkoi vajaa kaksi vkoa heldelmöittymisestä, kierto erittäin säännöllinen 28vrk, oireet alkoi tulemaan jotai kp 24 alkaen. Väsy,palelu ekassa raskaudessa rinnat kipeyty ja turpos ja lievää etomista tuli jo tuolloin. Tokassa raskaudessa vaan vähän paineentunnetta alavatsalla ja palelua.. nyt rv15 menossa
Mut joo, et mitenkään vielä voi olla raskaana tästä kierrosta, korkeintaan just hedelmöittyny ja alkiohan kiinnittyy 7vrk hedelmöittymisestä vasta..

Mulla raskaus oireisiin kuulu päänsärky, mahan turvotus, menkkamaiset kivut mahassa ja nivusissa, pissahätä, kova jano, paha olo/kuvotus, väsymys ja palelu. Oisin voinu nukkua alussa vaikka kellonympäri väsymyksen ja pahoinvoinnin takia.

Mulla oli jotain keltarauhashormonin aiheuttamaa pientä kipuilua jommallakummalla puolella alavatsaa. Rintoja kolotteli alkuun tosi paljon. Menkat jäi kokonaan pois. Alaselkää vihloi tavallista enemmän, ikään kuin olisi ollut tosi runsaat kuukautiset alkamassa.

Mielialat oli herkillä ja vaihteli tosi nopeasti. Saatoin suuttua ihan mielettömästi ja vähän ajan päästä itkeä tai nauraa. Väsytti ja paleli... Jatkuva nälkäkin oli, mutta jotenkin ei kuitenkaan pystynyt syömään mahaa täyteen.

Hajut otti nenään tosi herkästi ja tuntuivat voimakkaina, tuli muutama äkillinen mielihalu - ei mitään radikaalia kuitenkaan. Jotkut ruuat oksettivat. Aamuisin oli tosi paha olo, jos ei syönyt, piti syödä jotain säännöllisesti. Mahaa turvotti ja oli kuin potkupallo, oli myös ilmavaivoja...

Yhteistyössä