millaistahan apua diakonilta saan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
yllättävän tilanteen vuoksi rahatilanne on ollut pari kuukautta huono (jäin yh:ksi)... nyt kun on joulu tulossa niin hain apua diakonilta joka lupasi kai auttaa,mutta pyysi käymään.
mä ajattelin lähinnä jos saisin sen 70€ lahjakortin...kun mut tulot on 1000€ josta pakolliset menot on 600-700€ ja nyt on lisäksi lisänä veromätkyt 150€ mitkä pitää maksaa. tämän takia otin yhteyttä...
meitin vaan että millaista apua sieltä saa vai onko se vaan keskusteluapua?
meillä on vielä omistusasunto niin sossusta emme saa mtn.

Saatat saada jonkun muutaman kympin ostosetelin kauppaan millä voi ostaa elintarvikkeita (ei tupakkaa tai alkoholia). Diakonillekin pitää tehdä selvitys tuloista ja menoista muutaman kuukauden ajalta eli tiliotteet mukaan.

[QUOTE="vieras";22480868]Saatat saada jonkun muutaman kympin ostosetelin kauppaan millä voi ostaa elintarvikkeita (ei tupakkaa tai alkoholia). Diakonillekin pitää tehdä selvitys tuloista ja menoista muutaman kuukauden ajalta eli tiliotteet mukaan.[/QUOTE]

pyysi tietoja vaikka paperille että on siellä sitten helpompaa, ei pyytänyt tiliotteita

Meillä kanssa tällainen tilapäis apu oli tarpeen ja me saatiin 500e laskuja maksettua niin,että ne maksoi ne. Rahaa ei sieltä saa siis tilille. Ruokakassit saamme hakea jouluun asti joka viikko ja sit saatiin joululahjaksi 4x 20e lahjakorttit. Ne tuli ihan yllätyksenä nää lahjakortit.
Jokaisella diakonilla on oma juttunsa ja hänen harkintansa ja seurakunnan varojen mukaan. Mut meillä esim omalla surakunnalla ei ollut varaa maksaa kaikkia meidän laskuja niin pyysivät avustusta sitten toiselta surakunnalta ja seuraavana päivänä tuli päätös että se on hyväksytty.

Yhteistyössä