Millaista vuokraa tästä voisi pyytää? Viihtyisitkö itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EI yksinäinen unta saa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EI yksinäinen unta saa

Vieras
Minulla on yksi ylimääräinen makuuhuone. Haluaisin vuokrata sen jollekin nuorelle naiselle. Huone on kooltaan noin 12 neliöä ja se on hyvällä maulla sisustettu (uudet huonekalut, 120cm sänky, työpöytä, iso vaatekaappi, lipasto, vuoteeksi muuntuva nojatuoli; kiinteinä väreinä ruskea ja kermanvaalea; käytössä kankaita, joissa väreinä lime, viininpunainen, poltettu oranssi, tumma liila, turkoosi, sinisen sävyjä).

Huoneen lisäksi vuokralainen saa käyttöoikeuden vastaremontoituun keittiö-olohuoneeseen, aulaan, wc.n, saunaan, kylppäriin, pesukoneisiin ja pieneen "kuntosaliini" (crosstrainer, painoja, pilatesvälineitä, nyrkkeilysäkki, jumppadvd.tä). Huone on 70-luvulla rakennetussa omakotitalossa, joka on vasta remontoitu. Käytössä on myön ulkovarasto ja pyöräkatos. Autotallissa on oma autoni, jota saa lainaan bensan hinnalla jos en itse sitä tarvitse ja voin kuljettaa työmatkoillani keskustaan 1,3 kilometrin päähän. Myös bussiyhteydet ovat hyvät. Kotibileitä voi pitää kerran kuussa; minä voin toimia valvojana tai baarimestarina jos kaikki ovat täysi-ikäisiä.

Kivahan se on kun on tämä ihana talo kokonaan minun omani, mutta uni ei meinaa iltaisin tulla, kun on liian hiljaista...

Lisäkysymys: teini-ikäisen äitinä olisitko halukas päästämään ammattikoulussa opiskelevan teinityttösi vuokralaiseksi tähän taloon, sääntöjä voisi tosin lisätä alaikäisen turvallisuuden turvaamiseksi. Vuokraaja on 31 vuotias leskinainen.

En mä kyllä itse ainakaan menis vuokralle asuntoon, jossa asunnon omistaja haluaa olla noin tiiviisti meikäläisen kanssa tekemisissä...ihan kuin toinen äiti...pelottavaa.

paha sanoo, meilä neiti on kotona. Ja luultavsti yksityisvuokraus kyseltäisiin ensin tutuilta tai heijän tutuiltaan..
mutta laita ilmoitusta lehteen, silläähn se selkiää.
Nii ja vuokrasta, 50-100? /kk?

100-200e? Ja jos ite olisin siinä tilanteessa, että voisin miettiä muuttavani ko. huoneeseen, haluaisin vuokramaksua vastaan yksityisyyttä, en vuokraemännän seuraa. :D

Ei sulla olisi ketään sukulaistyttöä joka tarttis asuntoa?Itse ne muuttaisi kun en osaisi asua vieraan kanssa.Pitäisi olla erillinen se huone niin sitten minä voisin miettiä,mutta varmaan monia kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
100-200e? Ja jos ite olisin siinä tilanteessa, että voisin miettiä muuttavani ko. huoneeseen, haluaisin vuokramaksua vastaan yksityisyyttä, en vuokraemännän seuraa. :D

Onhan asia osittain näinkin mutta toisaalta jos muuttaa vieraalle paikkakunnalle eikä tunne siellä ketään niin olisi edes joku ettei tarttis seinille puhua.

hmm.... ennenhän oli ihan tavallista ottaa alivuokralainen. Nykään varmaan harvemmin niin tapahtuu. Eli riippuu kovasti missä aluellaa tää on? Jossain pk-seudulla esim. missä on pulaakin vuokrakämpistä ja kovat vuokrat saattaa onnistaa, muuten ehkä ei. Omaa rauhaa tarttee asukas.

Ja et kai sä kuitenka alaikäistä voi ottaa? Tai vissiin niin et se vuokrasopimus tehtäis vanhemman nimissä. hinnasta en osaa sanoa mitään. Kokeile kattella löytyykö mistää muita alivuokralaissopimuksia. Tai vuokralainenhan kai siitä tulis, mutta vastaa mun mielestä alivuokrasuhdetta jos omistaja asuu samassa. Itse oon hetken asunut semmosessa kimppakämpässä, jossa omistajakin, mutta me oltiin kaikki samanikäisiä.

En ole mitenkään tyrkyttämässä omaa seuraani vuokralaiselle. Autojutut ja muut ajattelin, että ne vois olla mukavia boonuksia vuokralaiselle? Tuo bilejuttu jos ahdistaa niin ei minun ole mikään pakko olla paikalla. Tuntuis vain hölmöltä, että minut häädettäis omasta talostani. Voisin toki pysyä omassa huoneesssanikin. Kaikkihan riippu ihan siitä kuin hyvin pystyn luottamaan vuokralaiseen, että se ja sen kaverit ei hajota koko taloa. Vaivalla ja rakkaudella olen tätä remontoinut.

Toki ajattelin, että vuokralaiseen voisi tutustuakin eikä vain oltaisi kaksi vierasta ihmistä saman katon alla. Ahdistava ajatus. Kyllä mulle yksi uusi ystäväkin kelpaisi.

Ota mieluummin joku + - 5 vuotta omasta iästäsi oleva, myös ystävää kaipaava, tai joku puolituttu jonka kanssa voisit ystävystyä, onnistuisi paremmin tuo järjestely. Parisataa euroa olis varmaan hyvä hinta.

niin, ja autoani en olis heti ensimmäisenä tyrkyttämässä vuokralaiselle. jos se on se alaikänen niin eihän se saa ajaakaan? ja mistä sulla tuli noi bileet mieleen? luulotavasti ne bileet järjestettäis jossain muualla, jos järjestettäis. joku rauhallinen tapaus luultavimmin tarttuis sun syöttiin.

Yhteistyössä