Millaista se oli, kun sai sukat jalkaansa alle 15 minuutissa ja kengät jalkaansa ähisemättä?

• Viestiketjun aloittaja rv 39
  • Ensimmäinen viesti
rv 39
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
Se tais olla se 39 viikkoa sitten tapahtunut pukeminen. Mä olen taas unohtanut kuinka nukutaan mahallaan tai kuinka yöllä voi kääntää kylkeään luulematta olevansa halvaantunut... |O
VOIKO ihminen nukkua MYÖS mahallaan? :eek:

Työmyyrä
No olin kyllä todella kipeä silloin. Välilevyt rikki jne... Tuolloin en ollut kuitenkaan raskaana.

Eikä mulla ole IKINÄ raskauden takia sukkien ja kenkien laitto ollu vaikeaa. Vaikka maha onkin ollut valtava.

OIKEASTI pitää olla huono kunto tai joku paikka rikki tai runsas ylipaino ettei saa sukkia ja kenkiä jalkaan 15 minuutissa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja rv 39:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
Se tais olla se 39 viikkoa sitten tapahtunut pukeminen. Mä olen taas unohtanut kuinka nukutaan mahallaan tai kuinka yöllä voi kääntää kylkeään luulematta olevansa halvaantunut... |O
VOIKO ihminen nukkua MYÖS mahallaan? :eek:
Voi! Ja hyvin nukkuukin kun nukkuu. :D Mä en vaan muista enää miten se tehdään..... noh, muutama päivä vielä niin se muistuu mulle mieleen... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Työmyyrä:
No olin kyllä todella kipeä silloin. Välilevyt rikki jne... Tuolloin en ollut kuitenkaan raskaana.

Eikä mulla ole IKINÄ raskauden takia sukkien ja kenkien laitto ollu vaikeaa. Vaikka maha onkin ollut valtava.

OIKEASTI pitää olla huono kunto tai joku paikka rikki tai runsas ylipaino ettei saa sukkia ja kenkiä jalkaan 15 minuutissa!!!
Peesi

Alkuperäinen kirjoittaja rv 39:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Sen jälkeen saat miettiä minkälaista oli rauhassa pukea itselle päälle ja päästä ulos ovesta alle 30 minuuttiin... :D
tai minkälaista oli nukkua päivällä kahteentoista tai yöt heräämättä :eek:
Niinpä...mulla on nyt siis tytöt 3v ja 1½v. Suurimman osan oon nyt saanu öistä nukkua heräämättä, mutta aamulla joutuu heräämään kuitenkin.
Ja aamulla on ihan heti välittömästi annettava tytöille aamupalaa, muuten ei tule mistään mitään

Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:

Peesi
Oottepas te sitten superhyväkuntoisia ja hoikkia ja terveitä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:

Peesi
no en ole. lihonut 20kiloa kahdessa raskaudessa. laihuus siis kaukana.

toivottavasti aika kultaa muistot ja nämä ähinät ovat pian muistoja vain :D
rv 41+0

Mä olin esikon raskaudessa kömpelömpi, vaik painoa olikin 10kg vähemmän mitä tässä. Mut nyt vaik maha isompi ni tän kans on helpompi toimia, kun on selvästi ulkona ja vauvan pää ei kokoajan ole tunkemassa kohdunsuuta vasten. Esikoinen köllötteli tuolla sisuskalujen seassa jossain, et ei vain taipunu.. nyt on voinu lenkkeillä ja touhuta ihan loppuun asti. Mistä olen todella tyytyväinen!!

Työmyyrä
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:

Peesi
no en ole. lihonut 20kiloa kahdessa raskaudessa. laihuus siis kaukana.
Enkä ole minäkään. Ihan olen normaali niin kunnon kuin hoikkuudenkin osalta. Terveys on nyt vähän niin ja näin, sairauksia kun on kertynyt jo jonkinlainen lista.

Mutta silti olen vahvasti sitä mieltä, että kaikki ei ole kohdallaan, jos sukkien pukeminen on NOIN vaikeaa.

Hyvänen aika, miten naiset ylipäätään tulevat nykyään raskaaksi jos raskaus on noin vaikeaa aikaa??? Eikö evoluutiokin olisi karsinut sellaisia, jotka eivät ole raskauden takia osanneet pitää itsestä huolta????

Sukkien pukemisen voi suorittaa vaikka selällään maaten, jos istumalla ei onnistu. Ja kuntoa on syytä kohottaa, jos se vaatii läähättämisen ja puuskuttamisen! (vaikka vauva jo painaisikin keuhkoihin loppuraskaudessa)

Minä ainakin otin tuon 15 minuuttia sellaisena kärjistettynä sanontana. Kaikki ei tälläistä ymmärrä.
Minussa ei kyllä mielestäni ole mitään sen suurempaa vikaa, vaikken sukkia ja kenkiä jalkaani kunnolla saakkaan.

muoks * niin, luonnollisestikaan en tiennyt ennen ensimmäistä raskautta millainen raskausaikani tulisi olemaan.

täällä myös 39

Tuota, mulla ei ole yhtään ylipainoa ollut koskaan ja nyt viikolla 39 painan 75 kiloa (pituutta yli 170cm). Iso pyöreä pallomaha vain tuossa edessäni on, ei muualla juuri raskaus ja nuo raskauskilot edes näy.

Mua sattuu todella paljon mahaan kun yritän laittaa sukkia tai kenkiä jalkaan. Ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat asennot olen kokeillut, jossa voisin pukea paremmin. Useimmiten mies pukee kengät mulle, jos vaan on kotona.

Ehkä jollakulla toisella maha 'joustaa' vähän paremmin ja siksi pukeminen olisi helpompaa..? Mulla ei kulje henki ja oksennus uhkaa tulla heti kun kumarrun eteenpäin (vatsalaukku joutuu heti kovaan puristukseen kun kumarrun ja ruoka alkaa puskea ylös). Mulla ei ole mitään terveysongelmia ollut raskauden aikana, lukuunottamatta kovaa närästystä.

Miksi niin ilkeästi kirjoitat? Ehkäpä ihmisillä on raskauden takia yksinkertasesti eri ongelmat....

hmmm
Onpas täällä ollut ilkeitä vastauksia ihan tuollaiseen hyväntahtoiseen, hauskaan viestiin.. :( Harmi, että joillakin on tarve käyttää jokainen mahdollinen tilaisuus huudella omia kriittisiä mielipiteitään.

Yhteistyössä