Millaista reilun 1v:n kakan pitäisi olla?

Otsikko jo kysyykin pähkäilyni aiheen. Kiinteitä kun aloiteltiin, niin silloin tuli vähän aikaa kiinteämpiä kikkareita, sitten taas samaa löysempää tavaraa. Nyt viikonloppuna lapsi söi kahtena päivänä pitkästä aikaa kaupan purkkiruokaa, niin ei kakkinut niinä päivinä ollenkaan vaan vasta seuraavana päivänä tuli kolmet kiinteät kikkarat. Mietinkin vain, että nyt kun taas kotona ollaan ja omia pöperöitä syödään, niin tuo kakkakin varmaan taas löysemmäksi muuttuu...Millaista sen pitäisi olla? Helppojahan nuo kiinteät kikkarat oli vaipoista poistaa verrattuna löysempään tavaraan...
 
Meillä poju on nyt 2-vuotta ja vähän päälle ja kakkelsson on aina ollut sellainen löysä pläjäys mitä ei juuri koskaan saa esim. vaipasta pois karisteltua. Olen kysyny asiasta neuvolassa, mutta eipä siihen ole juuri mitään kantaa otettu kun poika kuitenkin kasvaa ja painoa tulee jne. Joten se kai lienee sitten "ominaisuus" meidän lapsessa :D Hyvähän se sikäli on että eipä ole ummetusongelmia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 08:44 raparperitaivas kirjoitti:
Meillä poju on nyt 2-vuotta ja vähän päälle ja kakkelsson on aina ollut sellainen löysä pläjäys mitä ei juuri koskaan saa esim. vaipasta pois karisteltua. Olen kysyny asiasta neuvolassa, mutta eipä siihen ole juuri mitään kantaa otettu kun poika kuitenkin kasvaa ja painoa tulee jne. Joten se kai lienee sitten "ominaisuus" meidän lapsessa :D Hyvähän se sikäli on että eipä ole ummetusongelmia.
Ilmeisesti meilläkään tuo kakka sitten ei ole mitenkään epänormaalia...kuukauden päästä on taas neuvola, ni täytyy vielä siellä asia ottaa esille. Mies tuossa vaan eilen rupesi asiaa miettimään ja epäili, että jossain olisi vikaa...
 
Uloseen koostumus ja väri vaihtelevat myös sen mukaan mitä syö. Pehmeät-löysähköt ulosteet ovat ihan ok, samoin kiinteämpikin kikkare. Varsinainen ripuli (pahanhajunen/polttava/vetinen) tai ummetus (uloste kovaa papanaa ja ulstaminen sattuu) ovat sitten niitä hankalampia juttuja.
 
Meilläkin tulee pojalta vielä aika löysää tavaraa. :D Riippumatta siitä mitä syö, väri taas vaihtelee tosi paljon sen mukaan mitä on syönyt.

Tuttavan lapsella oli akoinaan myös näin ja päiväkodissa epäiltiin maitoallergiaa. Muita oireita ei tosin ollut, maitoallergia löytyi kuitenkin. :eek:

Mut mulle myös neuvolassa sanottiin ettei pidä olla huolissaan...
 

Yhteistyössä